Der Spiegel: "Porsche îşi va trimite vânzătorii la cursuri de bune maniere"

de Sebastian Toma
Marti, 18.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Divizia germană a mărcii Porsche îşi va trimite personalul de vânzări la cursuri de bune maniere, pentru a îmbunătăţi tratamentul pe care aceştia îl oferă clienţilor, anunţă Der Spiegel.

Porsche a decis să-şi trimită personalul de vânzări din Germania la cursuri de bune maniere, informează Der Spiegel. Decizia vine după ce marca germană a înregistrat o creştere de 17 procente în perioada ianuarie-octombrie 2012 în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, pe când în luna noiembrie a avut o creştere de numai 0.1 procente pe aceeaşi piaţă în raport cu noiembrie 2011. Surse citate de Der Spiegel spun că Porsche va implementa un sistem de bonus/malus pentru vânzătorii săi, care va consta în prime sau penalizări de până la 20 la sută din salariu în funcţie de vânzările realizate.

Informaţiile citate de Der Spiegel provin dintr-un memoriu intern emis de centrul Porsche din Berlin. Acesta vizează anumite puncte pe care trebuie să le atingă un vânzător în relaţia cu clientul, indiferent dacă acesta cumpără sau nu un automobil. Primul punct de pe ordinea de zi vizează salutul clientului, care pare să fie neglijat de multe ori, după cum subliniază cei de la Der Spiegel. Memoriul respectiv dictează şi uniformele hosteselor din reprezentanţă, eticheta profesională din showroom şi colaborarea strânsă între departamentele de vânzări şi post-vânzări.

Urmareste Automarket
Memoriul celor de la Porsche include şi două sugestii pentru livrarea unui automobil, printre care se numără programarea adresei clientului în sistemul GPS la rubrica "Acasă", alături de programarea posturilor de radio pentru unitatea multimedia.
Vânzătorii Porsche vor fi instruiţi de cei de la Ritz Carlton, o companie specializată în domeniu, preferată de concernul Volkswagen pentru serviciile din această arie. Livrările mărcii Porsche au crescut cu 14 procente în primele şase luni ale anului, comparativ cu 2011. Dealerii Porsche au reuşit să vândă în total 69.171 de maşini, dintre care 12.699 doar în luna iunie.

Via Spiegel

Comentarii (10)

  • Lexmark
    Nu va obositi baieti ca ii bagati in ceatza pe tractoristi dc ii luati cu cuvinte fin alese...
    Mai bine asa cum e acum fiindca...nu ai cu cine, nu e clientela aceia manierata pe care s o tratezi astfel.
    Clientul de VAG este si va ramane mereu la un standard maxim de semianalfabet...
    7 31
  • @lexmark
    Se vorbeste de marca Porsche nu apare nici o mentiune despre VAG,
    Oricum imi plac persoanele care trag concluzii de genul doar sa provoace discutii contradictorii.
    22 3
  • @Lexmark:

    1) ca ii bagati in ceata (nu "ceatza") pe tractoristi daca (nu "dc") ii luati "cu cuvinte" (cacofonie) fin alese. (punct nu "...")
    2) Mai bine asa cum e acum, findca nu ai cu cine. (daca tot folosesti "..." pe post de virgula, macar pune acolo unde trebuie), nu e clientela aceea (nu "aceia") manierata pe care s-o tratezi (hai sa punem si cratima) astfel.
    3) Clinetul VAG (nu "de VAG").

    Asta pentru ca tot vorbeam de seminaflabeti. Cu putin efort poti sa ajungi si tu la acel nivel.

    Cu stima,
    Un client VAG!
    25 3
  • Lexmark
    @Blue
    "Prietene", ti-a luat o zi intraga sa "coci" un asa raspuns?
    Cred ca ai apelat la invatatorul tau din 1-4 sa-ti redacteze textul ca din pacate nu exista exceptii printre fanii marcii in ceea ce priveste nivelul de cunostiinte in ale "alfabetului"...
    Iar dc la scoala ta de arte populare si meserii nu ai intalnit prescurtari sau puncte se suspensie iarasi e doar problema ta, insa nu fi trist, in versurile lui Guta nu ai sa intalnesti treburi de genul acesta si drept urmare nu vei avea probleme in a-l fredona.
    4 20
  • Nu-i un lucru rau cursurile, problema este acel bonus/malus, asta inseamna ca tendinta de viitor este sa vada din ce in ce mai mult, matematic vorbind, la un moment dat, urmand tendinta asta, o sa ajunga o marca de consum, ca sa vinzi mai mult trebuie sa scazi preturile(automat reduci din calitate). Sper sa nu p rind lurul asta in viata. Porsche a fost si inca mai este o marca exclusivista care vinde putine exemplare. Este ultima marca, pe care o cunosc eu, care are aproximativ aceeasi politica de zeci de ani, nu mai zic de aceeasi linie de design. Restul sau s-au adaptat, sau au murit.

    Legat de Lexmark, de ce nu-l ignorati? Pe el si restul ca si el. Daca te chinui sa-i explici se simte important.
    7 1
  • antonny
    Poate asa vor invata si cei mai mici de la cei mai mari sa isi trimita oamenii la pregatire ........service-urile pline de oameni incompetenti
    5 0
  • Draga copilasule, eu chiar incerc sa te aduc pe calea cea buna, incerc sa-ti demonstrez ca prioritatea ta ar trebui sa fie scoala. Din pacate nu stii nici macar sa scrii, lucru foarte grav. Poate acum ti se pare un normal sa pici bacul cu brio. Eu am fost invatat altfel, pe vremea mea, la liceul meu nu a picat nimeni si nimeni nu a avut medie sub 6.
    Mie insa, mi-e groaza cand ma gandesc ca va trebui sa lucrez, sau sa angajez oameni din generatia voastra, care doar viseaza BWM=uri si Audi-uri verzi pe pereti, fara pic de munca si un minim de educatie. Momentan foarte multi "analfabeti" din astia cu VAG muncesc sa plateasca impozite pentru ca tie sa tie se ofere educatie.

    Sincer mi-e si jena sa-ti raspund cand vad cat de ignorant esti. N-ai inteles nimic. Punctele de suspensie nu se folosesc pe post de virgula, iar "daca" nu se prescurteaza in "dc". Cum as mai putea sa-ti explic eu despre rolul virgulelor in fraza?
    9 3
  • kumite
    @Blue,daca astia sunt viitorul,atunci ne-am dus pe apa Sambetei.Pimul lucru pe care trebuie sa-l faci cand vrei sa angajezi pe cineva este sa vazi daca stie sa salute.Apoi pune-l sa scrie dupa dictare.Dupa aceea da-i o proba de mers.Ca sa-i verifici viteza.Vei avea mari surprize.Aceleasi lucrurim sa intampla in toata lumea.Stima!
    8 0
  • Intotdeauna este binevenita o imbunatarire in politica de vanzari a unei firme.

    @Blue

    Corect se scrie "fiindca" cu doi de "i" - cel putin asa era regula cand eram eu la scoala. De asemenea exprimarea corecta este: sa ti se ofere educatie nu “sa tie se ofere educatie”. Asta inseamna ca ar trebui sa inveti sa scrii sau ca nu ai educatie??? Nu cred – inseamna doar ca te-ai grabit, ai tastat gresit, te-ai obisnuit sa vorbesti prescurtat ca pe mess sau pe tel mobil, etc. Un lucru este cert: iti este groaza de generatia lui Lexmark dar generatia ta de premianti ,care nu a picat bacul, a condus Romania pana acum si uite in ce hal suntem.

    Probabil ca daca cei care angajeaza ar oferi salarii decente in loc sa bage toti banii in buzunarul lor, atunci generatiile viitoare vor invata mai mult pt ca ar sti ca nu inavata degeaba, ca ulterior sa fie umiliti cu salarii mizerabile.
    2 4
  • Am fost saptamina trecuta in Germania la muzeul Porsche din Stuttgard si unul din ghizi avea o freza de "scena" ,pantofi de spahii , si pe linga asta avea un grup de 5 clienti ,oameni foarte respectabilipe care idiotul i-a lasat balta si vorbea la un mobil ........ceilalti 2 ghidusi isi facea curte .....si alta era foarte fericita ca i-au venit neamurile si cam raminea in urma de grupul cu care era trimisa sa stea ,si dadea explicati si verisoarei ....La Porsche asaceva ?!?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru