E oficial: de azi primeşti 20.000 de lei bonus de la stat ca să-ți cumperi o mașină electrică

de Sebastian Toma
Joi, 15.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Regulile de acordare a ecotichetului de până la 20.000 de lei pentru achiziția unei mașini electrice au fost publicate în Monitorul Oficial. Până la finalul lunii, bonificația poate fi cumulată cu tichetul Rabla.

Esential 20.000 de lei este valoarea maximă a ecobonificației acordate de statul român celor care își cumpără o mașină 100% electrică.
Românii vor putea primi de la stat aproape 4.500 de euro pentru a cumpăra un vehicul 100% electric, titrează AvocatNet.ro. Bonificația se numește ecotichet, la fel cum se numea și până acum, dar valoarea sa a crescut de la 12.000 la 20.000 de lei și regulile de acordare ale acesteia au fost publicate în Monitorul Oficial. Schimbarea majoră vine atât prin creșterea valorii bonificației dedicate vehiculelor 100% electrice, cât și prin introducerea unui bonus de 5.000 de lei pentru cei care își cumpără o mașină hibridă plug-in care emite sub 50 de grame CO2/kilometru.

După cum era și normal, bonificația se acordă o singură dată pentru un vehicul, la momentul primei achiziții a acestuia. Autovehiculul trebuie să fie din categoriile M1 și N1, deci Renault Twizy este exclus de la posibilitatea obținerii acestei bonificații.

Programul se desfășoară anual, la nivel național, și este disponibil atât persoanelor fizice, cât și celor juridice sau PFA-urilor.

Agenția Fondului de Mediu va organiza cel puțin o sesiune de acordare a tichetelor ecologice pe an, prima urmând să fie derulată la cel mult cinci zile de la momentul publicării regulilor în Monitorul Oficial. Asta înseamnă că va fi o sesiune în 2015 și că bonificația va putea fi cumulată și cu un tichet Rabla, dacă solicitantul reușește să mai obțină un asemenea voucher, programul Rabla fiind programat să se încheie la finalul lunii octombrie și mai sunt puțin peste 5.000 de tichete disponibile.

Urmareste Automarket
Condițiile de intrare în program sunt rezonabile și implică domiciliul sau reședința în România și lipsa obligațiilor de plată la bugetul local. Solicitantul trebuie să depună dosarul în nume propriu și cumpere o mașină electrică în același an în cadrul programului de ecobonusuri.
În cazul persoanelor juridice, este necesară și o aprobare a dosarului de acceptare în program.

Mașini electrice disponibile în România și eligibile pentru ecobonus

Marcă și model CP Preț de listă cu TVA
Renault Zoe 87 20.900
Renault Kangoo Maxi Z.E. 60 17.360
Kia Soul EV 111 37.188
Mitsubishi i-MiEV 67 32.240
Volkswagen e-Golf 116 36.654
Volkswagen e-Up! 86 26.222

Via AvocatNet.ro

Comentarii (19)

  • Salut...Ar fi bine daca publicati si o lisaa de marci/modele care se incadreza in aceasta categorie pe piata noastra.
    10 2
  • E foarte urat din partea lor. Banii mei de taxe se duc in sprijinirea unor producatori de masini electrice, in loc sa imi faca mie transportul in comun mai atragator si sa descarce astfel traficul supraaglomerat nejustificat.
    -1!
    42 10
  • Alex, ai dreptate insa doar partial. Vezi tu, problema traficului aglomerat nu se va rezolva doar cu o imbunatatire semnificativa a transportului in comun. In lipsa unei schimbari a mentalitatii care sa-l faca pe roman sa renunte atunci cand poate la masina, acesta ar fi un demers sortit esecului. Il vezi pe gibon lasandu-si prapadenia cu numere de Bulgaria acasa pentru a merge cu un autobuz, ori cu un tranvai frumos si confortabil? Nu. Nu stiu unde esti, dar cel mai bun exemplu in acest sens este Calea Victoriei din Bucuresti. Artera a fost renovata, fiind construite piste pentru biciclisti si largite trotoarele in detrimentul carosabilului. Ei si? Crezi ca circula mai multi oameni pe jos si mai multi biciclisti? Niet! Insa traficul auto a devenit infernal, numarul celor care au renuntat la masina ca sa mearga pe jos sau cu bicicleta este infim. Autobuze zici? Noi si performante? Eu sunt de acord, dar, vezi tu, asta se reflecta si in pretul biletului pentru ca, desi subventionat de municiplalitati transportul public trebuie totusi sa se sustina macar intr-o oarecare masura, Cu atat mai mult gibonul despre care vorbeam nu va renunta la masina..

    Mai mult decat atat, cei care-si cumpara o masina prietenoasa cu mediu nu sunt foarte multi si nu vor contribui la aglomeratia de pe strazi, chiar si cu reducerea respectiva. Ia gandeste-te ca un VW E -ul (dau exemplul asta doar pentru ca tocmai am cititi un reportaj despre masina asta) cu tot cu scutire ar ajunge la un pret mai mare decat cel al unei Skode Octavia cu motorizari conventionale. Cati crezi ca vor opta pentru un model electric? Si, pana la urma, ce te impiedica si pe tine sa beneficiezi de aceasta facilitate?
    16 8
  • mircea
    @Andrew.30
    Rezolvat :)
    13 1
  • Costel
    Si unde ,,alimentezi'' ? Unde imi incarc masina daca vreau sa plec de la Bucuresti la Satu Mare ? Cate statii de asa zisa alimentare sunt in tara ? Inca nu ai ce face cu o electrica din pacate....
    10 5
  • @misha
    Cred sincer ca s-ar mai descarca strazile daca transportul in comun ar fi mai atractiv.

    Facuse la un moment dat Moise Guran un exercitiu de imaginatie cu un oras mare cu transport public gratuit vs. oras mare supraaglomerat de masini cu retea complexa de semaforizare si intretinere scumpa a strazilor. Imi amintesc ca nu suna deloc rau idee transportului public gratuit.

    Cati crezi ca ar prefera sa stea in trafic si sa-si arda banii din portofel in loc sa astepte cateva minute in statie si apoi sa stea linistiti sa citeasca ceva in drum spre scoala sau serviciu.

    Sigur n-ar disparea masinile de pe strada deodata dar o parte consistenta le-ar lasa acasa de buna voie fara a fi fortati, amenintati sau taxati.
    13 1
  • George
    Si o lista cu masinile hibride si eligibile ? :)
    5 3
  • MrUnivers
    Ce autonomie are vw?
    1 1
  • MrUnivers
    Exista o aplicatie pe ios, Plug share,si acolo vedeti toate punctele de incarcare din Europa !
    0 0
  • De ce nu este valabil si pentru auto SH , si, de ce doar electrice nu si hibride ? Una hibrida, cred ca este mult mai avantajoasa decat una electrica . Nu ai nevoie de alimentare separata si este destul de economica si nepoluanta. Nu credeti ?
    1 2
  • E un pas important. Această subvenție e binevenită, dar trebuie însoțită și de stimulente pentru dezvoltarea rețelei de stații de alimentare.
    6 0
  • Legat de transportul în comun, sunt multe probleme de rezolvat. Dar, mai întâi, ar trebui să evolueze și gradul de civilizație al călătorilor.
    6 2
  • Marian S
    O sa pun acum o intrebare coroborata cu o idee mai veche a mea, am vrut sa o folosesc la o bicicleta electrica!
    (Poate le dau altora idei, mai stii?)
    Pleci in tara si se descarca bateria. Bon, nu ai unde sa o incarci, dar iei in portbagaj un... generator electric!!!
    Cam ce putere estimata, timp de incarcare, cantitate combustibil consumat??? Multumesc.
    0 2
  • Marian S
    Sper ca acum e clar ca ne referim la aceste masini, lasati bicicleta, s-a verificat deja si merge.
    0 2
  • @Mircea Mester,

    Multumim pentru informatie. Mie mi se confirma faptul ca am avut dreptate cand am vorbit de pretul lui E-up (am postat fara sa vad tabelul adaugat) -:::)));

    @Alex
    Stii cati ghertoi sunt pe lumea asta? Multi. Din pacate mentalitatea aluia care-si cumpara S si-i pune anvelope sh se reflecta la o scara mai mare sau mai mica la nivelul unei paturi largi a populatiei. Eu chiar nu cred ca romanii vor renunta asa usor la masini. Uite-te la ce se intampla zilele astea in Bucuresti. Sistemul de sincronizare inteligenta a semafoarelor a cazut. Timpul petrecut in trafic aproape ca se dubleaza. Nimeni nu renunta la masini si metroul nu a suferit vreo suprasolicitare.

    @Marian S
    Nu prea s-a inteles. Si mie mi se parea ca intrebarile tale se refera la bicicleta electrica... Dar, ca tot ai adus vorba de ideea ta, de ce bicla electrica si nu una clasica performanta?
    2 0
  • @Automarket

    Nu stiiu de ce permiteti folosirea site-ului dumneavoastra pentru promovarea unor activitati miraculoase chipurile generatoare de profituri sigure. Mi se par suspecte aceste anunturi si nu va de ce permiteti promovarea lor.
    2 0
  • mircea
    @mishazaitev
    Rezolvat. Mai scapă câte unii în marea de comentarii de aici.
    2 1
  • Oferta serioasa de lucru la domiciliu! Din multitudinea de oferte, aici aveti certitudinea ca totul e extrem de serios. Va asiguram contract de comision, transparenta si instruire pas cu pas, in asa fel incat dvs sa va desfasurati in cele mai bune conditii activitatea si sa castigati bani. Insistam ca numai persoanele foarte serioase sa solicite detalii la adresa de email: anca_visan@yahoo.com
    0 6
  • Ultimul tabel nu are specificata moneda la pretul masinilor. Despre ce e vorba: $, Euro, Lire sterline, Lei? Presupun ca Euro.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru