Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Concernul Volkswagen a primit astăzi o vizită surpriză a procurorilor germani la sediul central și la mai multe filiale importante. Anchetatorii au făcut percheziții în cele mai importante centre Volkswagen din Germania pentru a descoperi indicii cu privire la situația care a generat scandalul botezat Dieselgate și la persoanele de decizie în acesta.
Altfel spus, procurorii vor să descopere dacă există o urmă în materie de documente cu privire la șirul de decizii care a dus la implementarea unei soluții software de păcălire a testelor de emisii pentru motoarele 2.0 TDI din seria EA 189 fabricată de concernul german.
Căutarea procurorilor germani vine în aceeași zi în care șeful diviziei americane a Volkswagen Group, Michael Horn, a apărut în fața Congresului American pentru o sesiune de întrebări despre această problemă. Horn a declarat că nu știa că modelele diesel cu motorizarea incriminată de scandalul Dieselgate au fost echipate cu software care să identifice momentul în care propulsorul este testat pentru controlul emisiilor.
Directorul departamentului american al Volkswagen a declarat că a fost informat de subordonații săi în primăvara lui 2014 că Universitatea din Virginia de Vest a publicat un studiu în urma căruia a apărut suspiciunea unei probleme de respectare a normelor de emisii care ar putea fi remediată.
Directorul diviziei din America de Nord a Volkswagen a declarat că a fost informat ulterior că echipele tehnice au deja un plan specific de reparație pentru vehiculele afectate și că poartă discuții cu autoritățile abilitate pentru rezolvarea situației. Volkswagen Group și-a schimbat, în plin scandal, directorul consiliului de conducere al companiei, fiind avansat Hans Dieter Pötsch în această poziție. Pötsch a fost directorul departamentului financiar al concernului și a fost numit în această poziție în ciuda nemulțumirilor acționarilor, care doreau o persoană din afara companiei care să fie responsabilă de consiliul de conducere al Volkswagen AG.Via The Guardian | Sursă foto
Tot la ei s-au gasit rezerve uriase de masti de gaze care trebuiau acordate cu pachetul legislativ standard: pe langa trusa prim ajutor, triunghi reflectorizant si stingator ar fi trebuit sa ofere si o masca de gaze pentru TDI-sti, dar nu au vrut sa sperie lumea.
Se pare ca si articolul cu "ce masini mai cumpara europenii" de anul asta a fost platit de VW, ca altfel nu se explica cum de sunt atatea marci ale grupului in topul preferintelor clientilor.
Baieti, gata cu glumele ca se ingroasa treaba si devine serioasa !
Managerii au afirmat ca ei nu stiu nimic si ca de vina sunt niste simpli muncitori care au produs lanturile si intinzatoarele de lant.
In concluzie toti sefii sunt curati, singurii vinovati pentru probleme sunt simplii ingineri care pe langa faptul ca vor fi acuzati de proasta proiectare acum se vor trezi si cu procese pentru incercarea sabotarii celui mai "MARE" constructor auto.
Asadar dragi romani, germanii nu pot sa-si asume responsabilitatea pentru ce au facut si va vor duce cu presul, cum v-au dus si pana acum de v-au convins sa le cumparati masinile.
Succes si sa va bucurati la maxim de TeDeI-uri.
Daca se gasesc noxe cu mult peste limita legala, mosuletul e chiar pasibil cu inchisoarea. Hai, care va oferiti? Mariusica? Mandolinescu? S? Nu va certati ca e loc pentru toata lumea.
Clientilor Volkswagen AG le recomand o carte: "La pescuit de fraieri. Economia manipularii si a inselaciunii"
editie 2016