Dieselgate continuă: Volkswagen pregătise un al doilea sistem de păcălire a emisiilor în SUA

de Sebastian Toma
Joi, 15.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Scandalul Dieselgate capătă noi dimensiuni în SUA, unde oficialii Volkswagen au recunoscut că aveau un sistem suplimentar de păcălire a testelor de emisii, pe care voiau să-l folosească pe mașinile generație 2016.

Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate

Dieselgate, scandalul în care s-au trezit cei de la Volkswagen după ce au fost prinși că foloseau un sistem de păcălire a testelor de emisii și au recunoscut utilizarea lui pe 11 milioane de maşini, a fost la un pas să treacă la un nou nivel. Cei de la Volkswagen le-au recunoscut autorităților americane că au pregătit un sistem suplimentar de păcălire a testelor de emisii, care urma să fie instalat pe modelele generație 2016 echipate cu motoare 2.0 TDI și vândute în Statele Unite ale Americii. Acestea din urmă au fost retrase de la omologare de fabricant și scoase temporar din oferta din SUA. Pentru moment, nu există nicio informație care să sugereze utilizarea acestui dispozitiv suplimentar și în Europa sau pe alte piețe pe care activează concernul Volkswagen.

Sistemul suplimentar de păcălire a testelor de emisii era descris drept un ”dispozitiv auxiliar de control al emisiilor” și este diferit de cel vizat de scandalul Dieselgate. Secretul noului sistem prevedea încălzirea rapidă a catalizatorului pentru a reduce emisiile de NOx-uri. Ideea nu este nouă, multe automobile fiind optimizate pentru a asigura încălzirea rapidă a motorului până la temperatura optimă de funcționare, lucru care scade uzura propulsorului în timp și crește eficiența catalizatorului.

Nu este clar cum este văzut acest dispozitiv drept un sistem de păcălire a testelor de emisii. Singura presupunere ar fi încălzirea accelerată a catalizatorului în timpul detectării unui test de emisii, ceea ce ar reprezenta într-adevăr o strategie de păcălire a testelor de emisii derulate pe bancul de probă.

Urmareste Automarket
Dacă EPA, organismul american de protecție a mediului, descoperă că dispozitivul auxiliar de control a al emisiilor este într-adevăr unul menit să păcălească testele de emisii și nu un sistem avansat de depoluare, problema celor de la Volkswagen Group se va agrava în SUA.
Acest lucru se poate întâmpla deoarece Michael Horn, șeful diviziei americane a Volkswagen Group, a declarat că managerii nu știau de existența vechiului sistem de păcălire a testelor de emisii și că întregul scandal este cauzat de deciziile independente a unor ingineri. În cazul în care se descoperă că directorii Volkswagen din SUA erau la curent cu existența acestui sistem și scopul său, ei ar putea fi acuzați de autoritățile competente din Statele Unite ale Americii.

Via ABCNews | WCF | Associated Press 

Comentarii (14)

  • Devine ca la poker: dubleaza pot-ul...in cazul asta pierderile, pierderi estimate initial de Credit Suisse la un maxim de 78 mld de euro...in care intrac amenzi, procese, despagubiri si scaderea cotatiei bursiere.

    Ironia face ca VW sa fie o marca visata de Hitler insa creata pe banii americani ai planului Marshall de dupa razboi. Rezulta o poveste din seria "americanii au dat, americanii au luat" :-).
    27 9
  • Preincalzirea catalizatorului nu este un lucru rau si se face in anumite conditii termice (motor si temperatura exterioara), fara a tine cont daca vehiculul este pe bancul de probe sau nu. Am condus un golf 6 care, la anumite temperaturi exterioare, la pornirea la rece, pastra turatia motorului la 1100 rpm timp de 15-30 secunde. Service-urile si oamenii de pe forumuri vw, proprietari ai aceluiasi motor, confirma ca este preincalzirea catalizatorului. Apropos, este vorba de un motor benzina. Deci clar este un sistem menit sa pastreze emisiile reduse in ciclul de folosire normala a motorului.

