După ce toamna trecută a fost rezervată de BMW pentru prezentarea oficială a noii generații Seria 5, sedanul de segment mare al constructorului german, bavarezii plusează astăzi cu lansarea versiunii break a noului model. Denumit oficial BMW Seria 5 Touring, modelul se adresează familiilor care-și doresc o mașină ce combină spațiul care caracterizează cele mai mari break-uri de pe piață cu un comportament dinamic superior, inspirat din cel al variantei sedan.
Noul BMW Seria 5 Touring: date esențiale
● Este a cincea generație a modelului german. Principalii adversari din segment: Mercedes Clasa E Estate, Audi A6 Avant, Volvo V90.
● Noul model este principala noutate a celor de la BMW la Salonul Auto de la Geneva, care va avea loc la începutul lunii martie 2017. Debutul comercial al mașinii este programat pentru luna iunie 2017.
● Așa cum era de așteptat, varianta Touring împrumută de la fratele sedan elementele estetice frontale, spatele fiind desenat la rândul său pentru a se armoniza cu cel al versiunii sedan.
● Noul model este mai mare în dimensiuni și mai generos la nivel de volum interior în raport cu generația pe care o înlocuiește. Conform celor de la BMW, lungimea crește cu 3.6 centimetri, lățimea cu 0.8 centimetri, înălțimea cu un centimetru. La nivel de ampatament, Seria 5 Touring oferă 0.7 centimetri în plus.
● Deși dimensiunile cresc, greutatea lui Seria 5 Touring scade în medie (în funcție de versiunea de motorizare) cu 100 de kilograme față de generația anterioară.
● Conform celor de la BMW, noul Seria 5 Touring oferă "mai mult spațiu la nivelul capului, al umerilor și al picioarelor" pe toate locurile disponibile.
Pe cele trei locuri posterioare încap trei scaune de copii puse unul lângă celălalt.● Portbagajul oferit de noul BMW Seria 5 Touring are 570 de litri în configurație cu cinci locuri și 1700 de litri dacă bancheta spate (rabatabilă 40:20:40) este pliată.
● La nivel tehnologic și la capitolul motorizări, noua generație BMW Seria 5 Touring preia complet sistemele și propulsoarele prezentate de bavarezi în premieră mondială pe versunea sedan în urmă cu doar patru luni.
● Pachetul tehnologic include sisteme precum Frânarea automată cu identificarea pietonilor, Asistență la ieșirea cu spatele din parcare, Asistent la schimbarea benzii, Sistem de păstrare a benzii cu direcție activă (activ până la 210 km/h), Cheie cu display care facilitează parcarea prin telecomandă.
● La interior, display-ul touchscreen de 10.25 inch oferă control prin gesturi, Seria 5 Touring fiind al treilea nume din gama bavarezilor care oferă acest pachet (după Seria 7 și Seria 5 sedan). Head-up Display-ul oferit de BMW este cu 70% mai mare decât cel al generației înlocuite.
● Sistemul BMW Connected oferă servicii online precum Real Time Traffic Information, informații despre vreme, benzinării, management al calendarului și al e-mail-urilor.
● La nivelul ținutei de drum, Seria 5 Touring iese în evidență prin suspensia pneumatică spate care este oferită standard, prin direcția integrală activă și prin controlul dinamic al amortizoarelor.
Suspensia M Sport și tracțiunea integrală xDrive fac și ele parte din pachetul opțional.● Farurile full-LED cu fază lungă inteligentă sunt opționale. În standard, BMW Seria 5 Touring oferă lumini de zi LED și asistent automat de fază lungă.
● Motorizări diesel disponibile la lansare: 520d Touring (2.0, patru cilindri, 190 CP, 400 Nm, 0-100 km în 8.0 secunde cu manuală 6 trepte, 7.8 secunde cu Steptronic 8 trepte, consum mediu 4.3-4.9 litri/100 km, în funcție de transmisie); 530d Touring - cu opțiune xDrive (3.0 litri, șase cilindri, 265 CP, 620 Nm, 5.8 secunde pentru 0-100 km/h, consum între 4.7 și 5.1 litri, în funcție de transmisie și tracțiune, cutie Steptronic cu 8 trepte în standard).
● Motorizări pe benzină: 530i Touring (2.0, patru cilindri, 252 CP, 350 Nm, 0-100 km/h în 6.5 secunde, consum mediu 5.8-6.3 litri/100 km, cutie Steptronic 8 în standard); 540i Touring (3.0, șase cilindri, 340 CP, 450 Nm, 0-100 km/h în 5.1 secunde, consum mediu 7.3-7.7 litri/100 km, cutie Steptronic cu 8 trepte în standard).
Mergi la dealer in parcare, nu mai stii ce masina e aia sau aia, doar dimensiuni diferite ale aceleiasi masini. Eventual bare direite in functie de nivelul de echipare....
Ce e chinezaria aia ieftina Lexus ?
Compari prune cu capsuni ! Ce treaba are Hyundai cu X5 ? X5 e premium...Hyundai e o chinezarie. Nici Leuxs nu sare departe de H....tot o chinezarie si el !
Hyundai Santa Fe garantie 7 ani la zona tehnica , 12 ani impotriva coroziunii si 5 ani la caroserie.
BMW x5 garatie 5 ani la zona tehnica sau 150k km, 9 ani impotriva coroziunii si 3 ani la caroserie
Unghia acum.... Mai vrei sa specific Lexus ?
Eram pe DN1 si ma intorceam spre casa. Circulam pe banda 2 , brusc din spate observ niste faruri, nu-mi era clar ce fel de masina era puteam jura ca-i un Logan dupa faruri :)). Il las sa se apropie, si brusc ii vad ''steaua'' de pe capota . Eram intr-o dilema nu-mi dadeam seama ce era C, E sau S ? Tipul imi face cu flash-urile alea mai ieftine ca Logan 2 facelift ( pana si asta are DRL LED standard ) , il las sa treaca si in acel moment nu doar ca-i vad scaunele din cârpă , dar ii vad silueta....DA, era noua clasa E . Am ramas socat . Atat de ieftina, incat puteai fii oricand invidios pe dotarile unui Logan Prestige :)). Hyundai e cu 10 clase peste el , nici nu mai are rost sa vb despre asta ca-i clara treaba.
Mercedes vs Hyundai :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Carpa aia din E class e mai scumpa si mai de calitate ca pielea cea mai fina din Hyundai. Orice cotoarba Mercedes indiferent de an rezista mai mult ca un Hyundai la un test de anduranta ! Lexus ? Ce mi-e Dacia, Lexus, Hyundai etc...toate niste porcarii !
Nu sunt numai fan germane....dar sa le compari cu pocitaniile alea chinezesti e prostie pura !
Citez dintr-un test cu o masina redactionala, un Mercedes C nou nout.
''În partea dreaptă a ei, jos, am observat o bulă ciudată, de diamterul a jumătate de cutie de chibrituri. Ce să fie? M-am apropiat de ea, văzusem că e semidesumflată. Mi-a părut, iniţial, că o fi vreo folie agăţată de undeva. Pe urmă mi-a venit şi uimirea. Era stratul de vopsea, care făcuse o bulă de apă, bulă care reuşise să creeze o mică gaură de spargere şi să se desumfle parţial între timp. Ce mai e şi asta? Cum să creeze bule vopseaua pe bara de protecţie, doar e vorba de vopseaua originală a maşinii, aşa cum a ieşit ea din uzină? Spre marea mea surpriză, alături, am mai zărit o a doua bulă, mult mai mică. Urât simptom. E cert că bara de protecţie faţă va trebui vopsită, mi-am spus. ''
Cum mai sa sara vopseaua originala de pe Mercedes-Banz ? :))))
Poza aici :
http://www.cartodrive.com/pa/nwg/201508-6657uwac/LS/201508-6657-ehrmk-srFgyqmB8u.jpg
http://www.cartodrive.com/pa/nwg/201508-6657uwac/LS/201508-6657-ehrmk-H0tOsXhMRs.jpg
Acum citez :
''Cea de funcţionare tehnică vine de la mouse-ul care uneori pur şi simplu nu răspunde nici unei comenzi. E ca şi deconectat. Te poate ajuta doar restartarea sistemului multimedia, sau, eventual, repornirea motorului cu tot cu restarea sistemului multimedia. Dacă se întâmplă să observi că nu reacţionează mouse-ul, atunci practic nu ai nicio şansă să-l trezeşti la viaţă până la următoarea sesiune de condus. Şi cam de vreo două ori în săptămână mouse-ul îşi ia vacanţe. De asta el e mai mult un element de decor cu aer de hi-tech pe tunelul central, decât o chestie care să-ţi facă viaţa mai uşoară cu adevărat. Nişte căutări online ne-au relevat faptul că mai mulţi proprietari ai actualei generaţii C-Class întâmpină acelaşi simptom ca şi noi, deci probabil e o problemă mai generală, cel puţin la primele vehicule fabricate''
Cum mai sa nu opereze ''mausul'' ala ''hai tec'' ? :)))
Citez iar :
''Iarna trecută aveam un mic sunet ciudat în planşa de bord, care apărea uneori şi dispărea inexplicabil. Pe parcursul perioadei calde a anului n-am avut nici pic de sunet în întreg habitaclul. Acum, însă, odată cu răcirea timpului, dacă maşina rămâne în frig pe noapte, atunci când după câteva minute de mers sistemul de climatizare începe a sufla aer cald şi interiorul începe a se încălzi, se mai aud pe ici colo nişte mici sunete de dilatare a materialelor plastice, parcă. După ce s-a încălzit habitaclul, din nou linişte absolută, chiar şi pe drumurile cu gropi. În concluzie, nu e o carenţă de asamblare a componentelor de interior, ci mai degrabă unele materiale manifestă modificări de volum în funcţie de temperatură. Nemţii erau un pic mai atenţi la aceste detalii discrete mai înainte, ne pare nouă. Aveau grijă ca materialele să nu se modifice în niciun fel la schimbările de temperatură, să nu producă sunete, să fie stabile structural.''
Cum mai sa scoata zgomote la ''calitatea'' lui de asamblare ? :))) Nici in Logan aceste sunete nu se aud iarna :))) .
Ma refer la sistemul HUD....care sia facut debutul la BMW in anul 2001 pr seria 7 E65-66..........si nici acum dupa 16 ani nu lau facut standard...
Daca era sa vorbim despre seria 1, 2, 3 pana si seria 4 hai fie obtional dar de la seria 5 in sus ar trebui sa fie dotare standard deja....
Si din nou Directia Integrala.....sistem care era introdus pe seria 8 in ani 90'.....in ani 2000' a fost nefolosit de modelele BMW si acum dupa 20 de ani de la lansarea initiala a sistemului uite ac il lanseaza din nou....culmea tot dotare obtionala....
Serie 8 a fost creme de la creme de la BMW. Oglinda tehnologica. Le-a tras-o tuturor. Daca interiorul ar fi usor revizuit (ma refer in primul rand la butoanele alea cam bulky) cred ca Serie 8 si acum ar fi o prezenta adevarata pe sosele
da' imi place schimbul "inteligent" de replici de mai sus....vorba ceea romaneasca: s-a intalnit hotul cu prostul unul se lauda cu ce fac ceilalti altul viseaza si inventeaza, da' amandoi sunt din Matrix
Seria 8 a fost o catastrofa totala din toate pct de vedere......
exterioru e frumos si stilat, chiar clasic pt vremea aia
Masina in sine nu era si sport nici cruiser.....locurile din spate erau o gluma......motorul V12 prea slab...300hp(Mercedes oferea 408 cai din V12 pt. modele comparabile)
cutii de viteze depasite tehnologic....4 si 5 trepte pt o masina de autobanda e cam o prostie....consum exagerat de combustibil pt niste performante mediocre
Calitatea materialelor nici nu se apropiau de cele ale S-Klasse sau vechiul CL
Pt mine ramane o masina interesanta si atat...nicidecum reusita...
Eu sincer nu as numio oglinda tehnologica
Vechiul W140 Coupe era o masina peste seria 8 din toate pct de vedere.....
Lauzi Mercedes astăzi că scoate 100 și ceva de cai pe litru, cu motoare turbo, în vreme ce Bmw făcea asta acum 25-30 de ani cu motoare aspirate? Și lasă naibii "obtionalele " alea.
Bmw 850csi :
V12 5.6 litri, 380 cai, accelerație 0-100 5.3 secunde.
Mercedes CL600 :
V12 6 litri, 395 cai, accelerație 0-100 6.4 secunde.
Să spunem că Mercedes este penalizat la accelerație datorită greutății mai mari, peste 300 kg diferență.
Aceste două modele nu erau totuși concurente directe, dar ca idee, multele puncte de vedere superioare nu sunt chiar așa multe. De remarcat că 850csi avea cutie manuală depășită, cu doar șase trepte.
Uite iti dau eu niste link-uri:
https://www.law360.com/articles/228181/toyota-faces-class-suit-over-lexus-paint-problems
Uite ce zice in link-ul respectiv "The suit also cites a slew of complaints about paint chipping and peeling on Lexus cars that consumers have posted on several of the "veritable library" of websites dedicated to reporting and cataloging the problems." Stii ce inseamna peeling?Da exact, aceeasi problema care o are si Mercedesul prezentat de tine.
Deci in cocluzie, se poate intampla la orice producator.
Daca vrei iti mai dau si comentarii de pe un forum Lexus din SUA, unde proprietarii comparau cu vopseua de la MB si BMW, si nu era de bine pt Lexus
E posibil ca noi 2 sa intelegem diferit marca BMW
Vreau sami spui ce motoare de la BMW scoteau 100 si ceva de cai pe litru acum 25-30 de ani....dar ma indoiesc ca exista asa.....
n-am sa reiau istoricul lui 8, il gasesti pe net. Ideea e ca pe vremea lui eram cam de-o schioapa plus inca ceva incat sa inteleg cam cu ce se manca masina aia. In fine, din literatura vremii, intelesesem ca era excact ceea ce ti-am spus...o oglinda tehnologica.
daca e sa ma uit la ce preturi se avanseaza ACUM pentru modelul asta as zice ca a fost si inca este interesant.
cat despre W140 Coupe, da' mai luxos mai bun per total dar aparut si mai tarziu. Si chiar daca atunci imi placeau amandoua, admirandu-le in egala masura punctele tari, acum as prefera un Serie 8.
Cunosc prea bine istoria BMW am citito si studiato de prea multe ori...
iti reamintesc cu ce sa remarcat BMW in istoria sa.......cu construirea de sedan-uri si coupe-uri sport......masini care nicidecum nu erau luxoase ci mai degraba spartane....
O masina perfecta BMW probabil ca e 1M.....nu are rost sa mai spun de ce....
Sunt otal de acord cu tine. Si un Hyundai e mai bine dotata decat un BMW la orice clasa. Degeaba se lauda BMW cu tot felul de sisteme daca nu le si implementeaza standard decat optional ajungand la niste preturi halucinante. Trebuie sa fii ablosut cretin sa dai 37 mii pe un Seria 2 cu motor de 116 CP si cu A/C manual :)))
Nu e vorba doar de dotari.....Si chiar daca un Hyundai ar fi mai dotat ca un BMW(ex. i40 vs seria 3) asta nu inseamna ca coreeana e mai buna...
Nici nu se pot compara....chiar daca ca dimensiuni sunt pe acolo....
Si oricum sunt o gramada de nebuni care dau si 40k pe un seria 2....
Aici grafica noului g90 :
https://www.youtube.com/watch?v=PeBsAupBCrE
https://www.carsbase.com/photo/Hyundai-Genesis_G90_mp23_pic_159703.jpg
http://hanabi.autoweek.com/sites/default/files/styles/gen-1200-675/public/2017%20Genesis%20G90_Exterior%20(56).jpg?itok=ZN9dD5OG
http://piataauto.md/Teste-drive/2016/BMW-507-1957/
http://piataauto.md/Teste-drive/2016/BMW-1600-Cabriolet-1970/
http://piataauto.md/Teste-drive/2016/BMW-1802-Touring-1973/
http://piataauto.md/Teste-drive/2016/BMW-2002tii-conducem-taticul-clasic-sedanuri-sportive-BMW-astazi/
Stiam acum ceva ani ca materialele din interioru masinilor BMW vandute in state difera de cele vandute in Europa si deci iarasi nu putem ajunge la un acord privind care ar fi mai buna(cel putin la nivel de calitate interioara)
Parerea mea e ca un Genesis sar ridica peste un seria 5 insa nu peste un seria 7 care e o masina cu detoate pentru toti....
Parerea mea e ca ar trebui sa desfaci masinile astea in bucati ca sa-ti dai seama de ce un constructor premium cere asa multi bani pe o masina si un hyundai iti ofera relativ aceeasi masina si performante la un pret de 30-40% mai mic...
Materiale mai bune, insonorizare mai buna, componente electronice mai bune, si probabil ca de aici se aduna un pret relativ mare
A...... si mai e vorba de brand....care in cazul nemtilor ridica pretul masini din start cu 20%
daca imi permitit...mai poti pune la socoteala:
- nivelul de salarizare diferit
- coreeana e posibil sa fie vanduta cu un profit minimal pentru a putea sa patrunda in liga atat de ...rezervata. E doar o presupunere deci ca pretul extrem de agresiv e doar o strategie de vanzari, normala de altfel. Cum osturile cu materia prima sunt aproximativ aceleasi,obiectiv vorbind, G90 nu face rabat la calitate, cel putin la interior
- as mai adauga costurile generale cu cercetarea si dezvoltarea. Chiar daca se leaga tot de nivelul de salarizare, marile companii, si in special cele euroepene, au un dar incredibil sa iroseasca banii. Nu intru in amanunte...ideea e ca asiticii sunt cu mut mai atenti unde, cum, cand si cat platesc....
si sa nu uit, posibil sa mai scada din pret pentru ca G90 n-are CD PLAYER!!!! Pe de o parte e mai bine, pentru ca asta iti permite sa-ti cumperi o cafea de la automat la 2lei care te aduce cu picioarele pe pamant sa nu'ti mai confunzi Cielo-ul de 20 de ani, cu motor tunat cu mai stiu eu ce Leganza in pele sau, mai rau, cu un G90.
pai no?
sry pt literele lipsa...ma lasa batericile la tastaura....
As mai adauga ''o masina cu detoate pentru toti'' la un PRET DUBLU !!! care intra deja lejer in categoria lui Fliyng Spur, Quatroporte, Aston Martin Vanquish, Spyker C8 Preliator , Fisker Karma, modele mult mai exclusiviste. Asadar pt ce ti-ai mai cumpara Seria 7 ?