Criza Volkswagen: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Volkswagen va resimți din plin efectele scandalului Dieselgate. Consecințele financiare pentru grupul german ar putea fi dezastruoase, potrivit analiștilor de la Credite Suisse. Aceștia susțin că scandalul Dieselgate i-ar putea costa pe cei de la Volkswagen mai mult decât i-a costat pe cei de la BP (British Petroleum) deversarea de petrol în Golful Mexic.
În cifre asta ar însemna 78 de miliarde de euro sau 87 de milioane de dolari, cu 60% mai mult decât costul scandalului Deepwater Horizon al celor de la BP.
Volkswagen a pus deja deoparte 6.5 miliarde de euro pentru a remedia situația vehiculelor care au trișat la testele de emisii, însă această sumă ar putea fi insuficientă. Oficialii grupului german sunt conștienți că Dieselgate va cere mai mult decât această rezervă, însă contrazic ferm cifrele înaintate de Credit Suisse. Un purtător de cuvânt al companiei germane a declarat că ”aceste cifre sunt pure speculații. Calculele sunt un nonsens”.
Credit Suisse a calculat și valoarea minimă a scandalului Dieselgate pentru VAG. Dacă cea maximă se apropie de 80 de miliarde, cea minimă se oprește la 23 de miliarde de euro, de 3.5 ori mai mult decât estima VAG.
Cum a calculat Credit Suisse?
Calculele Credit Suisse au avut în vedere rezolvarea tuturor problemelor: repararea celor 11 milioane de mașini afectate, recompensarea clienților și stingerea tuturor acțiunilor legale. Analiștii Credit Suisse estimează că cea mai mare pagubă, aproximativ 33 de miliarde de euro, va fi produsă de compensațiile oferite clienților. Aceștia vor primi bani pentru pierderile pe care le vor suferi în momentul revânzării automobilului.Volkswagen va rechema mașinile în service pentru a găsi un remediu. Acest remediu ar putea duce inevitabil la o creștere a consumului. Acest aspect negativ, precum și lovitura suferită de brand în urma scandalului, ar putea duce la o depreciere serioasă a mașinilor VW afectate, în momentul revânzării.
Pentru a evita astfel de cheltuieli, Volkswagen ar putea să le ofere clienților afectați o serie de reduceri importante la achiziția unor mașini noi.
Volkswagen Financial Services, divizia de creditare a grupului, ar urma să primească, la rândul ei, o lovitură serioasă în urma scandalului. Credit Suisse este de părere că această divizie va avea nevoie de o infuzie de capital pentru a trece peste acest episod.
Ce impact financiar are scandalul asupra VW?
În prezent, Credit Suisse evaluează acțiunile Volkswagen la aproximativ 82 de euro, deși la sfârșitul săptămânii trecute, costul unei acțiuni VAG era de 101 euro. Estimarea Credit Suisse se bazează pe o depreciere cu încă 20% a activelor. Ele au scăzut deja cu 37% de la izbucnirea scandalului.Cele 11 milioane de mașini rechemate în service înseamnă mai mult decât a vândut Volkswagen în tot anul trecut. De asemenea, cele 78 de miliarde de euro ar reprezenta de șapte ori venitul net al companiei pe 2014. Volkswagen se bazează însă pe o rezervă cash de 21.5 miliarde de euro, care ar urma să acopere o parte din cheltuieli.
via CNN
Daca vreti sa invatati meserie, cititi aici:
http://www.autolatest.ro/editorial-auto/vand-skoda-octavia-ii-dauna-totala-sudata-din-doua-masini-la-pret-de-model-fara-accident.
Si am vazut atatea masini avariate pe drum catre Romania pe platforme, incat scenariul este foarte real.
Dar de, meseriasii zic ca anul masinii conteaza.
Chiar daca VW au gresit si mintit, mi se pare nedrept sa plateasca inzecit mai mult fata de oribile tragedii ecologice care au loc.
Intre timp, exploatarile cu cianuri, fracturare hidraulica si defrisarile masive continua fara probleme si daca cumva ai tupeul sa comentezi, ti-o iei in freza, esti bagat in duba si dus la sectie.
