Pe măsură ce rivalii din segment au început să dezvolte motoare diesel tri-turbo, BMW a înțeles că trebuie să ducă și mai departe revoluția acestui tip de agregat. Prin urmare, unitatea diesel cu șase cilindri în linie și o capacitate de 3.0 litri se regătește pentru un nou pas important în evoluția sa.
În cadrul unei prezentări desfășurate la Viena Motor Symposium, BMW a expus celor prezenți un nou motor diesel, cvadri-turbo, care ar urma să îl înlocuiască pe cel vechi, tri-turbo.
Unitatea va păstra aceeași capacitate de 3.0 litri, dar va beneficia de patru turbine și va fi capabil să dezvolte o putere totală de 394 de cai între 4000 și 4400 de rotații. Cuplul motor va fi și el unul foarte generos, estimat la 760 de Nm și livrat între 2000 și 3000 de rotații. Valoarea momentului motor ar putea fi și mai mare, dar este limitată de capacitățile transmisiei cu opt rapoarte.
Spre deosebire de actualul motor tri-turbo, noua generație ar urma să ofere o economie de carburant de 5%, în ciuda resurselor mai mari.Primul model care va beneficia de serviciile motorului cvadri-turbo ar urma să fie limuzina Seria 7. Acesta va fi regăsit pe versiunea 750d xDrive și va fi capabil să imprime un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.5 secunde și o viteză maximă de 250 de km/h.
După Seria 7, motorul va fi introdus treptat și pe modele M Performance ca Seria 5, X5 și X6.
via bimmerpost
@dan_grc: ai dreptate cu diferenta mica de putere, putea fi realizata si cu 3 turbine, si cu 2, poate chiar si cu un twin-scroll combinat cu o galerie de evacuare mai desteapta. Cred ca solutia cu 2 turbine ramane cea mai OK, e deja exagerare ca si cu transmisia cu 8 rapoarte.
Normele de poluare isi fac simtita prezenta si omoara incet incet fiabilitatea motoarelor termice :) (statistic vorbind, fara nici o referinta la motorul din articol).
Singurul lucru bun care-l vad pe la multi constructori e ca incep si ei sa mai taie din greutatea in plus.
Ce le-a trecut prin minte bavarezilor de-au născocit monstruozitatea asta absolută? Ce scop rezonabil i se poate atribui?
Dane, la ce-ți trebuie “putere” și “accelerație” din partea unei mașini care se pretinde a fi destinată uzului de limuzină? Ai auzit de Cadillac de Ville 8.2 V8 (benzină, desigur) din 1976, care producea “doar” 215 CP și 542 Nm și a cărui viteză maximă nu trecea de 192 km/h, iar “plaja” era acoperită ȋn 11,8 sec. ? “Piece of shit”, hm? Oare? Cât a degenerat lumea (auto)…
N-ar mai cumpara nimeni limuzine de 215 cai si motor de 8.2 litri, cu toate ca exista puteri de genul acesta pe anumite versiuni de baza, de exemplu pe seria 7 exista 730i cu motor de 2 litri si 260 de cai, din pacate turbo, nu se mai poate cu 8 litri, stii cum se calculeaza impozitul la aceasta cilindree? :).
Lumea auto a degenerat, dar mai ies si lucruri bune, altfel daca privim in trecut, exista o lunga lista de marci disparute, unele complet necunoscute pentru majoritate, nu mai exista rabdare si timp pentru a fi complet diferit si sa faci si bani din asta.
Din păcate pentru tine, Dane (mi-ești simpatic), imaginea generală creată BMW-ului (repet: creată lui, adică nu și-a creat-o el ȋnsuși!) rămâne una deplorabilă (evident, Mafia ar jubila citind aceste rânduri, iar eu, dimpotrivă, mă mâhnesc…). Nu consideri că se cuvine neȋntârziat adoptarea de către BMW a unei politici riguroase de selecție a clientelei (chiar dacă, inevitabil, “să faci bani” – te citez – ar cădea pe plan secund) ? Te ȋntrebi de ce? Păi de ce crezi? Fiindcă ne-am lămurit de tot ȋn privința “democrației”, “drepturilor omului”, “standardelor europene” etc.
La mai mare...ce sa zic...masinile devin consumabile cu totul...fraierii cumpara...bonusurile se incaseaza...minunat!
In loc sa puna un motor electric care sa creasca si performanta cumulata cu o sadere reala a consumului, e mai usor (si mai scump...pt client..asa)
Prost nu e cine cere...pardon..."ofera" in cazul de fata.
Wow este ceea ce a facut Toyota, Subaru , Honda si Mazda cu ale sale motoare turbo .
Reamintesc SkyActive G-Turbo Engine :
Principalele elemente ale acestuia includ Mazda Dynamic Pressure Turbo, prima turbină din lume care maximizează performanţa prin variaţia nivelului de pulsaţii de evacuare în funcţie de turaţia motorului. Sistemul răcit de recirculare a gazelor de eşapament (EGR), permite între timp motorului să menţină raportul aer-carburant, oferind cantitatea de oxigen necesară pentru arderea combustibilului – acest lucru întâmplându-se pe o gamă largă de putere. Avand o cilindree corecta, ca toate motoarele SKYACTIV, mai degraba decat una redusa, acesta depaseste, de asemenea, probleme specifice ale motoarelor turbo, cum ar fi performanta lenta ("lag-ul turbo") si a consumului de carburant de multe ori dezamagitor din lumea reala.
Cât despre “gradul de confort” de astăzi, mă mir că dictatura materialelor sintetice ȋi poate părea cuiva ospitalieră (există și excepții, anume interioarele cu piele cusută “de colo până colo”, cum mă exprimasem eu odinioară).