Conform planurilor, fabrica va fi construită în Statele Unite şi va lucra exclusiv pentru producţia bateriilor auto folosite de Tesla.
Deşi nu există un termen anunţat pentru ridicarea şi punerea în funcţiune a sitului de producţie, se ştie deja că aşa-numita Generaţie 3 de modele Tesla - care va da startul lărgirii gamei de modele în mai multe segmente accesibile - este programată să apară pe piaţă în jurul anului 2017. Conform primelor informaţii, un model compact-mediu construit de Tesla va costa în jur de 35.000 de dolari în SUA."Dacă vom produce 500.000 de maşini pe an, vom avea nevoie de capacitate de producţie a bateriilor care să se alinieze la aceste standarde de volum. Această fabrică va depăşi sau măcar va fi la acelaşi nivel cu toată producţia de baterii Litiu-Ion din lume la această oră. Probabil că va fi nevoie de un giga-fabrică pentru asta", a declarat la Londra Elon Musk, citat de Automotive News.
ANTECEDENTELE LUI MUSK
Americanul de origine sud-africană nu se află la prima "revoluţie" de acest tip a producţiei independente. În urmă cu câţiva ani, în momentul în care sonda piaţa de motoare pentru rachetele care urmau să fie utilizate în proiectul spaţial Space X, Musk a luat în final hotărârea - considerată imposibilă la acea oră - de a produce motoarele in-house, construind pentru asta o fabrică care construieşte rachete de la stadiul de foi de tablă la produs gata de a fi lansat în spaţiu.
Între timp, fabrica funcţionează la capacitate maximă iar Space X a rămas unul dintre principalii contractori ai NASA, agenţia spaţială americană contând în mare parte pe rachetele lui Musk pentru proiectele proprii pe orbită.
Un om care are respectul meu. Spre deosebire de alt "super-laudat" care n-a reusit decat sa tina Renault in liga a 2 a cu o Franta intreaga in spatele lor si sa stea cu coada intre picioare pe piata Americana, la cheremul unor faliti de talia lui nissan.
Intre astia doi stiu exact la care sa ma opresc si sa-l ascult si la care sa schimb canalul.
Chiar daca Tesla a facut cateva pariuri nebunesti, frumusetea este ca pana acum le-a reusit. In ciuda oricaror "predictii" ... Bafta mai departe !!!
Mi se pare o naivitate sa crezi ca mafia petrolului se va prabusi chiar si in conditiile fantastice in care macar jumatate din lume ar cumpara masini electrice. Cu accidentul Fukushima si cu certificatele verzi care pierd teren, de unde crezi ca o sa vina curentul la priza? De ce crezi ca a luat amploare disperarea asta dupa fracturare hidraulica? Hai sa nu ne mai prefacem ecologisti cumparand cu ipocrizie hibride sau electrice si pretinzand ca am salvat planeta facand asta.
Pe cetateanul de rand nu-l intereseaza cu adevarat decat aspectul financiar care, tb sa recunosc, e net avantajos in cazul electricelor, in rest complacandu-se ipocrit ca si-a facut treaba cu poluarea, desi problema doar a iesit din sfera lui de responsabilitate, nu a si disparut.
Asta pana cand s-or gandit si altii sa introduca tot felul de taxe de cablu, asa cum fac astia cu conductele la noi, sau sa mareasca accize la curent.
Avea o vorba Michael Jackson intr-un cantec: I'm Starting With The Man In The Mirror / I'm Asking Him To Change His Ways".
Jos palaria pentru Elon Musk!
In felul asta are libertatea de a "visa" si a se desfasura in voie, fara piedicile de care s-au lovit altii!
si inca o problema, credeti ca retelelel de distributie ale electricitatii actuale ar face fata unor statii de incarcare cu consumuri de ordinal megawatilor (1 "plin =80 kWhx 50/h=4MWh)?
Unul era langa mine la stop si l-am felicitat pt masina si am intrat in discutie.
Teala ne-a cerut sa producem 1000 de manere de portiere in plus luna asta (deja producem 6000) si i-am refuzat nedorind sa angajam muncitori doar pt o luna.
Oricum din cauza la Tesla se va munci si de sarbatori dar ...........
Felicitari Elon si poate in 2014 o sa am ocazia sa conduc una.