    Off topic: Titlul, ati scris "Diesegate" in loc de "Dieselgate".
    18 4
  • someone
    probabil ca nici de acest al 2-lea soft conducerea vag nu stia nimica, si era doar o treaba interioara a catorva ingineri ....rrrright :P
    acum sa ii mai credeam ca numai motoarele euro 5 sant cu probleme?
    15 7
  • anonimul
    dumnezeu sa ,,binecuvanteze'' america , cu ale sale motoare de 6-7 litri, care polueaza de 10 ori mai mult decat ale noastre, pe imputitii astia nu ii ia nimeni la rost, Acuma cauta nod in papura la orice. Faza cu incalzirea catalizatorului nu are nici o treaba, oricum testarea pe bancul de probe dureaza mult mai mult decat ajunge un motor la temperatura normala de lucru asa ca fuck off. Cat despre ce a facut VAG si sa le fie rusine,
    19 14
  • Lexmark
    Si atunci stimabili redactori, de unde pana unde modelel ce sunt acum la vanzare pseudo euroIV nu ar fi si ele in aceeasi oala?...
    Intreb si eu...
    4 7
  • articolul spune initial ca oficialii VAG au recunoscut noul soft de pacalire, apoi ca nu ses tie daca e intr-adevar un soft de trisare. suna fix ca un articol din Libertatea!
    cat despre ideea ca nu stiau managerii, e cel mai mare bul-shit ! pe de alta parte ma dezgustat toti marii ecologisti de pe acest site care se simt fals ofuscati de isprava VAG. nu ne-a interesat niciodata cantitatea de noxe, decat daca alegerea ne-ar fi scutit de o anume taxa.
    iar @anonimul are dreptate referitor la motoarele americanilor. s-au gasit ei sa faca nazuri.
    14 5
  • @anonimul si Tibi Majoritatea motoarelor actuale americane se situeaza in plaja 3-4 litri. Un benzinar aspirat de 3-4 litri polueaza mai putin ca un tdi 1.6 sau 2.0 la nivel de noxe, noxele fiind de alfel cele mai periculoase pentru ca provoaca cacer la plaman.

    Plus ca mai e o treaba pe care voi nu o intelegeti sau nu vreti sa o inelegeti: motoarele alea mari americane nu s-au dat niciodata ce nu sunt de fapt pe cand VW s-a batut cu pumnii in piept ca are motoare eco si au mai si mintit la modul cel mai porcos cu soft-ul respectiv (se pare ca mai era unul pe teava si pentru motoarele pentru modelele din 2016). Ca sa nu mai zic ca toat galopul cu Euro 4, 5 si 6 e facut de nemti, pentru ca daca era dupa alte state europene normele se dezvoltau mai incet, insa mai sigur si mai trainic, insa nu si-ar mai fi vandut producatorii premium germani si VW motoarele de 2,3,4 litri diesel in cazul asta...
    27 8
  • Aberezi , nu nemti au grabit normele euro de poluare. Din contra Germania , Anglia si Franta au vrut sa le incetineasca, vezi ca e un articol pe AM despre asta.
    2 masinile americane au in medie motoare de 4l benzina aspirate, ce ai uitat sa precizzi este ca majoritatea sunt mari camionete vezi ford F150 cel mai vandut model ford in america care are 2tone. La un astfel de gabarit + motor mare , poloarea chiar si de noxe este f mare. In America normele la diesel sunt mult mai restrictive decat cele pe benzina.
    Multe marci europene nu s-au bagat in America cu diesel pentru ca nu indeplineau acele norme restrictive vezi mazda (chiar si euro6). Vw a vrut el sa se bage neaparat si a recurs la soft, asta pentru a face vanzari prins in mirajul de a urca pe locul 1 mondial. Exact cum a facut si Toyota care au fost prinsi di arsi tot de americani. Toyota care acum zic ca nu-i mai intereseaza vanzari ci doar sa satisfaca clientii si sa castige increderea lor, acelasi lucru care o sa-l zica si VW de acum inainte :))
    Mare chestie, daca cititi forumurile din america , aia nu sunt asa inflacarati ca romanasi nostri ingineri de pe forumuri.
    Acest scandal a lui VW scoate la suprafata haterii masinilor germane si frustrarile acestora.
    15 8
  • inexorabil
    Excelent punctat, @Andy! Mă amuză cum Dieselgate le-a dat prilejul unora de a imagina o conspirație a Detroit-ului și de a defăima “imensitățile” de motoare americane. Sigur că acestea poluează, dar, dacă ȋți ridici o casă de vacanță numai din lemn, ba ȋncă te extinzi cu o terasă asemenea, pe care să așezi mese și bănci asemenea (ca să mai câștigi un ban-doi de pe urma turiștilor), atunci nu se indignează nimeni ȋn privința materialului lemnos dedicat scopurilor personale. Pădurea ȋnseamnă plămânul verde al planetei, care absoarbe și anihilează principala amenințare din atmosferă (CO2), ȋnsă cu condiția ca nemernicul de om să nu defrișeze ȋn neștire…
    Ȋn concluzie, cilindreele “nesimțite” ale lui Chevrolet și Dodge reprezintă cancerul care ne omoară, pe când ȋn Europa nici vorbă să existe, de exemplu, un 6L V12 TDI care să emită cca. 300 g CO2 / km (iar gaze nitrice…și mai și).

    Cât despre subiectul articolului, nu cumva tot VAG pregătește și al treilea război mondial? Băieți, serios acum, lăsați-o mai moale, căci vom ajunge să punem ȋn cârca conglomeratului german toate păcatele lumii, astfel că mă ȋntreb dacă ar fi cazul să mă reapuc de studiat profețiile ortodoxe ȋn ideea că voi depista vreun pasaj sau măcar o aluzie despre “Fiara” din Wolfsburg.
    12 8
  • ai lasa-ma, serios, pe cuvantu
    Astana scoate scandalul asta la suprafată, haterii masinilor germane si frustrările acestora? Dar fanii masinilor germane nu sint niste hateri ale masimilor frantuzesti ba chiar japoneze? Ca pe oricine intreebi , exista mercedes, audi, bmw si volkswagen, restul sunt gunoiul , masini pentru prosti. Nu sunt niste frustrati de la mama lor? Nu exista nimic ca masina nemțească. Asta cred ca urmeaza sa se predea si in scoli in viitor, nu?
    Si stii ce? Românul este prin definitie un frustrat si un hater, de la putin timp de cand se naste pana cand moare , perfectionandu-se pe parcurs..
    La fel ca si ceilalti producători, VAG sunt tot niste frustrati si hateri , caracteristici si deja calităti necesare in industrie. Drept dovadă ce au facut. Si alti frustrati si hateri , tot din oala lor , i-au dat în gât, doar ca au facut-o in SUA , ca acolo focul arde mai bine si iti scoti pielea mult mai scump , daca mai reusesti. Culmea , tot de-ai lor erau. Deci niste frustrărisi hateri i-au deranjat atât de tare pe alti frustrări si hateri ,încât au fost dati in gât cu vrajelile facute , prin care se dădeau cei mai mari si tari ca detin cheia fermecată a succesului. Lumea întreagă este o frustrată si hater de orice , mistere. Pa
    5 5
  • Am uitat sa ma semnez, eu eram @Andy
    0 5
  • Daniel
    Dacă e să analizăm puțin situatia ,cite mașini diesel mai au montate dpf?
    La noi tuningul cu scos sistemele astea e sport național.
    0 0
  • Aici Andy are perfecta dreptate, as fi spus mai multe si despre ălora de le curge o bala din gura zicând ca "ce domne, motoarele americane alea mari nu poluează?" Ba da poluează, dar nicicum de 10 ori cum spun unii, iar pe lângă asta, subiectul a fost simplu de la început, frate nu te da eco si mai smecher decât altii când tu esti un trisor, despre asta este vorba. Sper ca ălora de le curge bala din gura sa inteleaga, cu toate ca nu prea cred asta.
    1 0
  • mishazaitev
    Adevarul este undeva la mijloc.... VAG nu are absolut nicio scuza, dar absolut nici una! Pe de alta parte, cand acuzatorul este puterea mondiala care s-a retras din tratatul anti-poluare de la Kyoto, parca acuzatiile isi pierd din greutate.... Important este ca nemtilor le-a venit de acolo de unde se asteptau mai putin.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru