CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Din cele 11 milioane de mașini ale mărcilor din portofoliul concernului Volkswagen care sunt echipate cu un program de manipulează testele oficiale de emisii și de consum, 1.2 milioane de unități reprezintă automobile Skoda echipate cu motorizări TDI, titrează Reuters. Marca din Cehia a vândut aceste vehicule la nivel global și are mai puține mașini afectate de viitorul recall pregătit de Grupul Volkswagen decât are marca premium a concernului, Audi, care anunță 2.1 milioane de mașini afectate.
De exemplu, în cazul mărcii Volkswagen, vorbim despre cinci milioane de mașini echipate cu "defeat device", sistemul care permite unității de control a motorului să detecteze că este testată pentru verificarea emisiilor și a consumului și care aplică o hartă de injecție specială pentru aceste circumstanțe.
La momentul redactării acestui material, Seat rămâne ultima marcă din concernul Volkswagen care are multe motorizări diesel în ofertă și care nu a anunțat încă numărul de vehicule care vor fi afectate de această rechemare în service. Având în vedere faptul că marca de volum din Martorell utiliza motoare diesel dezvoltate și fabricate de concernul Volkswagen, este doar o problemă de timp până când va fi anunțat numărul de vehicule afectate de această situație.
Cei de la Porsche, care au în ofertă o motorizare TDI V6, s-au delimitat de această situație încă din data de 23 septembrie, când au specificat că scandalul "Dieselgate" nu afectează și modelele Porsche echipate cu motorizări diesel.
"Porsche desfășoară propriile teste de emisii și de calibrare. Nu suntem afectați de problema Volkswagen", a declarat purtătorul de cuvânt al mărcii Porsche.Via Reuters
De ce nu luati fratilor 10 masini din fiecare marca, clasa, motorizare si sa le puneti la teste, sa faceti clasamente.
Ne dam cu parerea ca babele.
Daca vw a mintit la teste si are emisii de CO2 g/km in probe 150, iar restul nu au mintit dar au in proba 250, la ce bun sa dam cu pietre???
Nu dăm cu pietre ci doar facem oleacă de haz de cei ce se închină în fața sfintelor mașini nemțești.
problema nu e numai la emisiile de CO2, ci si la cele de NOx, care sunt in realitate de 10 - 40 !!!! de ori mai mari decat limita admisa.
Criminali, asta sunt astia!
Si noi prosti, ca nu ii dam in judecata in penal,
Statul roman sa interzica vw si daca restul producatorilor au mintit, sa-i interzica si pe ei.
Noi trecem pe bulgaroice cu euro zero emisii si catalizatotu' pe dreapta...
Hai sa nu bagam VAG in aceeasi oala cu restul producatorilor auto.
Nu-i corect fata de alti producatori ce n-au instalat un software fraudulos, deci n-au avut un avantaj competitiv fata de altii cum a avut VAG pana sa se descopere minciuna.
Nu speli fata VAG facand o comparatie poleita cu SH-urile de BG.
Consider ca Mercedes-Benz e reprezentantul valorilor nemtesti, iar Volkswagen e doar o exceptie, oaia neagra a industriei auto nemtesti. Poti la fel de bine sa-ti cumperi un Mercedes-Benz nou-nout sau orice alta masina frantuzeasca, englezeasca, italieneasca sau japoneza fara frica de a fi tepuit de niste sarlatani cu vise de preamarire (vezi disperarea VAG de a ajunge pe prima pozitie in topul grupurilor auto); fantezii spulberate apropo. E timpul trezirii la realitate !
1. Elimină softul care păcălește testul de noxe. Rezultatul va fi creșterea nivelului de noxe în timpul testelor, deci autovehiculul nu va mai respecta standardul Euro 5, ci Euro 4 sau poate chiar mai scăzut. Posibilul argument "e posibil să nu fie Euro 4, ci să fie tot Euro 5 după eliminarea softului" pică din start deoarece, dacă motoarele erau Euro 5 "pe bune", softul nu și-ar fi avut rostul. Așadar cumpărătorul suferă un prejudiciu deoarece el a cumpărat un autovehicul Euro 5, nu Euro 4. Cele cu motor Euro 4 ar fi fost mai ieftine și poate că diferența dintre reducerea de preț și creșterea taxei de poluare ar fi fost în avantajul cumpărătorului. Sau poate că, pur și simplu nu aș mai fi cumpărat modelul respectiv, ci altul.
Sau poate că în viitor se va introduce un nivel de taxare a posesiei unui autovehicul raportat la nivelul de noxe, iar eu aș avea un autovehicul cu un standard de poluare inferior decât am fost informat la momentul achiziției lui.
2. Intervențiile la motor vor avea, destul de probabil, ca efect scăderea performanțelor astfel încât nivelul de noxe să fie în parametrii prevăzuți în normele Euro 5. Dar eu am cumpărat un autovehicul cu anumite performanțe (x CP, x sec. accelerație până la 100 km/h, x l. consum), iar după intervenție voi avea performanțe inferioare. Diferența de performanță este reflectată în prețul autovehiculului. La același nivel de echipare, diferența de motorizare înseamnă câteva mii de euro pe care cumpărătorul i-a plătit, în acest caz, degeaba.
În ambele scenarii, cumpărătorul suferă un prejudiciu. Ce se întâmplă în acest caz?
De unde? Tot de la concurenta din Europa?
Adica, ei "au descoperit" - la WV - niste probleme - posibil reale - dar vor sa extinda aceasta problema catre toti producatorii "non-americani".
Parerea mea este ca ne cam grabim sa dam verdicte/solutii in "scandalul dieselgate".
Poate ar trebui testate (in Europa) si modele din productia americana.
S-ar putea sa apara surprize si aici....