EuroNCAP introduce testul de impact frontal defazat în 2015

de Sebastian Toma
Marti, 21.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
EuroNCAP va introduce testul de impact frontal defazat 25% cu o barieră nedeformabilă în 2015. Procedura a apărut deja la americanii de la IIHS, iar rezultatele au fost surprinzătoare.

Esential 30 dintre morţile de pe şoselele din Europa au loc în urma unui impact frontal complet cu o barieră nedeformabilă.
EuroNCAP introduce un nou test de siguranţă din 2015, impactul frontal cu barieră nedeformabilă suprapus 25%. Acest test simulează un impact la 64 km/h cu o barieră rigidă care suprapune doar 25% din suprafaţa frontală a maşinii, pe partea şoferului. Cei de la IIHS, primii care au introdus noua procedură de testare, spun că testul simulează un impact cu un pom, un alt vehicul sau un stâlp, scenariu responsabil pentru 25% dintre morţile şi rănirile grave de pe şoselele americane. În cazul şoselelor din Europa, oficialii EuroNCAP spun că datele lor nu sunt atât de clare, dar că 30% dintre morţile pe şoselele de pe Bătrânul Continent au loc în urma unui impact frontal complet cu o barieră nedeformabilă.

Cei de la EuroNCAP vor adopta modelul american de test, în ciuda faptului că 30% dintre morţile înregistrate în fiecare an pe şoselele europene au loc în circumstanţe diferite. Organismul independent le va acorda constructorilor timp să-şi pregătească noile modele, timp în care îşi va stabili procedura de testare şi va stabili ce nivel de siguranţă este adecvat şi ce nu este potrivit.

Pe lângă asta, cei de la EuroNCAP trebuie să stabilească cum va afecta punctajul final noul test.

În cazul testului IIHS, primul lot a vizat 11 modele premium, dintre care doar trei au obţinut rezultate acceptabile. Infiniti G a primit calificativul "Acceptabil", în timp ce modelelele Lexus au primit calificativul "Poor", la fel ca Mercedes-Benz C-Klasse şi Audi A4. Doar Acura TL şi Volvo S60 au primit calificativul "Good" la noul test de impact al celor de la IIHS. Testul vine în completarea actualelor proble de siguranţă, pentru a le oferi consumatorilor atât un element de comparaţie cu vechile modele testate, cât şi o nouă probă în ecuaţie pentru constructorii de automobile, iar situaţia va fi identică şi pentru EuroNCAP.

Via AutoKompas.nl

Comentarii (12)

  • un oarecare
    Foarte corect ce vor sa faca!
    21 0
  • Intrebare intrebatoare... este vre-un test de siguranta pe care astia de la volvo sa nu-l treaca cu brio?!? Si totusi... cum reusesc, ca masina nu e chiar la fel de scumpa ca un C sau un A4 sau un Lexus sau....
    24 3
  • de clasa nu prea depinde!

    poftim
    http://www.youtube.com/watch?v=86M_fV-1yKY
    2 4
  • AndreiRN
    Adica cum vin americani cu o idee hopa si europeni cu plagiatul.
    Hahahaha
    9 31
  • Hai sa-i copiem pe americani.....
    4 4
  • AndreiRN
    Hahahahaha ......
    Ce multi urasc ADEVARUL.
    6 14
  • depinde si clasa, este irelevant testul ala dintre Renault si Volvo daca erau 2 masini din aceeasi generatie era altceva. Indiferent ca erau ambele de varsa lui Volvo sau de varsa lui Renault.
    Si mai era faza cu impactul intre Q7 si Smart, daca Smart nu sare ca o minge in lateral dar este izbit direct frontal si-l arunca in spate, pentru ca-l arunca sigur in spate(ciocnirea a 2 mase diferite), nu mai conteaza ca-i intreg interiorul cat timp pasagerul moare de la decelerare instanta.
    6 0
  • Este o idee buna. Dar eu zic ca o idee si mai buna ar fi daca s-ar face testul asta acum cu toate masinile care se fabrica si care in acest moment ofera siguranta "de top", pe cuvantul lui EuroNCAP.
    Oricum pe mine teste lor incep deja sa ma plictiseasca. Nu s-a schimbat mare lucru de cand au apaut, doar grila de punctare. In rest aceleasi probe si aceiasi viteza. Cand au facut americanii un test mai diferit si-au luat-o aproape toti in "freza".
    Dovada este ca europenii (cu exceptii evidente) proiecteaza masinile ca sa se comporte exemplar doar in testele de siguranta EuroNCAP. Iau apoi 5 stele, sunt formidabile la siguranta. EuroNCAP isi face treaba, constructorii si-au facut treaba, vanzarile curg, toata lumea e fericita.
    Sincer eu as avea emotii si in privinta Clasei S. Nu vreau sa fiu rautacios, dar Lexus este/era pana acum considerata o marca foarte de sigura. Si cum de multe ori s-a inspirat de la Mercedes...
    11 4
  • O parte din companii, au luat in calcul astfel de impact, fac chiar si teste de rostogolire. De aceea Volvo face fata cu brio mai tuturor incercarilor la capitolul siguranta.
    Si da AndreiRN, cum vine Volvo cu o inventie gen CitySafety sau pilot automat adaptiv, cum vin si americanii de la Ford si o copie. Banuiesc ca la asta te refereai. Si banuiesc ca ti-ai dat seama ca Ford a cumparat Volvo mai demultisor pentru a 'imprumuta' tehnologie.
    16 3
  • real value
    si eu daca vreau sa imi cumpar una din generatiile noi de masini cu motor de mic litraj turbo si consum mic si vreau sa stiu cat de sigura e?

    astept testul NCAP din 2015?

    ar trebui sa le taie fondurile, trebe sa il introduca IMDEDIAT!!!!!!!!
    2 1
  • Asteapta pana in 2015 ca sa aiba timp producatorii europeni sa se alinieze la noile cerinte cu proiectarea masinilor, ca daca le-ar testa de acum, s-ar face de cacao si producatorii, si EuroNCAP. Au si asta niste scrupule, zici ca-s politicienii de la noi.
    9 1
  • Numai o precizare. Pe un site din HU scria ca in noul test EuroNCAP va fi simulat impact 100% frontal si nu 25%.
    M-am uitat pe pagina de la EuroNCAP dar inca n-am reusit sa gasesc nici o informatie care sa confirme sau sa infirme acest fapt.

    Oricum, ideea e ca aceasta schimbare e binevenita si sper sa fie cat mai aproape de realitate ca doar oamenii se bazeaza pe aceste teste in momentul achizitiei...
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru