Cu o zi înainte ca Salonul Auto de la Geneva să își deschidă porțile și în aceeași zi în care Peugeot 3008 primea titlul pentru Mașina Anului în Europa, grupul PSA Peugeot-Citroen a anunțat finalizarea discuțiilor cu General Motor pentru achiziția Opel.
Mutarea francezilor face ca noul conglomerat să devină al doilea grup auto din Europa, fix în spatele Volkswagen. Îngrijorările nu au întârziat să apară, mai ales în rândul concurenței. Sergio Marchionne, președintele Grupului Fiat-Chrysler, este primul care a reacționat.
Era de așteptat, în contextul în care Marchionne nu a reușit să convingă GM de utilitatea unui parteneriat. Canadianul cu origini italiene a încercat să le arate celor de la General Motors că o posibilă alianță globală ar aduce beneficii substanțiale pentru ambele companii. Marchionne susținea că aproximativ 6 miliarde de dolari ar fi putut fi economisite prin împărțirea costurilor de dezvoltare. Analiștii din industrie au criticat această cifră extrem de optimistă.
Prin urmare, în această situație în care Grupul FCA este lăsat pe dinafară de GM și pierde tot mai mult teren, Marchionne încearcă să joace o carte îndrăzneață. Șeful conglomeratului italo-american și-a îndreptat atenția asupra Germaniei și a declarat că noua achiziție a Grupului PSA ar urma să crească și interesul Volkswagen în adăugarea altor branduri la portofoliul său destul de generos. Tocmai pe acest interes ar miza Marchionne, care speră într-un parteneriat cu Volkswagen.De cealaltă parte, Matthias Mueller, președintele Grupului Volkswagen, a respins categoric orice fel de zvon pe această temă, în cadrul interviurilor acordate tot la Geneva. El a declarat că nu l-a mai văzut pe Marchionne de luni bune și că Volkswagen nu este pregătit pentru nici un fel de discuție.
Mai mult, Mueller a declarat că grupul pe care îl conduce are acum alte probleme. Cel mai probabil, șeful germanilor se referea la încercările constante de a șterge urmele scandalului Dieselgate, care încă afectează finanțele și reputația mărcilor din portofoliu.
via leftlane
Sau poate sa vanda Alfa lui VW, ca sa nu mai aiba domnul M grija ca nemtilor le scartaie scaunul. Ce zici boss, te bagi? :))
Ce sar face italianu? cred ca ar cadea depresia peste domnia lui
Alfa si Lancia nu conteaza, iar Fiat, a carei principala piata este cea europeana, a vandut sub 1 mil auto la nivel mondial. In 2016 cota de piata a Fiat in Europa a fost de 4.93% - departe de cea de 9.91% din 1990:
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/fiat/
Strategia lui Marchionne de a avea aproape un singur model in n variante - Fiat 500 - nu da roade, in conditiile in care Fiat ar trebui sa vand cel putin cat Renault.
Dar na, nu toti sunt Ghosn...