2016 este un an prolific pentru vânzările de maşini noi din România, care au crescut puternic după lansarea programului Rabla.
Efectul programului de reînnoire a parcului auto se vede inclusiv în statisticile pentru luna noiembrie, în care românii au cumpărat 9.645 de unităţi, în creştere cu 20.2% comparativ cu noiembrie 2015. Dacia rămâne în continuare marca preferată, cu vânzări de 2.742 unităţi, însă vânzările brandului au scăzut cu 3.1%.
Locul doi a revenit celor de la Volkswagen cu 985 de unităţi, în creştere cu peste 50%, astfel că Skoda a coborât pe locul 3 cu 858 de unităţi. O altă marcă cu creştere de peste 50% a fost Ford (locul 4, 671 unităţi), în timp ce topul este completat de Renault cu 604 unităţi.
În total, în perioada ianuarie - noiembrie 2016, în România s-au înmatriculat 85.588 de unităţi, în creştere cu 18.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut, astfel că piaţa se va apropia destul de mult de pragul de 100.000 de unităţi până la sfârşitul anului, mai ales că decembrie este în general o lună bună de vânzări.Rezultate asemănătoare au fost înregistrate şi în cazul maşinilor second-hand.
În luna noiembrie, vânzările au crescut cu 12.9%, la 25.534 de unităţi, astfel că în perioada ianuarie - noiembrie 2016 au totalizat 276.347 de unităţi, în creştere cu 21.8%. Prin urmare, este posibil ca piaţa maşinilor SH să ajungă la finalul anului la 300.000 de unităţi, fiind astfel de circa 3 ori mai mare decât cea a maşinilor noi.Via DRPCIV
Comentarii (1)