După mai bine de patru ani pe piață și după ce fratele de platformă Citroen C-Elysee a primit un facelift recent, este timpul ca și Peugeot 301 să primească un aer proaspăt.
Constructorul francez a dezvăluit oficial faceliftul sedanului său de segment B, creat pentru a fura din clienții lui Dacia Logan. De-a lungul celor patru ani de activitate, berlina Peugeot a reușit să atragă 360.000 de clienți, un număr care o situează departe de succesul modelului românesc.
Faceliftul aduce noutăți estetice, care presupun o grilă frontală nouă, blocuri optice redesenate și iluminare cu LED pentru rularea pe timp de zi. Practic, 301 primește și el o semnătură LED care îl va ajuta să fie recunoscut mai ușor pe șosea.
Peugeot 301 oferă spațiu pentru cinci pasageri și un portbagaj cu o capacitate de până la 640 de litri. Interiorul a fost ușor redesenat, beneficiază de alte materiale și poate fi echipat acum cu un sistem multimedia oglindit pe un ecran de 7 inch.
Acesta oferă conexiune Bluetooth, USB, navigație 3D furnizată de Tom Tom și cameră pentru marșarier. Nu lipsește nici suportul pentru telefoanele inteligente, adică Apple CarPlay și Android Auto.Faceliftul nu aduce noutăți foarte mari în materie de siguranță, noul 301 beneficiind de ABS, ESP, EBD, monitorizare a presiunii din anvelope și prindere Isofix pentru scaunele copiilor.
Gama de motorizări va include și un nou propulsor pe benzină cu trei cilindri, folosit deja pe mai multe modele Peugeot. Este vorba despre unitatea de 1.2 litri și 85 de cai putere, asociată unei transmisii manuale cu cinci rapoarte. Celelalte opțiuni pe benzină includ motorul de 1.6 litri VTi, normal aspirat, asociat unei cutii manuale cu cinci rapoarte sau uneia automate cu șase trepte.
Cei care preferă dieselul vor primi unitatea de 1.6 litri, cu două niveluri de putere, 92 și 100 de cai, ambele asociate unei transmisii manuale cu cinci trepte.
Sau intre Peugeot si Citroen ?
Faptul ca e mai buna ca Dacia nu sare departe de ea. Deci concureaza cu Logan. E drept ca e ceva mai rasarita....
''Este a mia oara cand repeti aceeasi prostie. Te inseli , masinuta asta chiar concureaza cu Loganul !''
Nu stiu cine se inseala, dar este clar ca nu ai nici o legatura cu domeniul auto. Vezi : George Buhnici, Robert Adam, Radu, si altii care au testat aceste masini si care le-au inacadrat in segmentul C de buget asa cum este corect.
''Preturile difera doar cu 2-300 euro pentru care primesti in schimb muuuulte (in primul rand caroserie galvanizata si un motor diesel de cea mai buna calitate''
Prietene ''caroseria galvanizata'' se raporteaza la politica unei marci de volum nu una low-cost precum Dacia , mai logic de atat nici ca se poate. Dotarile si motorizarile mai bune sunt ceva normal pt o masina de clasa superioara ( C de buget in loc de B low cost -Dacia Logan ), adica ofera strict ceea ce trebuie in acel segment.
''perioade cand NU ODATA ,. masinutele astea doua au fost chiar mai ieftine decat Dacia.''
Mai sus spui sa nu existe comparatii cu versiuni chele, apoi vii si spui : ''perioade cand NU ODATA ,. masinutele astea doua au fost chiar mai ieftine decat Dacia''
301 nu a costat niciodata sub Dacia, nici macar varianta de baza . Cel mai mic pret era oferit cu motorul depasit acela de roaba pe care vad ca l-au scos odata cu acest facelift, adica benzina 1.2 72CP care costa 7.800 euro fara vopsea metalizata cu oferta si remat ( pretul de lista fiind la vreo 10.300 euro), adica mai scump ca Logan 2016 in echipare full options ( vezi testul cu Sandero de 9.200 euro care este in varianta full, daca mai scazi cei 2.200 euro din care reintra 1,400 tichetul rabla si 800 oferta Dacia ajunge la sub pretul pe care-l cerea 301 ). REPET inca odata, 301 , C-Elysee, Fiat Tipo, Skoda Rapid, Seat Toledo sunt sedanuri de clasa C de buget nu B low-cost. Exista pe piata si sedanuri de clasa B superioare gen : Kia Rio sedan, Chevy Aveo sedan, Toyota Vios, Hyundai Accent, etc
Intrebare : Ce fumezi ?
@taratoarea.frustrata.
Faptul ca este mai buna ca Dacia reflecta initiativa de pozitionara in alt segment ( C bugetar ) .
