E oficial: Ford va produce la Craiova crossover-ul Ecosport

de Mircea Meşter
Marti, 22.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford Ecosport i se va alătura lui Ford B-Max pe lista de modele pe care marca americană le produce la Craiova. Fabrica din Oltenia primește astfel o gură de oxigen care-i crește radical producția anuală.

Vânzările în scădere din segmentul monovolumelor de toate mărimile în Europa au afectat direct producția de la fabrica Ford din Craiova, care s-a străduit să se mențină pe linia de plutire din punctul de vedere al producției auto și s-a concentrat în ultima perioadă mai ales pe producția fabricii de motoare, acolo unde se produc diferite versiuni ale unității 1.0 EcoBoost. Ei bine, fabrica din Craiova va primi în acest an o binemeritată gură de oxigen după ce Ford va începe să producă la uzina din Oltenia crossover-ul Ecosport, cel mai mic membru al gamei de SUV-uri Ford.

Trebuie să continuăm să lucrăm împreună cu Guvernul României și cu autoritățile locale pentru a îmbunătăți infrastructura și sistemul logistic.

Jim Farley
CEO Ford Europa
Informația a fost confirmată de Jim Farley, președinte și CEO Ford Europa, într-un eveniment care a avut loc astăzi la fabrica de la Craiova. "Vânzările lui Ecosport au urcat anul acesta cu aproape 30%. Ținând cont de previziunile legate de creșterea vânzărilor din segmentul SUV–urilor de mici dimensiuni, pentru noi este momentul oportun să mutăm producția de EcoSport în Europa și să beneficiem astfel de forță de muncă excelentă și de fabrica noastră de la Craiova", a declarat oficialul Ford.

Asamblarea lui Ecosport va începe în toamna lui 2017.

Modelul Ford se luptă pe piață cu Renault Captur, Nissan Juke, Opel Mokka sau Peugeot 2008 într-un segment extrem de popular în Europa și în lume. De altfel, specialiștii din industrie se așteaptă la un volum total de 1.500.000 de SUV-uri de segment B vândute global în cursului anului 2017.

Ford Ecosport și principalii săi concurenți din segment. Foto: AutoZeitung

Esential 200 de milioane de euro este investiția totală pe care o face Ford la Craiova pentru pregătirea liniei de producție Ecosport.
Modelul Ecosport a reprezentat până acum mai degrabă un experiment pentru Ford în Europa. Asamblat până acum la fabrica pe care Ford o deține în India, modelul era importat de acolo în Europa, însă Ecosport nu a reușit până acum să se impună pe o piață dominată de concurenții Ford de pe Continent. Fabrica din Chennai va continua să asambleze Ford Ecosport, producția urmând să fie însă dedicată pieței indiene.

Conform oficialilor mărcii, lansarea producției lui Ecosport la Craiova se va coordona cu prezentarea unei noi versiuni estetice și tehnice a modelului Ford, probabil un facelift adânc de mijloc de generație. Reprezentanții biroului european al mărcii americane speră ca Ecosport să beneficieze astfel de un restart complet la nivelul prezenței sale în segmentul SUV-urilor europene de segment B.

Linia de producție din Craiova va păstra și asamblarea lui B-Max, model care va beneficia în curând, la rândul său, de un refresh tehnic și estetic.

Vânzări SUV-uri de segment B în Europa (2015)
Poz. Model Mașini vândute +/- față de 2014
1 Renault Captur 195.000 +18%
2 Opel Mokka 163.000 +28%
3 Peugeot 2008 154.000 +14%
4 Dacia Duster 125.000 -2%
5 Nissan Juke 103.000 +5%
6 Citroen C4 Cactus 79.000 +171%
7 Fiat 500X 74.000 Nou
8 Jeep Renegade 54.000 +594%
9 Suzuki Vitara 42.000 Nou
10 Ford Ecosport 40.000 +211%

Comentarii (25)

  • ne-am scos !......ar zice romanu'
    12 1
  • @vianu: Dar-ar Domnu' sa ai premonitii valabile si sa nu mai fie sub-utilizata fabrica Ford din Craiova, care supravietuieste mai mult din fabricatia de motoare Ecoboost si transmisii.

    ...Dar eu cel putin nu prea cred ca ne-am scos cu decizia Ford de-a produce aici (inca) un model greu vandabil pe linga B-Max. Asta nu-i doar parerea mea, ci a unora mai specialisti , care reproseaza-n principal Ecosport-ului conceptia valabila pt. pietele auto emergente si nu pt. Europa.

    Adevarul e ca-n teste nu s-a dovedit a fi o masina proasta, dar e urit de-a binelea, nu doar... uritzel :-) cu rotitzele alea ca rulmentii si profilul de Fiesta "gonflabil".
    Si, in ciuda maniei SUV-istice actuale, cei mai multi cumparatori potentiali nici nu se mai uita pe teste/date tehnice dupa prima impresie pur vizuala.
    21 8
  • Mda, inca un best seller... :/
    9 10
  • E un lucru bun,desi preferam sa fie fiesta in locul ecosport.
    12 0
  • @Kirotractor

    1. e SUV, e in trend
    2. designul e subiectiv. Mie personal imi place dar nu mi-as lua pentru ca nu fac parte dintre clientii tinta. Cu alte cuvinte am alte nevoi, de asta l-am si sarit pe Captur in 2013
    3. a fost conceput de o tara emergenta pentru tari emergente, corect. Si asta se vede din calitatea materialelor si in general in feeling-ul interior cu toate ca are radacini de Fiesta
    4. rotile se pot rezolva :)
    5. a fost bine primit in Eu, n'a rupt gura targului dar sa vedem ce urmeaza in 2016 si daca anul asta are cresteri sau se va stabiliza in jur de 5.000buc/luna

    nu cred ca va fi un best seller dar cat timp ocupa linia de productie si merg salariile e mai mult decat ok
    14 1
  • Băieți, în articol scrie că Ecosport va fi modificat inclusiv estetic. Poate chiar o nouă generație. Deci să ne așteptăm să arate mult mai bine. Ceea ce va crește vânzările în acest segment dominat de domnișoare pentru care, în majoritatea cazurilor, acesta este criteriul decisiv.
    16 1
  • Dumitru
    Important e ca uzina de la Craiova o sa aiba mai mult de lucru. La fel si furnizorii Ford din Romania. Un plus pentru exporturile Romaniei, un plus pentru bugetul local, mai bine pentru salariati.

    Nu cred ca putem face nazuri cu privire la masina care va intra in fabricatie. Cum spuneam nu demult, pentru o astfel de decizie nu se poate trece de acordul sindicatelor de la Ford Germania.

    Acum, mai ramane sa profitam si noi cat putem de pe urma acestei vesti bune: sa facem odata centura Craiovei, sa construim autostrada spre Pitesti si cea dintre Pitesti si Sibiu.

    Poate peste cativa ani, cand va iesi B-Max din fabricatie, vom prinde un inlocuitor cu mai multa priza la clientii europeni...
    16 1
  • Doamne Ajuta!
    7 2
  • Nu cred ca este cazul sa ne asteptam ca fabrica din Craiova sa primeasca unul dintre modelele legendare Ford precum Fiesta. EcoSport pare a fi mai potrivit pentru productia intr-o fabrica precum cea de la Craiova. Si nu-i cazul sa ne suparam ca un nou facelift poate aduce modelul la 50 de mii de unitati pe an si totusi ii ceva munca in plus. Impreuna un B-Max facelift s-ar putea sa le dea ceva de lucru celor de la Craiova iar PIB-ul Romaniei va avea de castigat din asta.
    12 2
  • @Dumitru
    N-ar fi mai bine o autostrada Pitesti - Craiova - Lugoj ? Ar beneficia de ea atat Ford cat si Dacia. Sibiul ar fi mai ieftin de conectat prin Brasov - Ploiesti.
    5 4
  • narcis
    Se stia de la sfarsitul anului 2015 ca masina asta se va produce a Craoiva probabil ca nu era oficial in presa dar toata lumea de pe platforme Ford Craiova stia cu certitudine ca din toamna 2017 masina va intra in productia de serie
    6 1
  • Se va face varianta facelift, nu acesta...much better!
    4 1
  • Sa vedem si cand vor avea si pe ce sa transporte masinile la export, atat Ford, cat si Dacia...
    5 0
  • SUV cu motor de 1l, Duceti-va dracu`. :)
    0 16
  • Ma bucura decizia de a mai construi un model la fabrica din Craiova. Era necesară. Ecosport e cel mai la indemana model intrucat e fabricat pe aceeasi platforma cu B-Max.

    @Tibi

    Pitesti-Sibiu e foarte necesara. Pitesti-Lugoj prin Craiova e de 2,5 ori mai lunga si am termina-o in 2030 si ceva. Pitesti-Sibiu e necesara si in contextul organizarii Euro 2020 de fotbal la Bucuresti. Ma tem insa ca nu vom putea termina cei o suta si ceva de km pana atunci la cum se lucreaza acum in Romania.
    10 2
  • @CiPi

    - crossover
    - masa proprie 1300Kg
    - motor 1L = 125CP/170Nm
    8 1
  • @xxx: degeaba ne ajuta doamne-doamne daca coruptii intarzie startul lucrarilor la autostrada. Ford foarte probabil s-a gandit in faza initiala sa aduca chiar fiesta, dar fiind un model vandut bine, ar fi destul de greoi cu infrastructura actuala a romaniei, asa ca au ales esecul ecosport. Esec pana acum cel putin, cu acel promis facelift poate vor face un upgrade major care sa il faca pe gustul europenilor.
    7 1
  • Pe când un model Ford care să fie cumpărat masiv și de români?
    5 3
  • klaudiu
    luna trecuta am gasit in olanda un ford fabricat la craiova masina nu era la vanzare dar stand de vorba cu propietarul aceasta mi-a spus ca ca o va duce foarte curand la rematul lor si ca va cumpara o toyota omul a fost corect si a vorbit frumos de ford dar nu cel produs in romania care a spus ca are foarte multe ore de service fata de alte marci produse in vest asa ca mare atentie la ce cumparati
    2 3
  • esec B-Max?
    Asa cum Ford nu e Renault...secretul masinilor de succes nu-l va stii niciodata
    5 4
  • @ LR: cand vor face un monovolum mic sau compact mai spatios , vezi 500L, C4 Picasso, Scenic
    3 1
  • Asta-i la bâză.
    În România se vând foarte slab monovolumele. Încă nu am văzut 500L pe străzile noastre. Iar C4 Picasso și Scenic, am văzut aproape numai SH-uri aduse din Vest. Dacă mă gândesc bine, Scenic nu vezi nici în showroom-urile autohtone.
    2 1
  • Iar mărcile enumerate de tine nu vor lua prea curând locul celor de la Ford Craiova.
    1 2
  • cornel
    Sper sa aibe succes, dar ma indoiesc. Reteta succesului=portbagajul mare-aici nu este cazul.
    1 0
  • Cum sa ia locul? N-are nicio logica ce spui tu.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru