După decesul Fisker, fondatorul mărcii se reprofilează cu un Ford Mustang unicat, de 725 cai putere

de Sebastian Toma
Vineri, 21.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Henrik Fisker, fostul designer şef al Aston Martin şi fondatorul mărcii care îi poartă numele, a colaborat cu americanii de la Galpin Motors, cel mai mare dealer Ford din lume, pentru a construi o versiune de 725 CP a lui Mustang numită Rocket.

Rocket este un proiect născut din pasiune şi un vis îndeplinit. Este un moment special când ai şansa să lucrezi la o maşină cum este Ford Mustang şi când poţi să îi aplici ideile tale de design.

Henrik Fisker
Designerul lui Galpin Rocket, fost designer şef Aston Martin

Galpin Auto Sports, cel mai mare dealer Ford din lume, a prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles o versiune proprie a lui Mustang. Vorbim despre un model de 725 CP numit Rocket, a cărui caroserie din fibră de carbon a fost redesenată de Henrik Fisker, fostul designer şef al Aston Martin şi fondatorul mărcii Fisker. Modelul respectiv a fost construit în baza unei colaborări între Beau Boeckmann, şeful Galpin Motors, şi Henrik Fisker, designer şef al Aston Martin între 2001 şi 2005. Propunerea de colaborare a venit după ce partenerii s-au întâlnit la Concursul de Eleganţă de la Pebble Beach şi şeful celui mai mare dealer Ford din lume i-a prezentat fostului designer şef de la Aston Martin schiţele sale pentru modelul pe care l-a botezat Rocket. Boeckmann nu este doar şeful unui dealer Ford, fiind implicat şi în dezvoltarea actualei generaţii a lui Mustang, aşa că nu i-a fost greu să creeze o versiune specială a modelului lui preferat.

Partea frontală a lui Rocket este schimbată dramatic faţă de cea a actualului Mustang şi are un aspect care nu va fi pe placul puriştilor.

Procesul de dezvoltare al lui Galpin Rocket a fost similar cu cel al creaţiei unui automobil nou, echipa plecând de la un set de schiţe, construind modele la scară şi chiar o replică din argilă la scară 1:1.

Scopul echipei a fost să construiască un automobil care să reflecte un nivel de calitate pe măsura preţului său, semnificativ mai mare decât cel al unui Mustang de serie, versiunea cea mai ieftină plecând de la ”puţin peste” 100.000 de dolari. Alături de Henrik Fisker, Boeckmann a ales trăsăturile preferate de la Mustang-urile anilor '60 şi '70, inclusiv de la versiunile Shelby şi le-a aplicat unei caroserii construită manual din fibră de carbon şi vopsită într-o nuanţă numită Éminence Grise. Liniile rezultate sunt reprezentative pentru Mustang, dar diferite de ceea ce a făcut Ford cu acest model până acum. Designerii au dorit să respecte creaţia standard a lui Moray Callum, designerul şef al actualului Mustang, dar să ofere în acelaşi timp un model cu design special.

Interiorul a fost şi el personalizat, dar încă păstrează volanul standard de Mustang cu sigla iconică a modelului.

Urmareste Automarket
În ceea ce priveşte partea mecanică, modelul se mândreşte cu o motorizare V8 de 725 CP, ale cărui specificaţii complete nu au fost încă dezvăluite.
Sistemul de frânare Brembo are discuri de 15 inch şi suspensia independentă este reglabilă. Modelul este echipat cu jante ADV.1 de 21 de inch, îmbrăcate cu anvelope Pirelli P-Zero. Interiorul prezintă un bord îmbrăcat complet în piele, ornamente din fibră de carbon, scaune Recaro şi, bineînţeles, badge-ul ”Rocket” amplasat în mai multe locuri. Noul Galpin Rocket va intra în producţie limitată în luna decembrie a anului curent, primele exemplare urmând să fie livrate la începutul lui 2015.

Posteriorul lui Rocket este cel mai apropiat stilistic de cel al actualului Mustang.

Via WCF | Galpin

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru