Vești bune pentru cei care așteptau un nou Volkswagen Golf. Marca germană a anunțat oficial, printr-un comunicat de presă extrem de scurt, că începutul lunii noiembrie ne va face cunoștință cu "un update considerabil" al celei mai vândute mașini europene din istorie.
Volkswagen nu specifică dacă noul model va fi un facelift al actualului Golf 7 sau o generație nouă pe care o vom recunoaște sub denumirea Golf 8. Totuși, în condițiile în care Golf se află pe un segment de carieră de piață paralel cu "frații de platformă" Leon și Octavia, faptul că aceste două modele se pregătesc de versiuni facelift ne indică o probabilă abordare identică în cazul compactei Volkswagen.
Deși comunicatul germanilor nu oferă informații, imagini sau alte detalii legate de noua mașină, Volkswagen a realizat o listă a principalelor borne atinse de cele 7 generații Golf în istoria de 42 de ani a compactei germane. Vi le prezentăm mai jos așa cum sunt oferite de constructorul german:
-
32.590.025 de mașini vândute până în 2015 – Volkswagen Golf este cea mai de succes mașină europeană din istorie.
-
21.517.415 de mașini – În 2002, Golf a depășit Beetle în vânzări totale, preluând ștafeta de la cea mai longevivă mașină din gama mărcii germane.
-
10.000.000 de mașini – Barieră de vânzări depășită de VW Golf în 1988, la 14 ani de la începutul carierei de piață.
-
1.000.000 de kilometri – În 2003, un Golf de primă generație devenea primul exemplar care trece de un milion de kilometri parcurși.
Borna a fost atinsă ulterior de mai mulți "milionari". -
188.938 € – Cel mai scump Golf din istorie a fost cumpărat cu această sumă în 2005 într-o licitație. Mașina, un Golf 5, îi aparținuse Papei Benedict al 16-lea.
-
10.156 € – Suma cu care a fost vândut la licitație în 2012 primul Golf (generația a doua) al Angelei Merkel, Cancelarul Germaniei.
-
2.120 de exemplare Golf pe zi – Acesta este ritmul mediu de vânzări zilnice ale lui Golf la nivel mondial în ultimele patru decenii.
-
730 de zile până la primul milion – Nu a durat decât doi ani de la debutul modelului german până în momentul în care Volkswagen a vândut exemplarul un milion.
-
650 CP – puterea dezvoltată de cel mai potent Golf din istorie, GTI W12-650.A fost prezentat la întâlnirea anuală de la Worthersee a pasionaților mărcii, în 2007.
-
155 de țări – Golf este produs astăzi în cinci fabrici aflate în patru țări (Brazilia, China, Germania, Mexic). De aici, modelul german este exportat în 155 de țări de pe Glob.
- 5 versiuni diferite de motorizare – Golf este singura mașină din lume disponibilă în cinci variante de motorizare: electric, hibrid, benzină, diesel și gaz.
Au avut, doar că nu cu "update considerabil" :)
Deci clar Golf-ul 8 sau 7 cu facelift o sa fie fix cum a fost 5-ul cu 6-le.
La fel a fost si cu Passat-ul si Polo-ul. E VW si sa nu ne miram prea mult. Nu incearca sa reinventeze roata, pentru ca atata timp cat ceva e bun si se vinde, de ce sa schimbi ?! E vorba de o identitate ce o aplica si alti producatori din alte domenii ale industriei...gen Apple.
1, 2, 3 ,4 au avut caroserii diferite 100%, 5 si 6 au avut aceesi caroserie, 7 din nou altceva, faptul ca seamana foarte mult intre generatii e altceva....
golf 7 e un soi de versiune beta, iar 8 va fi o versiune adaugita, mai atent lucrata, la fel ca iphone 6 care se indoia ca plastilina, problema rezolvata cu 6s
asta daca golf 7 nu era deja foarte bun.