Luna mai a fost una prolifică pentru Dacia Sandero, care s-a comercializat în 21.520 de unități în Uniunea Europeană, în creștere cu 4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Chiar dacă creșterea nu este una semnificativă, Sandero a profitat de contextul general de piață și ocupă locul 6 în topul celor mai vândute modele din luna mai la nivelul UE. Prima poziție i-a revenit în continuare lui Volkswagen Golf, care a înregistrat 40.787 de cereri, în timp ce Renault Clio ocupă la mare distanță poziția a doua, cu 31.800 de unități.
Podiumul este completat de Volkswagen Polo (28.180 de unități) și Ford Fiesta (22.572 de unități), în timp ce Volkswagen Tiguan este pe locul 5 cu 22.064 de unități și, în același timp, este cel mai bine vândut SUV la nivel european.
În segmentul subcompact, Sandero ocupă poziția a patra, în spatele lui Clio, Polo și Fiesta, însă este de remarcat faptul că s-a apropiat la numai 1.000 de unități de modelul oferit de Ford, astfel că are șanse să ajungă pe podium. De altfel, în luna mai, Polo și Fiesta au înregistrat scăderi puternice (-10% și, respectiv, -8%), în timp ce Clio a crescut cu numai 2%.
Vânzări în segmentul subcompact în luna mai:
Loc | Model | Vânzări | Creștere |
1 | Renault Clio | 31.800 | 2% |
2 | Volkswagen Polo | 28.180 | -10% |
3 | Ford Fiesta | 22.572 | -8% |
4 | Dacia Sandero | 21.520 | 4% |
5 | Peugeot 208 | 20.024 | -10% |
Dintre modelele prezente în top 25, Dacia Duster a înregistrat cea mai mare creștere a vânzărilor, 29%, la egalitate cu Peugeot 3008.
Astfel, SUV-ul produs la Mioveni ocupă locul 18 în topul general al vânzărilor cu 16.882 de unități și locul 3 în topul SUV-urilor subcompacte, în spatele unor modele renumite precum Renault Captur (20.839 de unități) și Nissan Qashqai (19.654 de unități).
Vânzări în segmentul SUV-urilor subcompacte în luna mai:
Loc | Model | Vânzări | Creștere |
1 | Renault Captur | 20.839 | 26% |
2 | Nissan Qashqai | 19.654 | -9% |
3 | Dacia Duster | 16.882 | 29% |
4 | Peugeot 2008 | 15.623 | -12% |
Via Jato
Motorizari relativ eficiente si performante, dotari suficiente pentru orice persoana, pret bun = reteta perfecta. Iar cum sunt amenintati toti cu taxe mari , asa ceva cu motor mic cu norma euro 6 este ideal.
Imi doresc enorm sa ajungeti pe locul 2 !!
Atat cu Sandero cat si cu Duster !!!
Ieftine si proaste nu sunt lucruri cu care sa fim mandri !
Se vand ca e lumea saraca, nu ca sunt bune.
iar bogatii isi cumpara SH pentru ca "e" sigure. Sunt verificate!
1. Pentru ca reprezinta un raport pret/calitate (atentie, am spus raport pret/calitate, nu altceva) fantastic pentru cetateanul mediu din aceste tari, cu venituri mult peste venitul mediu al romanului/bulgarului, de exemplu;
2. Pentru ca acele tari au infrastructura rutiera mult mai sigura, ceea ce le atenueaza cumparatorilor mult din senzatia de risc suplimentar pe care ti-l asumi atunci cand mergi cu un Sandero.
Nu e vorba se saracie aici. Nemtii de ex. cumpara Dacii pt. ca un Sandero costa mai putin decat salariul lor pe o luna si le convine sa le foloseasca prin orase sau la cumparaturi. Stai linistit ca au in garaj si una premium sau de lux nu numai Dacia. Dacia e a doua sau a treia lor masina. Si multe se duc la firme. Multi dealeri de vanzari in Europa care li se dau un Sandero pt. fataiala. !! Gandeste si tu putin...e gratis !!
E drep ca nu e cea mai calitativa masina dar ca sa scoti un pret mic de achizitie, costurile trebuiesc reduse si facute compromisuri. Iar de sigura e mai sigura o Dacie noua ca un BMW din 2000 te asigur de asta.
Spre exemplu in 1997, un Audi A4 primea 8 puncte Euroncap la impactul frontal. In 2004, Dacia Logan din prima generatie primea acelasi punctaj.
Tot in 1997, cea mai sigura masina testata de Euroncap, Volvo V40, primea 12 puncte la impactul frontal Euroncap. A doua generatie Sandero a primit 12,8 puncte la impactul frontal, deci putin mai mult si asta in contextul in care standardele au crescut intre timp.
Sandero nu e cea mai sigura masina din clasa in prezent. Nu e un Volvo. Adevarat. Dar asta nu inseamna ca nu e o masina sigura. In comparatie cu hatchback-urile din segmentul B, e chiar ok, iar in comparatie cu masinile din segment din urma cu 15 ani, e chiar geniala.
Deci in tarile unde se conduce civilizat, nu ca la noi unde se conduce ca la casa de nebuni, nu ai nici un motiv sa te temi sa conduci o Dacie noua. Sunt chiar ok. In plus, sunt relativ fiabile si au un avantaj despre care nu vorbeste nimeni.
Nu au atat de multe prostioare electronice pentru "wow factor". Unii oameni chiar s-au saturat de toata miriada de echipamente tehnologice pe care nu le folosesc niciodata si la care au nevoie de zile sau saptamani sa invete sa le foloseasca la potentialul maxim. Unii oameni vor o masina simpla, practica, fiabila, relativ sigura, cu care sa-si faca treaba prin oras, local, etc.
Masinile moderne sunt atat de rafinate si bune incat diferentele sunt mici si greu de sezizat la condusul prin oras, chiar si la Dacia, si nu toti sunt dispusi sa dea zeci de mii pe un Polo echipat cu cockpit virtual sau mai stiu eu ce prostioara electronica, cand pot da 9000 sa-si ia un Sandero si restul banilor sa-i pastreze pentru ceva mai important, cum ar fii familia. Mai ales daca mai detin si o masina mai scumpa.