Autoritățile guvernamentale din Germania au anunțat astăzi, prin vocea unor oficiali citați de agențiile de presă Reuters și AFP, că mărcile germane Audi, Mercedes, Porsche, Opel și Volkswagen vor fi nevoite să recheme în service 630.000 de mașini la nivel european din cauza unei "defecțiuni la sistemele de control al emisiilor".
Deși se referă la emisiile mașinilor, acest nou recall nu are legătură cu scandalul Dieselgate, în care sunt implicate unele dintre motoarele diesel montate pe modelele mărcilor Grupului Volkswagen.
Conform oficialilor germani, la originea acestei rechemări în service stă faptul că sistemele de control a emisiilor de pe cele peste 600.000 de mașini implicate sunt defecte și încetează să funcționeze la temperaturi de sub 10 grade Celsius. Altfel spus, atunci când termperaturi scad sub acest nivel, motoarele mașinilor afectate nu mai controlează emisiile de Oxizi de Azot și emit radical mai multe noxe în atmosferă.
Practic, singura marcă germană majoră neafectată rămâne BMW, care - suțin autoritățile germane - profită de pe urma faptului că a investit devreme în tehnologii inteligente de limitare a emisiilor.
Legi laxe versus abordări imorale
Foarte interesant este faptul că regulile Uniunii Europene permit aparent această "scăpare", scopul reglementării relaxate fiind acela de a proteja motoarele și de a preveni eventuale accidente. În aceste condiții, nu este foarte clar dacă cei cinci constructori au profitat în vreun fel de scăparea reglementară europeană, însă autoritățile germane au sesizat mărcile, care inițiază un recall voluntar pentru toate modelele afectate."Întrebarea care apare este dacă aceste 630.000 de mașini sunt doar începutul. Ceea ce e clar este faptul că există câteva "trucuri legale" pe care le utilizează toată industria. Acestea pot să nu păcălească legile, dar nu sunt chestiuni morale și legitime, iar acestea aruncă întreaga industrie într-o lumină negativă. Acesta nu e un semn bun", declară Stefan Bratzel, analist din cadrul Universității de Științe Aplicate din Gladbach, Germania, citat de Automotive News.
Problema este foarte asemănătoare cu cea pentru care marca Mercedes-Benz este acuzată în SUA de reclamă mincinoasă. Autoritățile americane au descoperit că sistemele care controlează emisiile sunt oprite la temperaturi joase, astfel că mașinile emit mult mai multe noxe în aceste condiții decât anunță în mod oficial.
În acest moment nu se cunosc numele modelelor afectate și nici repartiția mașinilor pe mărci.
Vom reveni cu amănunte.
Si ar fi bine ca toate sa colaboreze si sa recunoasca in acelasi timp......pt ca in acesta situatie toti ar fi la fel......si nu pot fi tras toti la raspundere......
Si cu cine sa faci asta? Cu VW care au vandut milioane de masini cu probleme? Cu Suzuki care nu se tine de cuvant cand incheie un contract? Cu Honda care, cand Toyota avea probleme, scria pe banner-ele publicitare ca masinile lor nu raman fara frane? Bullshit! E ca in viata: scapa cine poate.
din 2005 pana in 2014 au fost emise 3 standarde noi de poluare, in conditiile in care constructorii auto vand un model nou lansat 10 ani, cu un facelift la mijlocul duratei de viata al modelului.
un model nou lansat va fi cu adevarat fiabil abia in al 4-lea an de productie si corectie a erorilor si problemelor raportate de service-uri din intreaga lume.
Din punctul meu de vedere, aceasta este o ofensiva americana de proportii, un razboi economic din care vor avea de castigat producatorii americani de masini dar mai ales Tesla, Google si Apple cu ale lor masini electrice & sisteme de conducere autonoma. America - UE - 3-0 - la masa verde prin neprezentare
Euro 1 (1993):
For passenger cars—91/441/EEC.[9]
Also for passenger cars and light trucks—93/59/EEC.
Euro 2 (1996) for passenger cars—94/12/EC (& 96/69/EC)
For motorcycle—2002/51/EC (row A)[10]—2006/120/EC
Euro 3 (2000) for any vehicle—98/69/EC[11]
For motorcycle—2002/51/EC (row B)[10]—2006/120/EC
Euro 4 (2005) for any vehicle—98/69/EC (& 2002/80/EC)
Euro 5 (2009/9) for light passenger and commercial vehicles—715/2007/EC[12]
Euro 6 (2014) for light passenger and commercial vehicles—715/2007/EC[12]
Mi se pare mie sau ati scos reclamele masinilor nemtesti? Daca nu, aveti decenta s-o faceti. Altfel ne jigniti pe noi.
Lista de motoare de pe wikipedia nu e cumparata pe un sac de cartofi , dar e o lista muncita pe merite.
Citesti una si intelegi alta. Matrapazlacurile nemtilor (cu exceptia BMW, deocamdata) se traduc in vanzari mai mici, concedieri, probleme sociale pentru oamenii ce-au lucrat cinstit in alte companii. FIAT e una din companiile ce-au avut de suferit. In timp ce unii insala, fura si fac si alte nelegiuiri altii trag ponoasele. Ma mir ca nu ti-e rusine sa le iei apararea.
Iar mie subiectul cu Dieselgate si bla, blauri asemănătoare, deja mi se par plictisitoare. Oare avioanele ce emisii au? Cândva s-au revarsat multe tone de petrol in oceane. S-a facut atata scandal? Deci ecologistii lu' peste prăjit" sa-si bage pe gat teava de esapament de la un Passat TDI.
http://www.theguardian.com/environment/2015/oct/09/mercedes-honda-mazda-mitsubishi-diesel-emissions-row
Si altii:
http://www.theguardian.com/environment/2015/sep/30/wide-range-of-cars-emit-more-pollution-in-real-driving-conditions-tests-show
Dar e bine ca Mercedes apare primul, in capul listei langa numarul total de 630.000 de masini :):):):) Subtilitatile meseriei ...
Nu zice nimeni că orice producător trebuie să caute, cu orice preț, acumularea trufașă a profiturilor și/sau “alinierea la trend” (high-tech și/sau eco), dar nici ca Marchionne, mânca-ți-aș! Ȋn irepetabilul secol XX, Grupul Fiat ȋși conturase niște planuri de acțiune chiar epopeice, dar nu-mi dau seama ce anume a provocat brambureala ȋn care se complace acum. Oricum, având ȋn vedere că Ferrari a rămas Ferrari, tot așa s-ar fi putut concepe strategia și ȋn direcția Lanciei! De altfel, cel puțin pentru mine, misterul cel mai adânc din automobilism va continua să se refere (cât timp voi trăi) la colapsul taman al mărcilor care nu mă ȋnșel susținând că dețin laolaltă peste 50 % dintre cele mai importante inovații ȋn domeniu: Oldsmobile, Lancia și Saab. Mă mâhnesc doar amintindu-mi, așa că pun punct aici.
In timp ce cele mai mari devieri le-au demonstrat modelele Peugeot (+14.4%), Renault (+14.3%) , Fiat (+12.8%) si Volkswagen ( 17% ).
Asadar dragii mosului . De anul trecut s-a vorbit de faptul ca aproape toti producatorii au devieri de noxe mai mari sau mai mici, doar ca VAG e ''lider'' inconstestabil, manipulatorul numarul unu al industriei auto.
In 'topul' tau nici nu apare mitsu care acum s-a dovedit ca o manareau.
Oricum mor de ras cand vad cati frustrati apar dupa diselgate :))
Inca un cont ? De noul LS ce se mai aude?
S-au scris articole în ultimii ani, dar cine să citească?
Ăștia care cred că în afară de mașini germane nu mai există altceva?
Mașinile sunt proaste, șoferii niște incapabili să le folosească.
Germanii fără oameni ca voi ar da faliment!
Trebuie să îi susțineți în aceste momente deosebit de grele. Alții ii înjură, ei interzic anumite mașini în orașe lor germane, iar românii proști ii suportă și le cumpără rebuturile.
Vai de nația noastră. Cu proști din ăștia și conducători corupți nu avem cum să ieșim la lumină. Nu e de mirare că la volanul BMW-urilor vezi mulți tineri care nu pot explica proveniența banilor la 21 de ani, dar care se cred experți și conduc cu peste 200 km/h pe autostrăzile din România.
http://gdlauto.com.au/bmw/are-all-bmw-drivers-jerks/
Ăștia sunteți peste tot în lume. În România sunteți cocalari, în alte state "jerks", "assholes"
Luati lectii de la BMW cum se fac motoarele si nu mai muriti de invidie.
O altă trăsătură comună cocalarilor obosiți :)
Se pare ca haterii sunt chiar ei.
@vianu , scz !