EuroNCAP: 5 stele pentru Audi A3, Ford B-Max, Renault Clio, Volvo V40 şi Kia Cee'd

de Sebastian Toma
Miercuri, 29.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua sesiune de teste a celor de la EuroNCAP a relevat un rezultat de excepţie pentru Volvo V40, alături de cinci stele pentru Audi A3, Ford B-Max, Renault Clio şi Kia Cee'd. Noul Isuzu D-Max a obţinut doar patru stele de siguranţă.

EuroNCAP, organizaţia independentă specializată în teste de siguranţă, a publicat astăzi rezultatele ultimei sesiuni de teste. Organismul independent a pus la încercare şase modele noi, dintre care cinci au obţinut cinci stele de siguranţă. Dintre acestea, trei au avut rezultate bune pentru protecţia pasagerilor adulţi, iar două au avut rezultate foarte bune pentru nivelul de sisteme de asistenţă electronică a şoferului.

Audi A3

Rezultatele la capitolele protecţia pasagerilor, protecţia copiilor şi a pietonilor în transformă pe Audi A3 într-una dintre cele mai sigure maşini din clasă.

Audi
Comunicat oficial
Noua generaţie a lui Audi A3 a primit cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP. Modelul din Ingolstadt a obţinut un punctaj foarte bun pentru protecţia ocupanţilor adulţi, 95%, iar nivelul echipamentelor de siguranţă activă a fost cotat şi el destul de bine, cu 86%. Protecţia copiilor a fost notată cu 87%, în timp ce protecţia pietonilor a fost notată cu 74% din punctajul total. Modelul german a fost penalizat la punctaj la mai multe categorii, dar penalizările au fost minore. Astfel, protecţia pieptului şoferului şi al genunchiului drept al pasagerului au fost "adecvate" în cazul unui impact frontal, protecţia toracelui a fost cotată tot cu "adecvat" în cazul unui impact lateral cu un stâlp, iar modelul nu a primit punctajul maxim la Safety Assist pentru că nu avea şi un sistem de limitare a vitezei.

Ford B-Max

B-Max a fost supus în perioada de dezvoltare la peste 5000 de teste computerizate, la peste 40 de teste full-size şi la alte 100 de teste care au impklicat maşina pusă pe o sanie cu şine care se lovea de o barieră.

Ford
Comunicat oficial
B-Max a obţinut cinci stele de siguranţă în cadrul primei sesiuni de teste de siguranţă la care a participat. Modelul produs în Craiova a primit 92% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 84% pentru protecţia copiilor, 67% pentru protecţia pietonilor şi 71% pentru nivelul de echipamente de asistenţă activă. Totodată, modelul se mândreşte şi cu distincţia "EuroNCAP Advanced" din 2011, pentru sistemul Ford Active City Stop, pe care îl împarte cu Focus.
B-Max a pierdut puncte pentru nivelul "adecvat" de protecţie al genunchilor şoferului şi al pieptului şoferului în cazul impactuluo frontal, precum şi din cauza nivelului "marginal" de protecţie în cazul unui impact cu un stâlp.

Isuzu D-Max

Noul D-Max a fost singurul model testat în această sesiune care a obţinut mai puţin de cinci stele. Vehiculul utilitar al celor de la Isuzu a obţinut patru stele, deoarece oferea un nivel marginal de protecţie pentru pieptul, genunchii şi coapsele şoferului în cazul unui impact frontal, iar pasagerul avea şi el o serie de probleme de protecţie. Astfel, protecţia ocupanţilor adulţi a fost notată cu 86%, protecţia copiilor a fost notată cu 67%, protecţia pietonilor a fost notată cu 51%, iar nivelul echipamentelor de siguranţă activă a fost notat cu 71%.

Kia Cee'd

Prima generaţie Cee'd a fost primul model Kia cu 5 stele EuroNCAP. Inginerii Kia s-au dedicat construirii unei maşini sofisticate şi rafinate care vine cu cea mai înaltă tehnologie de protecţie a şoferilor, a familiilor lor şi a pietonilor.

Benny Oeyen
Vicepreşedinte de Marketing şi Produs Kia
Noua generaţie a lui Cee'd a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP. Modelul produs la Zilina a fost notat cu 89% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 88% pentru protecţia copiilor, 61% pentru protecţia pietonilor şi 86% pentur nivelul echipamentelor de siguranţă activă.

La capitolul penalizări, Cee'd a avut un calificativ "adecvat" la protecţia pieptului şoferului în cazul unui impact frontal, iar situaţia s-a repetat şi pentru pasagerul din dreapta, care a avut şi protecţie "marginală" pentru genunchiul dinspre consola centrală.

