Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Dieselgate, scandalul în care s-au trezit cei de la Volkswagen după ce au fost prinși că foloseau un sistem de păcălire a testelor de emisii și au recunoscut utilizarea lui pe 11 milioane de maşini, a fost la un pas să treacă la un nou nivel. Cei de la Volkswagen le-au recunoscut autorităților americane că au pregătit un sistem suplimentar de păcălire a testelor de emisii, care urma să fie instalat pe modelele generație 2016 echipate cu motoare 2.0 TDI și vândute în Statele Unite ale Americii. Acestea din urmă au fost retrase de la omologare de fabricant și scoase temporar din oferta din SUA. Pentru moment, nu există nicio informație care să sugereze utilizarea acestui dispozitiv suplimentar și în Europa sau pe alte piețe pe care activează concernul Volkswagen.
Sistemul suplimentar de păcălire a testelor de emisii era descris drept un ”dispozitiv auxiliar de control al emisiilor” și este diferit de cel vizat de scandalul Dieselgate. Secretul noului sistem prevedea încălzirea rapidă a catalizatorului pentru a reduce emisiile de NOx-uri. Ideea nu este nouă, multe automobile fiind optimizate pentru a asigura încălzirea rapidă a motorului până la temperatura optimă de funcționare, lucru care scade uzura propulsorului în timp și crește eficiența catalizatorului.
Nu este clar cum este văzut acest dispozitiv drept un sistem de păcălire a testelor de emisii. Singura presupunere ar fi încălzirea accelerată a catalizatorului în timpul detectării unui test de emisii, ceea ce ar reprezenta într-adevăr o strategie de păcălire a testelor de emisii derulate pe bancul de probă. Dacă EPA, organismul american de protecție a mediului, descoperă că dispozitivul auxiliar de control a al emisiilor este într-adevăr unul menit să păcălească testele de emisii și nu un sistem avansat de depoluare, problema celor de la Volkswagen Group se va agrava în SUA. Acest lucru se poate întâmpla deoarece Michael Horn, șeful diviziei americane a Volkswagen Group, a declarat că managerii nu știau de existența vechiului sistem de păcălire a testelor de emisii și că întregul scandal este cauzat de deciziile independente a unor ingineri. În cazul în care se descoperă că directorii Volkswagen din SUA erau la curent cu existența acestui sistem și scopul său, ei ar putea fi acuzați de autoritățile competente din Statele Unite ale Americii.Via ABCNews | WCF | Associated Press
Ironia face ca VW sa fie o marca visata de Hitler insa creata pe banii americani ai planului Marshall de dupa razboi. Rezulta o poveste din seria "americanii au dat, americanii au luat" :-).
Off topic: Titlul, ati scris "Diesegate" in loc de "Dieselgate".
acum sa ii mai credeam ca numai motoarele euro 5 sant cu probleme?
Intreb si eu...
cat despre ideea ca nu stiau managerii, e cel mai mare bul-shit ! pe de alta parte ma dezgustat toti marii ecologisti de pe acest site care se simt fals ofuscati de isprava VAG. nu ne-a interesat niciodata cantitatea de noxe, decat daca alegerea ne-ar fi scutit de o anume taxa.
iar @anonimul are dreptate referitor la motoarele americanilor. s-au gasit ei sa faca nazuri.
Plus ca mai e o treaba pe care voi nu o intelegeti sau nu vreti sa o inelegeti: motoarele alea mari americane nu s-au dat niciodata ce nu sunt de fapt pe cand VW s-a batut cu pumnii in piept ca are motoare eco si au mai si mintit la modul cel mai porcos cu soft-ul respectiv (se pare ca mai era unul pe teava si pentru motoarele pentru modelele din 2016). Ca sa nu mai zic ca toat galopul cu Euro 4, 5 si 6 e facut de nemti, pentru ca daca era dupa alte state europene normele se dezvoltau mai incet, insa mai sigur si mai trainic, insa nu si-ar mai fi vandut producatorii premium germani si VW motoarele de 2,3,4 litri diesel in cazul asta...
2 masinile americane au in medie motoare de 4l benzina aspirate, ce ai uitat sa precizzi este ca majoritatea sunt mari camionete vezi ford F150 cel mai vandut model ford in america care are 2tone. La un astfel de gabarit + motor mare , poloarea chiar si de noxe este f mare. In America normele la diesel sunt mult mai restrictive decat cele pe benzina.
Multe marci europene nu s-au bagat in America cu diesel pentru ca nu indeplineau acele norme restrictive vezi mazda (chiar si euro6). Vw a vrut el sa se bage neaparat si a recurs la soft, asta pentru a face vanzari prins in mirajul de a urca pe locul 1 mondial. Exact cum a facut si Toyota care au fost prinsi di arsi tot de americani. Toyota care acum zic ca nu-i mai intereseaza vanzari ci doar sa satisfaca clientii si sa castige increderea lor, acelasi lucru care o sa-l zica si VW de acum inainte :))
Mare chestie, daca cititi forumurile din america , aia nu sunt asa inflacarati ca romanasi nostri ingineri de pe forumuri.
Acest scandal a lui VW scoate la suprafata haterii masinilor germane si frustrarile acestora.
Ȋn concluzie, cilindreele “nesimțite” ale lui Chevrolet și Dodge reprezintă cancerul care ne omoară, pe când ȋn Europa nici vorbă să existe, de exemplu, un 6L V12 TDI care să emită cca. 300 g CO2 / km (iar gaze nitrice…și mai și).
Cât despre subiectul articolului, nu cumva tot VAG pregătește și al treilea război mondial? Băieți, serios acum, lăsați-o mai moale, căci vom ajunge să punem ȋn cârca conglomeratului german toate păcatele lumii, astfel că mă ȋntreb dacă ar fi cazul să mă reapuc de studiat profețiile ortodoxe ȋn ideea că voi depista vreun pasaj sau măcar o aluzie despre “Fiara” din Wolfsburg.
Si stii ce? Românul este prin definitie un frustrat si un hater, de la putin timp de cand se naste pana cand moare , perfectionandu-se pe parcurs..
La fel ca si ceilalti producători, VAG sunt tot niste frustrati si hateri , caracteristici si deja calităti necesare in industrie. Drept dovadă ce au facut. Si alti frustrati si hateri , tot din oala lor , i-au dat în gât, doar ca au facut-o in SUA , ca acolo focul arde mai bine si iti scoti pielea mult mai scump , daca mai reusesti. Culmea , tot de-ai lor erau. Deci niste frustrărisi hateri i-au deranjat atât de tare pe alti frustrări si hateri ,încât au fost dati in gât cu vrajelile facute , prin care se dădeau cei mai mari si tari ca detin cheia fermecată a succesului. Lumea întreagă este o frustrată si hater de orice , mistere. Pa
La noi tuningul cu scos sistemele astea e sport național.