În 1928, românul Ernest Urdăreanu lua startul în Raliul Sanremo. Aflat la volanul unui Fiat 520, românul a reușit să câștige prima ediție a raliului desfășurat în Italia. Acum, Gabriel Bălan, un constănțean îndrăgostit de automobilele istorice, pregătește o aventură dedicată victoriei din 1928.
În 7 aprilie, acesta va pleca din Constanța spre Sanremo la volanul unui Fiat 520 fabricat în 1928. Constănțeanul vrea să parcurgă "pe roți" toată distanța, iar mai apoi să concureze în ediția din acest an a Raliului Sanremo.
Totodată, italienii au pregătit și o surpriză: în 13 aprilie vor boteza o stradă din San Remo cu numele "Ernest Urdăreanu".
Primul Fiat 520 (Superfiat) a apărut în 1921 și avea un motor V12 de 6.8 litri care dezvolta 90 CP. Producția acestuia s-a încheiat în 1923, iar în 1927, italienii au revenit pe piață cu o variantă modificată. Aceasta beneficia de un motor cu șase cilindri de 2.244 cmc cuplat la o cutie manuală cu patru trepte.
Seria 520 a fost înlocuită în 1928 de Seria 521.
Cu toate acestea, Fiat a continuat să producă modelul 520 până în 1929. În total, italienii au asamblat puțin peste 20.000 de unități (echipate cu motorul cu șase cilindri), iar astăzi mai există în lume doar 7 exemplare.
Daca modelul e unul 100% original numai sa scoti masina pe drumurile publice e o aventura in sine, dar sa si mergi 2.300km, pfff!