CRIZA VOLKSWAGEN: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Izbucnirea Cazului Volkswagen i-a luat prin surprindere pe marii manageri din industria auto, însă aceştia consideră că subiectul este unul foarte important şi dezvăluie câteva elemente importante de care lumea maşinilor trebuie să le ia în considerare în viitor. Elon Musk, CEO al Tesla Motors, a declarat într-o confierinţă care a avut loc astăzi la Berlin că povestea manipulării testelor de emisii este, evident, un element negativ, dar că industria ar trebui să se concentreze de acum pe emisiile de dioxid de carbon, care, în viziunea directorului companiei americane, reprezintă principala ameninţare la adresa planetei.
"E important să acţionăm astăzi şi să recunoaştem că avem o implicare majoră în modificarea construcţiei chimice a atmosferei şi a oceanelor. Este foarte important să facem ceva în acest sens", spune Musk, care conduce singurul constructor auto major care nu trebuie să-şi facă griji legate de testele de emisii şi de consum.
Musk a profitat de faptul că se află în Germania pentru a critica direcţia în care industria din această ţară alege să-şi canalizeze eforturile: "În timp ce Germania se descurcă fantastic la nivelul generării energiei verzi, această ţară consumă energie nesustenabilă. diesel. Să sperăm că ceva se va schimba în acest sens", încheie Elon Musk.
Transportul se bazează foarte mult pe benzină şi peStadler, CEO Audi: "Industria auto are nevoie de motoarele diesel"
De partea cealaltă a baricadei, Rupert Stadler, CEO Audi AG, a declarat aseară, la Frankfurt, că motoarele diesel vor rămâne în continuare unul dintre pilonii industriei auto, în ciuda scandalului de proporţii în care sunt implicate unele dintre unităţile produse de gigantul VW Group. "Tehnologia diesel va rămâne vârful sportivităţii şi a eficienţei. Industria auto are nevoie de motoarele diesel pentru a atinge ţintele de reducere a dioxidului de carbon impuse de autorităţile europene. Nici nu ne gândim să renunţăm la motoarele diesel", a spus Stadler, care consideră că scandalul pornit de autorităţile din State are darul de a "demoniza" motoarele diesel de pe piaţă.
via Automobil-Produktion, Automotive News (înreg.)
Sunt un fan al acestor motoare croncănitoare. Îmi place să le aud sunetul, îmi place cuplul mare, îmi place consumul mic, îmi place numărul mare de kilometri pe care îl duc. Îmi place tot, chiar dacă unii mă vor ironiza cu totul felul de glume despre NOx.
Prima mea mașină a fost diesel, apoi am trecut la benzină timp de 2 ani. În toți acești 2 ani, chiar dacă benzina îmi oferea silențiozitate, mi-a lipsit dieselul. Mi-a lipsit să-i simt greutatea, mi-a lipsit sunetul, mi-a lipsit croncănitul.
Poate sunt un ciudat, dar iubesc motoarele diesel.
Gata frate o venit un tip cu cateva miliarde in buzunar si gata vrea sa schimbe lumea......da lecti si predica constructorilor care au 100 de ani experienta in domeniu....
pan la urma ce e asa Tesla in industria auto?????pt. mine e 2 lei...au si ei o masina electrica bunicica(sa zic)si atat......
Musk: Transportul(in Germania ma gandesc ca se referea..)se bazeaza prea mult pe benzina si diesel.........io cred ca el ar trebui sa fuga repede inapoi in America si sa incerce sa schimbe perceptia constructorilor de peste ocean cu motorizarile lor de de 5-6-7 litri si consumuri de 12-15%.......vine putoiu asta sa dea lecti in Europa despre....ecologie....ce tupeu
Astept inca ziua aia cand un mare constructor auto sai dea un sut in fund Domnului Musk.....ca deja mie foarte antipatic prin declaratiile lui...
Este mult mai eficient sa produci curent electric din combustibil petrolier decat sa-l arzi in motoarele cu combustie interna pe strazi.
Il inteleg ca se ia insa si de benzina, doar in SUA majoritatea pietei e dominata de benzinare si el vinde electrice. Nici la ei nu mai sunt insa preponderente benzinarele de 5,6,7 litri ca-n anii 50-70. Cele pana in 4 litri sunt majoritare.