Cel mai slab rezultat al lui Cee'd a fost la protecţia la impactul cu un stâlp, aceasta fiind "marginală" pentru zona de deasupra centurii şi "slabă" pentru zona toracică.

Renault Clio

Acest rezultat, atins în ciuda faptului că EuroNCAP a înăsprit procedurile de notare din ianuarie 2012, reprezintă o nouă imagine a expertizei Renault în ceea ce priveşte siguranţa pasivă.

Renault
Comunicat oficial
Noua generaţie a lui Clio a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP, reuşind să obţină punctaje interesante la unele categorii. Mai precis, Clio are 99% din puncte la Safety Assist, dar protecţia adulţilor a fost notată cu 88%. Protecţia copiilor a fost notată cu 89%, în timp ce protecţia pietonilor a fost notată cu 66%.

Subcompacta franţuzească a fost depunctată pentru protecţia marginală oferită la testul de impact din spate, nivelul de protecţie "slab" pentru cavitatea toracică în cazul impactului lateral cu un stâlp, protecţia "adecvată" a toracelui şi a tibiei şoferului în cazul unui impact frontal şi pentru aceeaşi situaţie în cazul pasagerului din dreapta.

Volvo V40

Un rezultat fantastic. Suntem foarte mândri că avem una dintre cele mai sigure maşini şi cp facem încă un pas spre ţinta noastră din 2020: nimeni nu va muri sau va ieşi cu răni grave dintr-un accident într-un Volvo.

Thomas Broberg
Consilier Senior Siguranţă Volvo
V40 se poate considera vedeta acestei sesiuni de teste, dacă nu chiar vedeta all-time a testelor de siguranţă EuroNCAP. Modelul a primit cinci stele de siguranţă, aşa cum era de aşteptat din partea lui, dar acesta a surprins la trei categorii: Safety Assist, Protecţia Ocupanţilor Adulţi şi Protecţia Pietonilor. Modelul suedez a primit punctajul maxim la Safety Assist, 100% din puncte, 98% la protecţia pasagerilor adulţi - cel mai mare punctaj acordat de EuroNCAP în istoria organizaţiei europene, 88% la protecţia pietonilor - din nou o premieră EuroNCAP - şi 75% la protecţia copiilor.

În ciuda punctajului foarte bun, V40 a primit calificativul "adecvat" la protecţia toracelui şoferului şi a genunchiului şoferului, iar protecţia genunchiului pasagerului din dreapta a fost şi ea notată cu "adecvat".

OPINIE: "Cinci stele pe linie de partid"

Via EuroNCAP

Comentarii (13)

  • Cum fac cei de la EuroNCAP mereu reclama "degeaba" la Volvo.
    Auzi tu la ei, V40 - vedeta acestui test :)
    Daca facea testul AndreiRN, sigur iesea ultimul model si cel mai slab, datorita pieselor Made in China de pe el :))
    Acum lasand gluma la o parte, era normal acest rezultat, avand in vedere traditia Volvo in domeniul sigurantei. Este o confirmare a muncii in acest domeniu.
    Sa o tina tot asa si sub patronajul chinezilor si vor ajunge departe.
    29 7
  • Trebuie introdusa o a 6-a stea in teste, pentru Volvo.
    22 4
  • Cristi
    Mario mi-ai luat-o inainte. De cand am vazut titlul la asta m-am gandid. Ca si la scoala nu exista 10 perfect sau la gimnastica dupa ce romancele au aratat ca pot atinge perfectiunea dupa standardele de atunci, sau in domeniul eficientei energetice s-au introdus clasele A++++ si la testele acestea ar trebui lasate marje mai mari. Totusi sigurante de aproape 100% sunt prea demne de marketing si mai putin realiste tehnic. Pentru mine 100% ar presupune ca in orice situatie imaginabila nimeni nu e ranit. Personal acest procentaj ar trebui inmultit cu probabilitatea ca accidentele sa aibe loc in conditiile simulate (viteza, unghi, etc).
    4 3
  • Eu zic ca cei de la EuroNCAP au stricat un V40 degeaba. La ce teste fac cei de la Volvo cu masinile, nu au cum sa nu obtina minim 5 stele la testele celor de la EuroNCAP.
    Oricum alea 5 stele la un Volvo V40 nu se compara cu 5 stele la Renault Clio, Kia Ceed sau Ford B-max, deci scara e deja depasita.
    10 11
  • Nustiu de ce dar am impresia ca majoritatea companiilor mari deja pot lua alea 5 stele fara probleme, odata ce sunt cunoscute metodele de tesare normal ca orice firma tine cont de ele, se fac ramforsari si imbunatatiri exact acolo unde trebui pentru stele alea, interesant e ce face (faca, nu mai stiu daca mai face), analiza toate accidentele din Suedia care implicau un model volvo. ar trebui aleatoriu sa mai fie adaugate teste(relevante) pe care nu le cunosc constructorii auto. totusi trebuie facuta o diferentiere.
    11 2
  • AndreiRN
    Masinile de azi sunt proiectate pt aceste teste si nu mai este o problema obtinerea de 5 stele.
    Ce as vrea sa stiu eu este ce % din accidente sunt la fel ca testul?
    Sau si mai interesant ar fi care este % dintre accidentele care sunt la fel ca testul si numarul de masini vandute.
    Asta deoarece este in mare parte un marketing in jurul acestor stele mai mult decat o necesitate reala deoarece sunt multe alte schimbari in trafic care au imbunatatit siguranta.
    Si chinezi au inginerie destul de avansata Mihai.
    5 4
  • Sambernadu
    @agoox ''Nustiu de ce dar am impresia ca majoritatea companiilor mari deja pot lua alea 5 stele fara probleme'' ?Pai si Jaguar xf ? El de ce nu a luat 5 stele fara probleme?
    5 1
  • AndreiRN
    Jaguar nu mai face parte dintr-o companie mare (Ford).
    Acuma este al indienilor.
    4 0
  • Deci Ford dispune acum de un sistem revolutionar numit Ford Active City Stop. Uauuuuuuuuuuu au inventat ei asa ceva sau au preluat de la Volvo sistemul City Safety care face exact acelasi lucru ? :))
    Bine ca Volvo nu mai face parte dintr-o companie mare ca Ford, care asteapta ca altii sa inventeze si apoi ei sa copieze. Functioneaza bine sistemul copy/paste dar cu alt nume :) Nici nu trebuie sa dai banii pe care i-a dat Volvo pentru teste. E normal sa fii mult mai profitabil cand doar preiei ceva de la altii si nu investesti.
    Acum intelegi si tu mai AndreiRN, de ce a vrut Ford sa cumpere Volvo ? Pentru a fura tehnologie. Nu cumva motorul de pe Focus RS e motor de Volvo ?
    Super companie Fordul, tot respectul pentru multiplele lor inventii.
    2 9
  • @Mihai
    Ford a fost proprietar la Volvo deci nu a furat nimic ..doar a folosit ceea ce era a lui (adica cumparase).

    Vorbim peste 2-3 ani cand cu siguranta volvo (care acum e pe mana chinezilor) nu va mai fi ce este acum. Sper sa nu am dreptate dar eu cred ca se vor indrepta spre faliment . La cat e de competitiva industria auto acum e cam greu sa supravietuiesti fabricand masini intr-o tara in care costurile sunt f. mari (Suedia).
    Daca vor face Volvo in China ...nu o sa mai le cumpere nimeni
    4 0
  • @@Mhai
    Volvo a raportat anul trecut o crestere cu 20-22%.
    Anul acesta a venit si V40 care ma majora vanzarile. E posibil ca la paris sa aduca un crossover bazat pe v40. In urmatorii 2 ani sunt pregatite sa apara viitoarele S80 si XC90 ce vor fi in mare parte munca Volvo. Vorbim de platforma modulara si motoare noi noute plus hibrid.
    Eu unul pur si simplu nu vad cum ar putea sa se indrepte spre faliment.
    2 2
  • Ai dreptate. A folosit ceea ce era a lui :) Insa a cumparat din interes, pentru ca avea ce lua. Si cand a crezut ca a luat tot a dat cu piciorul crezand ca Volvo va intra in faliment si va muri. Oricum nu se compara Ford cu Volvo.
    1 2
  • AndreiRN
    "Insa a cumparat din interes"
    Ce afirmatie fabuloasa. Astfel de afirmati deschid o fereastra spre felul tau de "logica" care incepe sa te caracterizeze.
    Deci daca dai bani pe ceva inseamna ca ai furat.
    Oricum Volvo nu va da faliment in buzunarul chinezesc ca va fi produs de muncitori calificati ce primesc $20 pe zi si care fac treaba buna. Volvo va scoate modele licitoare si pline de electronica si la un momendat vor avea coborari de pret deosebit de atractive si ....... se vor vinde asa cum se vand toate produsele chinezesti.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru