Daimler a inaugurat o nouă unitate de producţie în România: la Cugir se vor face şi roţi planetare pentru cutia de viteze 9G-Tronic

de Daniel Popescu
Vineri, 24.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Star Transmission, filială a grupului Daimler, a inaugurat la Cugir o unitate de producţie pentru roţile planetare pentru cutia automată cu 9 trepte 9G-Tronic unde lucrează 200 de angajaţi.

Daimler continuă să-şi extindă operaţiunile pe care le desfăşoară în România în domeniul componentelor auto.

Chiar dacă a ocolit ţara noastră când a fost vorba despre o fabrică de maşini sau de motoare, constructorul german a inaugurat în această săptămână o nouă unitate de producţie la Cugir. În urma unei investiţii de 36 de milioane de euro, Daimler va produce în România 4 modele de roţi planetare pentru cutia automată de viteze 9G-Tronic prin intermediul filialei sale Star Transmission.

"Star Transmission, filială a grupului Daimler, îşi continuă strategia de dezvoltare sustenabilă în România, prin deschiderea celei mai noi unităţi de producţie la Cugir. Finalizarea acestei noi facilităţi - o investiţie de 36 de milioane de euro şi având o suprafaţă de 11.000 mp - creează oportunităţi de muncă pentru 200 de angajaţi", precizează Daimler într-un comunicat de presă.

Daimler produce la Cugir, în judeţul Alba, şi roţi dinţate, arbori şi piese componente ale transmisiei pentru gama cutiilor de viteze Mercedes, iar în vara anului trecut a inaugurat şi o unitate care se ocupă cu producţia a 17 tipuri de conducte de înaltă presiune pentru 5 tipuri de motoare pe benzină realizate de Mercedes.

Noua hală de producţie are 4.000 de metri pătraţi, iar pentru utilizarea acesteia au fost angajaţi încă 150 de oameni.

Star Transmission are unităţi de producţie şi la Sebeş, acolo unde se fabrică cutii de viteze automate cu 5, 7 şi 9 trepte.

Via Mediafax

Comentarii (11)

  • Ce rai sunt strainii astia care vor sa ne fure tara si sa ne saraceasca!
    Jos cu UE si cu Soros :))
    9 9
  • @DanG
    N-ai înțeles nimic. Stai jos, 4.

    Dacă n-ai înțeles, îți zic eu.
    Problema nu este firmele care vin aici și își mută/fac facilități de producție (în principal pe centura de vest a României adică Oradea, Arad și Timișoara și ceva de sămânță prin județul Sibiu), unde angajează mână de lucru ieftină - singurul lucru pentru care vin.

    Problema este cu companiile cu capital românesc care făceau profit oricum, care au fost date pe moca - energia, petrolul, telecomunicațiile, utilitățile, medicamentele.
    Date pe moca pentru că s-a făcut propagandă că sunt "fiare vechi" și că statul este incapabil să le dețină.

    Iar străinii vin (ca să facă profit și să plece cu el) și pleacă (când nu e mai de interes pentru ei). Cel mai bun exemplu - Nokia.

    Ăsta e jocul capitalist.
    Ideea e cu ce rămânem noi.
    Atât timp cât nu (mai) avem capital românesc, suntem numai angajați ieftini, adică niște slugi cu simbrie.
    Iar capitalul nu înseamnă numai bani. Înseamnă mult mai mult.
    16 12
  • *este = sunt, aveam altă expresie în cap.
    2 2
  • @ignis

    Esti clasicul manipulat. Nokia e doar un exemplu, in locul lor a venit Bosch, companie care inca se extinde, nu are nici o intentie sa paraseasca tara. Revenind la prostia ta cu propaganda, ceea ce nu intelegi tu este ca toate companiile de stat au fost conduse in cel mai bun caz de corupti numiti politic, din pacate insa de cele mai multe ori directorii erau si corupti si imbecili. Strainii au adus Taromul pe pierdere sau incompetenta si nepotismul? TVR? CFR? Posta Romana? Oltchim? Directorasi care si-au angajat rudele, au vandut spatiile detinute pe bani de nimic, noi am distrus totul in tara asta. Fiecare om ajuns in frunte a ciupit si el ceva acolo.

    O tot zic, romanul este cel mai mare dusman al romanului.
    19 4
  • @DanG, noi am avut mai tot timpul o incompatibilitate de idei...dar aici... ai o manuta verde de la "je".

    NOI ne furam caciula, @ignis, nimeni altcineva
    8 2
  • Nu intru în polemică cu tine. România a fost vândută ca la târgul de vechituri. Iar la alegere au fost capitalul vestic.
    Ce a fost mai bun, valoros, care făcea profit constant prin natura afacerii și care avea șanse de dezvoltare cu extrem de minime investiții, în principal prin "aliniere" de prețuri, a fost cumpărat de concernele din afară. Restul... să se descurce guvernul cum poate - la fiare vechi sau să le țină să nu moară.
    Poate nu-ți mai aduci aminte, dar noi nu am intrat în EU până nu am vândut în sfârșit BCR-ul austriecilor. A fost o condiție pusă pe față. Aveam program impus de "privatizare". EU a hotărât ce se "privatizează" (poate și către cine).

    Au fost extrem de rare cazurile de win-win (de ex. Dacia).

    Nu-i acuz pe capitaliștii vestici. Ei și-au jucat cartea cum a trebuit (de pe o poziție de forță, take it or leave it, my way or the highway). Și nu e prost cel care cere, e prost cel care dă. Noi am fost cei care au dat.
    Mai cu o propagandă pe principiul "nu fii prost, dă-l și așa nu știi ce să faci cu el", mai o strângere cu ușa, am ajuns unde suntem.
    7 3
  • @ignis

    Pana la BCR au fost niste Dacia Felix sau Bancorex, niste tzepe asa ca de la romani la romani :)) Si sa nu uitam de FNI (garantat de CEC) sau Caritas :))

    Iar pe langa Dacia mai avem Ford, Draxlmaier, Continental, Ina Schaeffler, Bosch, etc.
    4 2
  • Ce facea profit frumos si constant prin natura afacerii, ignis?

    Imi poti da un exemplu, doua?

    Fara a intra in polemica, ci doar de dragul dialogului intre niste oameni maturi

    Merci
    5 2
  • @ignis

    Intamplarea face sa-ti scriu comentariul asta fix de pe o statie a "maretului BCR". Lucrez ca de un an ca extern pentru ei in IT. Iti spun cu mana pe inima ca in toata cariera mea nu am intalnit oameni mai incompetenti si fuduli pe posturi de conducere. Cei din Erste tot incearca sa schimbe mentalitati. Dar ce te faci cu toti dinauzaurii astia pusi pe ciupeala si pe angajat prieteni si rude?

    Nici nu vreau sa-mi imgaginez ce era daca ramanea la stat. Ajungea ca CFR si Posta Romana. O mizerie ineficienta numai buna de muls de toti incompetentii numiti politic. Iar la final statul venea si ierta datoriile facute de toti astia pusi pe furat. Din ce bani? Tot din banii prostilor care contribuie.
    Am rude care lucreaza in Petrom. Inainte sa fie vandut catre OMW, era pregatit sa fie "transat" si vandut de catre maretii directori si lideri de sindicat. Da, nu au platit foarte mult pe companie, dar acum au profit si platesc, salarii si impozite aici in tara.
    La noi orice ar putea genera profit e parazitat de politic si distrus sistematic.

    S-a vandut pe nimic pentru ca ne-am furat singuri, uniii pe altii. Si asta nu e doar dupa revolutie. Si in comunism, toata lumea fura cate ceva: mai o piesa de la fabrica, mai un sac de grane de la CAP, mai niste echipamente din spital. Doar ca atunci nu era pe fata.

    Ne plangem ca firmele straine vin aici pentru forta de munca ieftina. Dar pentru ce Dumnezeu sa vina? Pentru infrastructura infecta? Pentru spagile ce trebuie platite daca vrei misti ceva? Pentru puterea economica extraordinara? Pentru spiritul nostru antreprenorial croit pe, ciupeala, profit mare in timp cat mai scurt? Pentru nivel mizerabil al educatiei, care produce someri nepragatiti cu diploma?

    Deschide ochii. In economia de piata nu rezisti decat daca esti competitiv. Asta inseamna sa produci valoare adaugata pe care sa o poti vinde cu profit. Orice altceva inseamna, ca esti in pierdere.
    Bine, mai e si varianta cand esti baiatul lu' Dragnea si iti dai singur milioane in subventii de la stat cu dedicatie.

    Noi ne laudam cu sectorul nostru IT. Da, avem oameni inteligenti si priceputi pe tehnic. Dar la nivel de management si livrabile suntem praf. Toate proiectele de succes in care am lucrat pana acum au avut manageri din afara (Austria, SUA, Germania). In proiectele conduse de manageri romani, haos si praf in ochi.

    Doar noi suntem responsabili pentru mizeria in care suntem. Si suntem si mai responsabili ca in loc sa muncim sa iesim din ea, dam vina pe altii si pozam in victime.
    19 3
  • @ionut, nici nu stii cata dreptate ai. Si mai sunt multe de spus. Exemplele pot continua la nesfarsit. Numai bine!
    3 0
  • inocenţius
    Tăti buni şî frumoasi:"au dela " de polemica socio-politică,să revenim la oile noastre:Ce sunt alea "roţi planetare" ?Roţile sunt roţi,planetare pot fi axele sau,în cel mai bun caz,"roţile dinţate" numite "sateliţi".Cine ştie !??
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru