Elon Musk, CEO Tesla: "Germania se bazează prea mult pe diesel şi benzină". Stadler, CEO Audi: "Industria are nevoie de diesel"

de Mircea Meșter
Vineri, 25.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Doi mari directori din industria auto s-au contrat involuntar de la distanţă în ultimele ore, mizând pe declaraţii care fie acuză motoarele termice, fie le laudă.

CRIZA VOLKSWAGEN: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Izbucnirea Cazului Volkswagen i-a luat prin surprindere pe marii manageri din industria auto, însă aceştia consideră că subiectul este unul foarte important şi dezvăluie câteva elemente importante de care lumea maşinilor trebuie să le ia în considerare în viitor. Elon Musk, CEO al Tesla Motors, a declarat într-o confierinţă care a avut loc astăzi la Berlin că povestea manipulării testelor de emisii este, evident, un element negativ, dar că industria ar trebui să se concentreze de acum pe emisiile de dioxid de carbon, care, în viziunea directorului companiei americane, reprezintă principala ameninţare la adresa planetei.

"E important să acţionăm astăzi şi să recunoaştem că avem o implicare majoră în modificarea construcţiei chimice a atmosferei şi a oceanelor. Este foarte important să facem ceva în acest sens", spune Musk, care conduce singurul constructor auto major care nu trebuie să-şi facă griji legate de testele de emisii şi de consum

Musk a profitat de faptul că se află în Germania pentru a critica direcţia în care industria din această ţară alege să-şi canalizeze eforturile: "În timp ce Germania se descurcă fantastic la nivelul generării energiei verzi, această ţară consumă energie nesustenabilă.

Transportul se bazează foarte mult pe benzină şi pe diesel. Să sperăm că ceva se va schimba în acest sens", încheie Elon Musk.

Stadler, CEO Audi: "Industria auto are nevoie de motoarele diesel"

De partea cealaltă a baricadei, Rupert Stadler, CEO Audi AG, a declarat aseară, la Frankfurt, că motoarele diesel vor rămâne în continuare unul dintre pilonii industriei auto, în ciuda scandalului de proporţii în care sunt implicate unele dintre unităţile produse de gigantul VW Group. "Tehnologia diesel va rămâne vârful sportivităţii şi a eficienţei. Industria auto are nevoie de motoarele diesel pentru a atinge ţintele de reducere a dioxidului de carbon impuse de autorităţile europene. Nici nu ne gândim să renunţăm la motoarele diesel", a spus Stadler, care consideră că scandalul pornit de autorităţile din State are darul de a "demoniza" motoarele diesel de pe piaţă.

Rupert Stadler, CEO Audi

via Automobil-Produktion, Automotive News (înreg.)

Comentarii (8)

  • someone
    e normal ca musk apara electricitatea, si audi dieselul. musk are doar masini electrice in portofoliu, iar audi a castigat la le mans cu o masina diesel. pana la urma este cum zice proverbul" fiecare cioara isi vede puiul alb ".
    27 1
  • Unii mă vor umple de minusuri, iar alții mă vor huli. Dar eu nu vreau să dispară dieselul nici acum, nici în viitorul apropiat.

    Sunt un fan al acestor motoare croncănitoare. Îmi place să le aud sunetul, îmi place cuplul mare, îmi place consumul mic, îmi place numărul mare de kilometri pe care îl duc. Îmi place tot, chiar dacă unii mă vor ironiza cu totul felul de glume despre NOx.

    Prima mea mașină a fost diesel, apoi am trecut la benzină timp de 2 ani. În toți acești 2 ani, chiar dacă benzina îmi oferea silențiozitate, mi-a lipsit dieselul. Mi-a lipsit să-i simt greutatea, mi-a lipsit sunetul, mi-a lipsit croncănitul.

    Poate sunt un ciudat, dar iubesc motoarele diesel.
    22 13
  • romanul cu pipeta
    un singur lucru imi place la diesel...ca vor disparea
    14 19
  • Musk asta e un tip foarte interesant........in sensu rau.....
    Gata frate o venit un tip cu cateva miliarde in buzunar si gata vrea sa schimbe lumea......da lecti si predica constructorilor care au 100 de ani experienta in domeniu....
    pan la urma ce e asa Tesla in industria auto?????pt. mine e 2 lei...au si ei o masina electrica bunicica(sa zic)si atat......
    Musk: Transportul(in Germania ma gandesc ca se referea..)se bazeaza prea mult pe benzina si diesel.........io cred ca el ar trebui sa fuga repede inapoi in America si sa incerce sa schimbe perceptia constructorilor de peste ocean cu motorizarile lor de de 5-6-7 litri si consumuri de 12-15%.......vine putoiu asta sa dea lecti in Europa despre....ecologie....ce tupeu
    Astept inca ziua aia cand un mare constructor auto sai dea un sut in fund Domnului Musk.....ca deja mie foarte antipatic prin declaratiile lui...
    19 25
  • AndreiRN
    Elon este 100% pe subiect si sper ca firmele Europene vor abandona benzina/motorina pt masini electrice pt public asa cum au facut si cu trenurile.
    Este mult mai eficient sa produci curent electric din combustibil petrolier decat sa-l arzi in motoarele cu combustie interna pe strazi.
    8 6
  • Valius
    @Moldovean, cum ai spus, numărul mare de kilometri pe care îl duc? Care nr. când acum te multumesti ca ajung la 100.000 km. Numai sunt cum erau acum 20 de ani, masini sa ajunga la 500.000 km. Daca spuneai atunci it dadeam drepate. Acum motoarele au devenit prea complexe, si sunt supuse riscului mare la defecte, intentionat dupa cum am inteles, sa se faca vanzari si la pisele de schimb. Altceva, sunetul diesel devine mai placut urechilor de la motoarele cu 6 cilindri in sus, nu trancaneala si haraiala de la 4 cilindri.
    8 6
  • Musk chiar are dreptate in ceea ce priveste diesel-urile, insa nu si benzina. Dieselurile puteau ramane acolo unde le e locul, in transporturi de tot felul. Puteau sa dezvolte din anii 90 tehnologia turbo pe benzina (exista chiar cu mult mai mult inainte) iar acum am fi avut motoare turbo benzinare mult mai rafinate, fiabile si mai ieftine.

    Il inteleg ca se ia insa si de benzina, doar in SUA majoritatea pietei e dominata de benzinare si el vinde electrice. Nici la ei nu mai sunt insa preponderente benzinarele de 5,6,7 litri ca-n anii 50-70. Cele pana in 4 litri sunt majoritare.
    7 1
  • Imi place Elon, e un fel de Tony Stark. Dar aici se vede ca nu face decat sa-si apere interesul. Studiile arata ca masinile electrice polueaza mai mult decat cele pe benzina(nu masinile in sine, ci producerea si eliminarea bateriilor + poluarea venita de la producerea curentului electric). Pe viitor, daca se continua investitiile, poate se va polua mai putin cu masinile electrice, dar acum nu e cazul.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru