Vânzările în scădere din segmentul monovolumelor de toate mărimile în Europa au afectat direct producția de la fabrica Ford din Craiova, care s-a străduit să se mențină pe linia de plutire din punctul de vedere al producției auto și s-a concentrat în ultima perioadă mai ales pe producția fabricii de motoare, acolo unde se produc diferite versiuni ale unității 1.0 EcoBoost. Ei bine, fabrica din Craiova va primi în acest an o binemeritată gură de oxigen după ce Ford va începe să producă la uzina din Oltenia crossover-ul Ecosport, cel mai mic membru al gamei de SUV-uri Ford.
Informația a fost confirmată de Jim Farley, președinte și CEO Ford Europa, într-un eveniment care a avut loc astăzi la fabrica de la Craiova. "Vânzările lui Ecosport au urcat anul acesta cu aproape 30%. Ținând cont de previziunile legate de creșterea vânzărilor din segmentul SUV–urilor de mici dimensiuni, pentru noi este momentul oportun să mutăm producția de EcoSport în Europa și să beneficiem astfel de forță de muncă excelentă și de fabrica noastră de la Craiova", a declarat oficialul Ford.Asamblarea lui Ecosport va începe în toamna lui 2017.
Modelul Ford se luptă pe piață cu Renault Captur, Nissan Juke, Opel Mokka sau Peugeot 2008 într-un segment extrem de popular în Europa și în lume. De altfel, specialiștii din industrie se așteaptă la un volum total de 1.500.000 de SUV-uri de segment B vândute global în cursului anului 2017.Conform oficialilor mărcii, lansarea producției lui Ecosport la Craiova se va coordona cu prezentarea unei noi versiuni estetice și tehnice a modelului Ford, probabil un facelift adânc de mijloc de generație. Reprezentanții biroului european al mărcii americane speră ca Ecosport să beneficieze astfel de un restart complet la nivelul prezenței sale în segmentul SUV-urilor europene de segment B.
Linia de producție din Craiova va păstra și asamblarea lui B-Max, model care va beneficia în curând, la rândul său, de un refresh tehnic și estetic.
Vânzări SUV-uri de segment B în Europa (2015) | |||
Poz. | Model | Mașini vândute | +/- față de 2014 |
1 | Renault Captur | 195.000 | +18% |
2 | Opel Mokka | 163.000 | +28% |
3 | Peugeot 2008 | 154.000 | +14% |
4 | Dacia Duster | 125.000 | -2% |
5 | Nissan Juke | 103.000 | +5% |
6 | Citroen C4 Cactus | 79.000 | +171% |
7 | Fiat 500X | 74.000 | Nou |
8 | Jeep Renegade | 54.000 | +594% |
9 | Suzuki Vitara | 42.000 | Nou |
10 | Ford Ecosport | 40.000 | +211% |
...Dar eu cel putin nu prea cred ca ne-am scos cu decizia Ford de-a produce aici (inca) un model greu vandabil pe linga B-Max. Asta nu-i doar parerea mea, ci a unora mai specialisti , care reproseaza-n principal Ecosport-ului conceptia valabila pt. pietele auto emergente si nu pt. Europa.
Adevarul e ca-n teste nu s-a dovedit a fi o masina proasta, dar e urit de-a binelea, nu doar... uritzel :-) cu rotitzele alea ca rulmentii si profilul de Fiesta "gonflabil".
Si, in ciuda maniei SUV-istice actuale, cei mai multi cumparatori potentiali nici nu se mai uita pe teste/date tehnice dupa prima impresie pur vizuala.
1. e SUV, e in trend
2. designul e subiectiv. Mie personal imi place dar nu mi-as lua pentru ca nu fac parte dintre clientii tinta. Cu alte cuvinte am alte nevoi, de asta l-am si sarit pe Captur in 2013
3. a fost conceput de o tara emergenta pentru tari emergente, corect. Si asta se vede din calitatea materialelor si in general in feeling-ul interior cu toate ca are radacini de Fiesta
4. rotile se pot rezolva :)
5. a fost bine primit in Eu, n'a rupt gura targului dar sa vedem ce urmeaza in 2016 si daca anul asta are cresteri sau se va stabiliza in jur de 5.000buc/luna
nu cred ca va fi un best seller dar cat timp ocupa linia de productie si merg salariile e mai mult decat ok
Nu cred ca putem face nazuri cu privire la masina care va intra in fabricatie. Cum spuneam nu demult, pentru o astfel de decizie nu se poate trece de acordul sindicatelor de la Ford Germania.
Acum, mai ramane sa profitam si noi cat putem de pe urma acestei vesti bune: sa facem odata centura Craiovei, sa construim autostrada spre Pitesti si cea dintre Pitesti si Sibiu.
Poate peste cativa ani, cand va iesi B-Max din fabricatie, vom prinde un inlocuitor cu mai multa priza la clientii europeni...
N-ar fi mai bine o autostrada Pitesti - Craiova - Lugoj ? Ar beneficia de ea atat Ford cat si Dacia. Sibiul ar fi mai ieftin de conectat prin Brasov - Ploiesti.
@Tibi
Pitesti-Sibiu e foarte necesara. Pitesti-Lugoj prin Craiova e de 2,5 ori mai lunga si am termina-o in 2030 si ceva. Pitesti-Sibiu e necesara si in contextul organizarii Euro 2020 de fotbal la Bucuresti. Ma tem insa ca nu vom putea termina cei o suta si ceva de km pana atunci la cum se lucreaza acum in Romania.
- crossover
- masa proprie 1300Kg
- motor 1L = 125CP/170Nm
În România se vând foarte slab monovolumele. Încă nu am văzut 500L pe străzile noastre. Iar C4 Picasso și Scenic, am văzut aproape numai SH-uri aduse din Vest. Dacă mă gândesc bine, Scenic nu vezi nici în showroom-urile autohtone.