Uniunea Europeană și Japonia au anunțat marți semnarea la Tokyo a unui acord de liber schimb care prevede eliminarea taxelor vamale pentru toate schimburile comerciale. Acordul va intra în vigoare în 2019, însă anumite sectoare vor beneficia de o perioadă de tranziție, iar printre acestea se numără și industria auto.
Astfel, potrivit acordului, taxa de 10% percepută pentru importul de mașini din Japonia va fi eliminată într-un interval de 7 ani, adică până în 2026. Cel mai probabil, valoarea taxei va fi redusă gradual în următorii ani, însă pentru moment nu este foarte clar cum se va face tranziția.
Cei mai mulți constructori japonezi care comercializează mașini pe teritoriul Europei au uzine pe Bătrânul Continent, însă cererea este acoperită inclusiv prin importul unor mașini produse în Țara Soarelui Răsare. De exemplu, potrivit ultimelor date disponibile, europenii au important în 2016 aproximativ 575.000 de mașini din Japonia, iar valoarea acestora depășește 9 miliarde de euro. La rândul lor, țările din Uniunea Europeană au exportat în Japonia aproape 278.000 de mașini în valoare totală de peste 7 miliarde de euro.
Acordul vine într-o perioadă în care Statele Unite amenință cu aplicarea unor taxe vamale pentru importurile de mașini din Uniunea Europeană, ceea ce ar afecta în special constructorii germani.
Astfel, noua înțelegere cu Japonia va contribui la reducerea efectelor negative în cazul în care administrația lui Donald Trump va merge mai departe cu acest plan.
ce tie si cu omul asta de afaceri care viseaza sa o aiba mare din nou
Scleroza lui Juncker se pupă deci din nou cu haosul birocrației UE (a nu se uita afirmațiile lui stranii, de genul *Am discutat cu conducătorii altor... planete* - wow)
Concluzie: cine visează la vreo Toyota Supra mai ieftină, să mai aștepte - nu mult, doar pînă iese din producție peste 7-8 ani.
P.S. apropo de Supra: văd că și AM uită de fostele pseudo-știri preluate necritic de everybadea (alea cu 3.8 s sprint 0-100 pt o mașină de 1,5 tone și 335 CP.)
...Cai care-s oricum 340 (confirmați oficial de Toyota, pe lîngă o versiune de bază mai accesibilă 2.0 turbo cu 4 cilindri și 265 CP / 195 kW) - motorul B48.)
Plus că ZF a anunțat o variantă de 381 CP a clonei BMW Z4 (lipsă la Toyota), așa că Gazoo Racing planifică...dar mă opresc, să nu vă răpesc plăcerea citirii știrii pe AM (mult) mai tîrziu. :-)))
Nu ar trebui sa scrie " eliminata pentru o perioada de 7 ani".
In formularea voastra se intelege ca urmeaza a fi eliminata peste 7 ani.