Unde-i dreptatea aici ? M-am bucurat cand i-au prins cu mata-n sac, dar deja povestea asta devine exagerata si atrage mai multa atentie decat tragedii reale, multe dintre care nici nu ajung in atentia publica.
Si vin unii sa zica "pai da bo$$, dar eu nu-mi mai scot banii pe masina". Da ma, asta-i cea mai mare problema a omenirii acuma... devalorizarea TDI-ului.
asta inseamna faliment pt Lambo si Bugatti probabil
fiind posesor de tdi(si a mai multe masini in trecut, fara legatura cu VAG), chiar nu ma deranjeaza cat polueaza masina. nu ma ocup eu de asta, sunt cei de la mediu care trebuie sa aiba grija de asta. ma deranjeaza timpul pe care eu o sa il pierd stand in service si deprecierea masinii cu asa zisa problema.
Pentru cei care nu au citit încă acele comment-uri sau pentru unii care au postat atunci si listează si acum in scandalul asta mediatizat pe site, ce sa zic, enjoy !...:)
Cine crezi ca o sa plateasca ? marii directori ? da... nu vor mai primi milioane de dolari din actiuni, salarii si prime... ghinion, tot sunt putred de bogati. Stai linistit ca n-o sa se mute in podul casei parintesti.
Nu... o sa plateasca angajatii VW, ei vor fi singurii cu adevarat afectati.
Si o sa plateasca mai multe brand-uri si ele importante, cu istorie.
Adevaratii vinovati, cei care iau decizii, astia vor suferi prea putin.
E ca in politica, si astia vin si pleaca si dupa ei ramane prapad si toata munca depusa de atatia mii de oameni, de-a lungul a zeci de ani, ca sa ajunga pana aici, se duce dracu.
Si imi cer scuze pentru greselile facute in comentariul anterior. Ma grabeam si am uitat sa mai recitesc sa verific daca am facut greseli. Fara un buton de edit....
Eu sunt mai mirat de faptul ca nu au fost demascat si altii. Mi-e greu sa cred ca VW au fost singurii care foloseau acest soft sau alte metode de inselare.
Ce mi se pare gretos este faptul ca venim toti ca vulturii la cadavru. Cand am cumparat dieseluri ne-am bucurat ca sunt Euro5. Daca ne spunea dealerul ca putem alege sa fim corecti, sa le platim de Euro4, cred ca toti am fi ales sa acceptam inselatoria.
Nu si-au luat multi VW pentru pentru ca consuma mai putin decat Ford sau pentru ca emit mai putine noxe. Sa fim seriosi cu noi insine. Cine si-a luat diesel si-a luat pentru ca asa a auzit el ca e mai economic (fara sa stie la cati km devine rentabil) iar cine si-a luat VW si-a luat pentru ca i-a placut modelul, marca sau pentru ca asa a auzit (pana la urma nimic de blamat. Reputatia se construieste si nu dureaza daca e bazata doar pe mituri).
Altii au omorat oameni cu minciuni in industria auto.
Eu zic doar atat: aici miroase a peste!
Restul sunt de umplutura si redundante fara un sens concret.
Despre calculul alora , zici ca e cancan.
Doar naivi si haterii spera/cred.
Inteleg ca suferi pentru onoarea Germaniei si a lui VW.
E dreptul tau.
Nu sunt de acord cu dorinta ta (wishfull thinking - cum ar spune anglosaxofonii), ascunsa sub nedumerirea ca "nu au fost prinsi si altii".
Nu stiu daca nu au gresit si altii. Poate ca au gresit. Si atunci, sa plateasca. Dar asta nu e o scuza pentru VW.
Dupa cum nici defrisarea padurilor de pe planeta nu e o scuza pentru minciuna VW.
Daca vrei sa crezi pana in panzele albe in teorii ale conspiratiei si in faptul ca toata lumea are ceva cu VW si cu nemtii, in timp ce ei sunt virtuosi, n-ai decat sa te refugiezi in realitatea ta paralela, populata de nemti blonzi, cinstiti si mai inteligenti decat toti ceilalti.
Indoctrinatilor VW AG le recomand o carte: "La pescuit de fraieri. Economia manipularii si a inselaciunii"
editie 2016