Performanţă istorică pentru Dacia în luna ianuarie într-una dintre cele mai importante pieţe auto din Europa. Noua generaţie Sandero a reuşit să ajungă pe prima poziţie în clasamentul maşinilor vândute în statul iberic în prima lună a anului, Spania devenind astfel prima piaţă europeană importantă în care un model Dacia se impune într-o lună în afara României. Precedentul succes de acest tip fusese un loc doi prins de acelaşi Sandero în luna martie 2010 în Franţa.
Dacia a reuşit să vândă în ianuarie 2013 aproape 1700 de exemplare Sandero, modelul produs la Mioveni acaparând astfel o cotă de piaţă de 3.4% din totalul vânzărilor auto din statul iberic. Performanţa modelului românesc este cu atât mai valoroasă cu cât Sandero a ocupat locul al 18-lea în clasamentul vânzărilor pe modele în Spania în cursul anului 2012, explicaţia creşterii bruşte constând în lansarea noii generaţii a modelului Dacia. În spatele lui Sandero s-au clasat Nissan Qashqai (1577 de unităţi vândute) şi apoi "localnicul" Seat Leon (1352).
De altfel, performanţa lui Sandero este un succes oarecum anunţat încă din decembrie 2012, lună în care modelul românesc a reuşit să ajungă pe podiumul vânzărilor din Spania, clasându-se pe locul al treilea, în spatele lui Peugeot 208 şi a lui Nissan Qashqai.PIAŢA DIN SPANIA, ÎN CĂDERE: -10%
Sandero a profitat de un început de an la ralanti al celorlalte mărci şi de criza care a lovit Spania, piaţa auto iberică contractându-se cu 10% în luna ianuarie 2013 faţă de ianuarie 2012. Cu 49.748 de unităţi înregistrate, este pentru prima dată în ultimii 20 de ani când vânzările din această lună scad sub 50.000.
În clasamentul pe mărci, Dacia a ocupat poziţia a 13-a, cu 2.272 de maşini vândute în Spania, primele locuri de pe podium fiind acaparate de Seat (4.123), Volkswagen (3.730) şi Opel (3.629).
REZULTATE VÂNZĂRI PE MODELE SPANIA IANUARIE 2013
Loc | Model | Unităţi | Cotă de piaţă |
1 | Dacia Sandero | 1692 | 3.4% |
2 | Nissan Qashqai | 1577 | 3.2% |
3 | Seat Leon | 1352 | 2.7% |
4 | Seat Ibiza | 1269 | 2.6% |
5 | Opel Corsa | 1170 | 2.4% |
6 | Renault Clio | 1135 | 2.3% |
7 | Renault Megane | 1102 | 2.2% |
8 | Opel Astra | 1097 | 2.2% |
9 | VW Golf | 1042 | 2.1% |
10 | Toyota Auris | 957 | 1.9% |
... | |||
48 | Dacia Duster | 338 | 0.7% |
76 | Dacia Lodgy | 182 | 0.4% |
121 | Dacia Logan | 60 | 0.1% |
Dupa calculele mele, cu toate taxele, plus obligatia de a cumpara sandero-ul in rate pentru a beneficia de aceasta oferta, de la 4700e, masina ajunge la 5300e pret final, ceea ce pentru spanioli inseamna o masina foarte accesibila, este ca si cum am avea noi romanii posibilitatea de a achizitiona un sandero nou la 2000-2500e, pastrand raportul de venituri intre tara noastra si cei din afara. Deci cum sa nu se vanda? Felicitari celor de la Renault, si succes in continuare.
Bravo Dacia!!!!!
P.S. Daca o sa tina suficient de mult criza , poate or sa cumpere si alte marci :-)))
Pe de alta parte, inca nu vad Lodgy ca fiind un succes. Ma asteptam sa rupa vz in Europa occidentala, dar se pare ca lumea, cand e vb de prima si singura masina de familie, nu prea vor sa renunte, probabil, la siguranta sau la confort superior.
Bine observat de cel care dadea exeplul tarilor BRIC. Din pacate europenii si americanii (ca modelul e american totusi) au cheltuit din banii bancilor si nu au mers pe mentalitatea mai bine pun deoparte 300-400 euro lunar/familie (ma refer la europa vestica ca la noi sunt putini care pot strange si 100 de euro de la o luna la alta) si in 4-5 ani imi iau masina noua.
Sclavia bancilor datorata societatii de consum.
In februarie 2009, an de criza economica, o statistica spunea ca piata auto din Spania a inregistrat un record negativ la vanzari, de -41,6%. In acelasi timp, Dacia a inregistrat vanzari bune in Spania, de +45,7%, in timp ce alte marci au avut scaderi importante, de exemplu Citroen -23,9%, Kia -48,6%, Ford -50,4% si ''localnicul'' Seat -53,1%.
Noul Sandero reprezinta un progres, care se vede in noua linie de design a marcii Dacia. Am vazut recent un Sandero Stepway pe culoare albastra si reuseste sa reprezinte o aparitie placuta. Dispune si de noul motor 0.9 TCe, care inseamna taxe mici. Daca vor sta bine si la fiabilitate, oamenii (mai ales in afara granitelor tarii) vor continua sa cumpere modelele Dacia. Prima data am vazut un Logan in Germania prin 2006, iar masina rula constant cu 140 km/h. In acel an, am considerat ca este o performanta ca un model Dacia sa faca fata la un astfel de regim de exploatare, pe Autobahn. Prin 2007, cotidianul ''Die Welt'' a stabilit ca Dacia Logan MCV merita premiul de masina anului, ocupand locul unu la capitolul masina cu cele mai mici costuri pe kilometru. Daca in afara tarii s-a inteles rostul unei masini destul de fiabile, care te poate deplasa in conditii ok din punctul A in punctul B, atunci Dacia are toate sansele sa faca vanzari bune in continuare.