Plusuri :
-pret achizitie decent
-dotari decente
-motorizari decente
Minusuri:
-suspensie depasita ( probabil de aici coincidenta cu Dacia Logan - dar sa nu uitam cum am zis, acele masini care emit pretentii premium ofera o asemenea solutie deloc conventionala, inclusiv musclecarurile de peste 500 CP )
-plastice ''moderne'' ( din nou probabil coincidenta cu Dacia Logan- Dar din nou amintesc modelele VW care au tot plastic dintr-o bucata vedeti video de la 9:05 https://www.youtube.com/watch?v=Jp28bhWOqZo )
-scaune jalnice
-bancheta spate non fractionabila
-confort zero.
Asa cum sunt percepute in Europa,si asta ne interesaza,sunt dupa cum urmeaza:
Segmentul A sau Clasa Mini
Lungime aproximativa: 3600 mm;
Cota de piata in Europa: aprox. 10%;
Exemple de modele actuale: Renault Twingo, Volkswagen Up, Skoda CitiGo, SEAT Mii, Hyundai i10, Fiat Panda, Fiat 500, Smart ForTwo, Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107;
Segmentul B sau Clasa Mica (numita si supermini sau subcompacta)
Lungime aproximativa: 4000 mm;
Cota de piata in Europa: aprox. 22%;
Exemple de modele actuale: Volkswagen Polo, SEAT Ibiza, Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Hyundai i20, Kia Rio, Citroen C3;
Segmentul C sau Clasa Compacta (Clasa Medie dupa clasificarea UE)
Lungime aproximativa: 4300 mm;
Cota de piata in Europa: aprox. 22%;
Exemple de modele actuale: SEAT Leon, Fiat Bravo, Opel Astra, Ford Focus, Honda Civic, Skoda Octavia, Mercedes A-Klasse, Audi A3, BMW Seria 1, Volvo V40
Ca sunt premium,de buget,low-cost sau oricare alta clasificare in functie de pret,nu influenteaza clasa din care fac parte.Se mai tine seama de ampatament dar nu are rost sa incarcam inutil memoria unora.Dupa cum se vede,Dacia Logan,cu o lungime de 4346 mm se incadeaza (evident) in segmentul-C.Interesant este ca si dupa standardele americane,care tin seama de volum,loganul se incadreaza tot acoloCineva trebuie sa se informeze corect.Asa ca inainte sa ne intoxici cu idei aruncate la intamplare doar de dragul de a te contrazice(E vreo manie,cumva?Am intelege),te rog ofera si niste date concrete.Poate gresim noi, astialalti, si tu ai argumente solide care sa demonstreze asta.
”De-a lungul celor patru ani de activitate, berlina Peugeot a reușit să atragă 360.000 de clienți, un număr care o situează DEPARTE de succesul modelului românesc.”
Cred că asta face ca orice ceartă de-a voastră să fie inutilă.
P301 minim 11410€ - P301 full 15800€
Daca ne uitam la preturi 301 nu se bate cu Logan
Alegerea depinde de fiecare, amândouă sunt ''la fel de frumoase''
Desi nu-mi place sa ma autocitez , reiau : " ..............masinuta asta chiar concureaza cu Loganul ! Nu cu versiunile "chele" ce-i drept. Acea categorie de clienti este neinteresanta pentru PSA ( PSA si-a facut o marca pentru masini de lux- gama DS- nu pentru masini ieftine ca Renault) Daca .....................compari versiuni cu motorizari sI echipari echivalente , NU MERE CU PERE , .............. constati ca preturile sunt similare !...... Preturile difera doar cu 2-300 euro ....................Mai mult , alea sunt preturile de catalog. In realitate PSA practica, spre deosebire de Dacia ,politica perioadelor cu"oferte" , perioade cand NU ODATA ,. masinutele astea doua au fost chiar mai ieftine decat Dacia. Crede-ma , le urmaresc de vreo trei ani " Intra pe site-urile oficiale si fa singur configurarile. Vei vedea ca am dreptate. Repet , nu concureaza cu Loganul de 6700Euro .Peugeot sau Citroen nu ofera nici o varianta atat de "cheala". Citroen C-elisee , 1.6 diesel 100 cp.,cu echiparea echivalenta cu a Loganului 1.5 dci (90 cp) Laureate+pilot automat costa 12.708euro ( fara promotii sau reduceri incluse) fata de 11.800. Loganul , pret fix.. Ofera in plus pentru diferenta de 892 euro (la pretul de catalog) :10cp ; caroserie galvanizata (cu12ani garantie caroserie in loc de 6), patru ani garantie standard, fara costuri suplimentare in loc de trei .Ce zici , concureaza sau nu cu Loganul(cu segmentul superior echipat al Loganului , nu cu cojile!)?
Stai linitit, nu te mai screme. Astia au bani de cel mult un BME E39 sau E36 rupt cu numere de Bulgaria, iar ei nu-s in stare sa clasifice segmentele auto. Aceasta boala se trage si in viata lor reala cand isi compara coaja de E36 cu Pagani Zonda, adica mere vs pere.
Laureate+limitator/regulator viteza , 90cp-10200.euro
C-elisee Seduction(echipare echivalenta) , 82 cp.-10788 euro. Doar 588 euro diferenta .
Corect dar cu o mentiune-Nici 301 nici C-elisee nu sunt oferite spre vanzare in vest sau in America Latina.
Peugeot 301 1.2 72CP entry-level - 7.800 euro ( oferta +rabla ) din pretul de lista 10.430
Diferenta este de aprox 50% .
Dacia Logan Prestige 1.0 75CP full - 7.300 euro ( oferta +rabla ) din pretul de lista 9.500 euro
Peugeot 301 1.2 82CP active - 8.410 euro ( oferta + rabla ) din pretul de lista 11.410 € fara optionale. Cu optionalele asemanatoare Prestige pretului filtrat ii se mai adauga vreo 800 euro , ceea ce-l ridica la 9.210 euro
Asadar, masina asta nu e concurent cu Dacia, doar cu Fiat Tipo , Seat Toledo, Skoda Rapid, etc.
Singurul concurent a Daciei Logan este Lada Granta care-i low-cost si care nu se vinde in RO.
https://www.youtube.com/watch?v=MZp2yMKvrsc
Dacia1.2 72cp entry level- este CHEALA , atat de cheala incat nici un alt producator nu a indraznit sa ofere spre vanzare pe piata europeana o masina atat de lipsita de dotari. Nicio macar spoilerele nu sunt vopsite.
Peugeot/Citroen 1.2 entry level- are in plus fata de Dacia ca dotari de serie: aer conditionat cu reglaj manual(doar asta face la Dacia 760 euro) ; faruri de ceata(alti 100euro la Dacia) ; bancheta spate fractionabila 1/3,2/3 (alti 100 euro la Dacia):regulator-limitator de viteza-asa-zisul " pilot "(alti 250euro la Dacia) plus geamuri electrice fata ; oglinzi retrovizoare reglate electric si incalzite ; radio mp3 player ,inchidere centralizata cu telecomanda si nu in ultimul rand motorul de 1.2 de la PSA are 82 cp nu 72. Este mai aproape de motorul de 90cp de la Dacia decat de cel de 72. Tu te incapatanezi sa faci pe prostul si sa compari doua versiuni care au un nivel de echipare aflate in doua clase total diferite. Este ca si cum ai compara o pereche Adidas (dintre aia mai ieftini) cu o pereche de tenesi de Dragasani( daca sti ce erau aia-destul de buni la vremea lor) si te-ai indigna , plin de manie proletara , ca nu au acelasi pret! Daca ai fi fost de buna credinta ai fi comparat cu nivelul de echipare Laureate . Ma mir unde ai gasit sase gutufani care sa-ti dea like pe nemestecate!
Cred ca mai degraba esti dealer Dacia, unul prost care nu stie sa-si vanda marfa si merge pe ideea ca prosteste clientii. Dacia are o problema si daca nu trece din faza de negare in cea de acceptare si sa faca odata ceva , va avea doar de pierdut. De zece ani s-a culcat pe o ureche , ca e cu zece ani inaintea concurentei(si pe atunci chiar asa era ) si in toata perioada asta , in loc sa pastreze distanta imbunatatind produsul pastrand pretul Dacia a ales sa imbunatateasca produsul( e evident , doar rauvoitorii nu recumosc) marind permanent pretul (la inceput Dacia entry level 1.4mpi 75cp costa 5400 euro nu 7150 ca azi , noul model cu motorul de 1.075cp iar un diesel Laureate nu trecea de 10.000 .Versiunea intermediara diesel era 8600, am avut una la firma). Uite asa s-a dus pe apa sambetei avantajul de 10 ani pe care il aveau.
Bai tata , da' tare-ti place sa te votezi singur! Somn usor , n-am cu cine sta de vorba. Vorba ceea: fereste-te de prost ca are mintea odihnita..
Tu dai cu "sarci " pe Gogu , eu vorbesc din experienta. Da-i tot inainte si bate campii cu gratie in continuare. Vezi ca Lada aia e tot Logan!E un Logan facut pe gustul Rusilor. Renault e coproprietar la Lada. Multe din piesele acelei Lade vin din Romania.
Reflecta prostia ta nelimitata in materie de masini !
Daca se fac reduci, nu am de unde sa știu, nu m-a interesat in ultimul timp (6 ani) sa cumpăr aceasta clasa de mașină.
Nu contest ce spui tu, dar atenţie mare la ce anunță ei ca reduceri, care sunt numai pe hârtie, măcar ăștia de la Dacia sunt ''onești'' la prețul anunțat știu sa-ti dea mașina, ceruta.
Pentru mine 301 se bate cu Rapid, Tipo, noul Megan Sedan, Toledo, de departe as alege noul Megan Sedan deși este cu 2000€ mai scump, măcar este o mașină din secolul asta.