De ce a demisionat Chris Bangle de la BMW?
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Demisia lui Chris Bangle, directorul de design BMW, a starnit un val de reactii in mass-media internationala, tot mai multe persoane incercand sa explice plecarea sa.
Potrivit unor informatii publicate pe BMWblog.com, se pare ca neintelegerea care a alimentat demisia sefului de design a fost legata de "Project i", la care Bangle lucra de ceva timp si care urmarea dezvoltarea unui vehicul urban care sa revolutioneze transportul in marile orase. Proiectul abia primise unda verde din partea conducerii BMW.
Divergentele se pare ca au aparut initial intre Bangle si Norbert Reithofer, presedintele BMW, incluzandu-i apoi si pe Klaus Draeger, seful departamentului de cercetare si dezvoltare, si chiar pe Adrian van Hooydonk, protejatul celebrului designer.
Discutiile in contradictoriu au pornit de la o dilema: viitorul "Project i" ar urma sa fie inglobat in gama unui constructor deja existent, BMW, MINI sau Rolls Royce, sau ar urma sa dea nastere unui brand complet nou, asa cum a facut-o Smart in cadrul Mercedes. Cum cele trei branduri au propria filosofie de design, si o linie definita pentru viitorii 6-7 ani, Bangle a decis sa nu isi asume responsabilitatea pentru o tendinta pe care el nu o aproba.
Conducerea grupului bavarez a incercat sa ii ofere o alta pozitie lui Bangle pentru a incerca sa-i influenteze decizia, aceea de director de design a departamentului Designworks din Statele Unite, locul unde s-a afirmat si tanarul van Hooydonk. Eforturile au fost zadarnice, decizia lui Bangle fiind irevocabila. Cu toate acestea, designerul va continua cateva colaborari cu BMW, cel mai probabil la nivelul liniilor de interior ale modelelor viitoare.
Locul lui Bangle, va fi luat bineinteles de van Hooydonk, care se va ocupa in continuare de "Project i", urmand sa preia toate atributiile celui care l-a promovat in interiorul BMW. Pana in prezent van Hooydonk sustinuse toate proiectele lui Bangle, Proiectul i fiind singura divergenta dintre cei doi.
Ramane de vazut daca tanarul designer va continua cu succes noua filosofie de design si daca va putea pune bazele unei noi ere la BMW in aceste situatii de criza.
Influentele sale se vor resimti in gama de modele germane cel mai devreme peste 6 sau 7 ani.via | BMWblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Honda este interesată să reia negocierile cu Nissan, însă impune o condiție pentru ca acest lucru să se întâmple. Makoto Uchida, CEO-ul Nissan, trebuie să plece din funcție. (18.02)
-
Ferrari își răsplătește toți angajații cu un bonus de peste 14.000 euro datorită performanțelor financiare din anul precedent. Marca italiană este compusă în prezent din circa 5000 de angajați. (17.02)
-
Potrivit unor noi informații apărute în presa germană, Volkswagen și Audi își vor amâna planurile de electrificare din cauza tranziției lente către mașini electrice. Cele două mărci își vor reînnoi investițiile în modele noi cu motoare termice. (17.02)
-
Noua Dacia Duster Redust Sport: versiune tunată cu preț de peste 50.000 euro
-
Noul Volvo XC60 facelift: sistem multimedia mai rapid și materiale noi la interior
-
BYD va produce mașini electrice în Europa din octombrie
-
Primele imagini cu noul Mitsubishi Grandis, fratele geamăn al lui Renault Symbioz
-
Toyota: generație nouă de motoare alimentate cu hidrogen. Autonomie mărită cu 20%
Peste 6-7 ani?e destul de mult.Sunt prea curios.Totusi nu pot spune ca nu apreciez noile modele bmw, dar nu se compara cu modelele '80-'00.Dar asta poate fi si vina conducerii bmw, pentru ca nici motoarele nu mai respecta traditia, desi au castigat premii si sunt cunoscute ca fiind cele mai bune motoare, regret inlocuirea motorului legendar de 6 cilindrii.
Felicitari automarket pentru articol.
Poate cu plecarea acestui Bangle se va reveni la forme mai traditionale BMW pe care le-au iubit toti de-a lungul deceniiilor.
daca vedeti si voi desene de chris bangle o sa vedeti cum se incheie liniile intrun pct
analizati si apoi comentati
sa vedem ce schite face Adrian van Hooydonk