Proiectul gândit de Elon Musk - denumit oficial Hyperloop - se bazează concret pe un tub din oţel în care presiunea e scăzută şi în care este introdusă o "capsulă" presurizată care poate găzdui până la 28 de pasageri. Capsula este menţinută într-o stare de semi-imponderabilitate cu ajutorul jeturilor de aer "suflate" de "şinele" sale şi este propulsată cu o viteză de până la 1220 km/h cu ajutorul unui accelerator linear electromagnetic. Biletul pentru un pasager ar costa doar 20 de dolari, iar capsulele pot pleca la o distanţă de 30 de secunde una de cealaltă.
Pasagerii vor suporta forţe gravitaţionale similare celor resimţite într-un avion.Doar 30 de minute pe 650 de kilometri
Conform planurilor prezentate de Elon Musk, soluţia de transport imaginată va fi alimentată cu energie electrică creată de panourile solare care acoperă tubul în care circulă capsula cu pasageri. Sistemul nu este doar unul inovator, ci şi unul extrem de eficient şi de rapid. Conform calculelor lui Musk, distanţa Los Angeles-San Francisco (circa 650 de kilometri într-una dintre cele mai aglomerate zone ale Statelor Unite) va putea fi parcursă în doar 30 de minute, Hyperloop devenind astfel mult mai rapid decât avionul (90 de minute), maşina (5 ore şi jumătate) sau trenul de mare viteză care la această oră se află în stadiul de proiect în statele vest-americane (160 de minute).Soluţia de transport în comun pe care a gândit-o americanul mai are un avantaj imens în faţa celorlalte sisteme deja existente sau planificate. Astfel, construcţia unui asemenea tunel din oţel ar dura circa 7-10 ani, ar costa în total 6 miliarde de dolari şi ar putea transporta 7.4 milioane de călători pe an. Spre comparaţie, trenul ultrarapid pe care guvernul american îl are în plan în această zonă costă de 11 ori mai mult (68 de miliarde de dolari) şi va fi mult mai puţin eficient.
Câteva semne de întrebare
Singura problemă pe care ar avea-o sistemul Hyperloop este legat de faptul că Elon Musk şi echipa sa nu au timp să se ocupe de dezvoltarea sa completă din cauza faptului că Tesla şi Space X - celălalt proiect ambiţios al americanului - cer o mulţime de resurse.
"Am putea să începem proiectul şi apoi să-i lăsăm pe alţii să construiască până la final", spune Elon Musk, care a dezvoltat ideea Hyperloop sub forma unui proiect Open Source, deci care poate fi dezvoltat de orice companie doreşte.Ideea călătoriei cu ajutorul unei capsule propulsate electromagnetic nu este una nouă, însă nu a fost niciodată testată pe teren în viaţa reală. Elon Musk susţine însă că teoria şi testele virtuale arată că acest sistem nu este doar cel mai rapid disponibil pentru transportul de persoane, ci şi cel mai sigur, scenariile posibilelor probleme fiind rezolvate şi detaliate pe larg în documentul public postat de Elon Musk pe site-ul oficial Space X.
via Space X
http://www.roportal.ro/articole/calatoria-in-tub-vidat-o-inventie-a-lui-henri-coanda-5953.htm
Daca i s-ar oferi o oportunitate, pentru un ban in plus ar vinde imediat afacerea (D-zeu stie cui, dar ce conteaza atat timp cat plateste bine) si ar deschide alta in secunda doi...