Dacia a înregistrat recent cel mai bun semestru din întreaga sa istorie, după ce a comercializat aproape 332.000 de unități la nivel global în perioada ianuarie - iunie, dintre care peste 245.000 de unități au fost vândute pe continentul European.
În Uniunea Europeană sporul a fost de aproape 11%, iar oficialii mărcii consideră că există în continuare un potențial de creștere.
Francois Mariotte, directorul comercial al Dacia la nivel global, este încrezător în această privință ca urmare a faptului că cei mai mulți clienți ai mărcii sunt foști proprietari de mașini second-hand. "40% dintre clienții noștri vin de pe piața second-hand, care este de 6 ori mai mare decât piața mașinilor noi. Nivelul prețului și al ofertei este atât de bun încât, în loc să cumperi o mașină second-hand, cumperi una nouă. Există un potențial uriaș să dezvoltăm vânzările Dacia, pentru că piața SH este de 6 ori mai mare", spune el.
Pe de altă parte, Mariotte afirmă că, cel puțin pentru moment, Dacia nu se va aventura să dezvolte modele din alte segmente decât cele în care concurează în prezent.
"Dacă vrei să ai mașini accesibile trebuie să targetezi cea mai mare parte a pieței, adică segmentele B și C.
Le acoperim bine. Segmentul D nu este în ADN-ul brandului, iar segmentul A este mult mai mic și dedicat flotelor. Dacia vinde mult către persoane fizice, așa că nu am găsit niciodată ecuația potrivită pentru a vinde pe această piață. Așa că rămânem la segmentele B și C", a mai precizat el.Cu numai câteva zile în urmă, Mariotte a confirmat de asemenea că noua generație Dacia Duster nu va avea versiune cu 7 locuri.
Via Auto Express
O trotineta 1.0 sce ce abia pleaca de pe loc cu dotari full (adica un minim pe care le au celelalte masini) pleaca de la 9000euro in sus. Daca ai nesimtirea sa fi pretentios si sa vrei motor de 90cp si eventual o cutie automata, sari lejer de 13-14mii euro.
Pai voi stiti ce masina iti cumperi de 12-13 mii euro ? Si o mie ii mai bagi in revizie si nu mai ai treaba mult si bine. Iti poti cumpara A4 B8 facelift de prin 2012, vw passat b7, golf 7, mazda 6, toyota avensis, honda accord, etc.
Dacia = daca ai cap ia-ti alta
Sa vezi cum e sa iti rugineasca la 2 luni dupa achizitie (intrati pe loganclub ca sunt destui) printre care si eu eram, insa am gasit un nene batran fan dacia si am vandut-o cu 4500euro dupa 5-6 ani (pret bun zic eu).
Ca sa nu mai zic de distributia la 0.9tce sau problemele de calitate, unde cei de la dacia cand mergi la service ridica din umeri si iti spun replica "asa face toate".
Mai are rost sa discutam despre siguranta ? Confort, putere, tinuta de drum ?
In afara ca era inalta si puteam sa merg pe orice drum cu ea si ca eram impacat cu gandul ca am masina noua euro 5 si asteptam sa-i bombardeze statul pe fraierii cu TDI euro 3 nu aveam nici o satisfactie, insa am tot asteptat ca tot erau zvonuri, insa nu s-a aplicat nimic, asa ca am trecut la a4 b8 2.0 170cp cu 230.000km reali din 2010, prim proprietar, revizii doar la reprezentata si o am imediat de 1 an, iar in afara de termostat si placutele de frana nu am schimbat nimic la ea si nu exista termen de comparatie.
PS: 11 mii a costat.
Asa si un Golf 7 de 15000 de euro e slab pe langa un Passat sh care nou a fost cel putin 40000 de euro. Sau un A4. Sau un Seria 3. Bravo! Ai descoperit apa calda. Fa-ti un dus si treci la somn.
Dealerii sh de pe langa showroomurile Dacia au curtile pline de masini dintr-astea formidabile pe care, de multumiti ce-au fost, fostii proprietari le-au lasat ca avans pentru Dacii noi ...Mai mult decat atat, majoritatea intrebarilor postate la rubrica intrebari si raspunsuri, cu prvire la anumite probleme care apar, vizeaza masini sh si nu masini noi.
In rest, minti si legat de rugina si legat de preturi ...
Romania este plina de fuduli, trebuie sa ajungă undeva si hârburile altora. De notat ca nu suntem singurii, vin din Polonia, mama, mama ce este si pe acolo!
Da, dar macar polonezii si-au cumparat masini sh dar nu s-au indatorat. Mai mult decat atat, statul a preferat sa utilizeze bani europeni investind masiv in infrastructura. Polonia este unul dintre statele UE cu cea mai mare asorbtie de fonduri europene si cu unul dintre cele mai mici nivele de indatorare la nivelul populatiei. Si toate astea in conditiile in care tara are o industrie auto proprie mai dezvoltata ca cea Romaneasca, ca sa nu mai vorbi de industria producatoare de autobuze si camioane ca ne-apuca plansul ....
Si romanii care isi cumpara Logan nou, nu se indatoreaza? A, stai. Se indatoreaza daca de banii de Logan nou isi iau un sh...
Faza e urmatoarea....inca nu iti permiti o masina noua. Si in stilul asta probabil ca NICIODATA. Esti cam vocal pentru un LOSEEEERRR, vorba lui Trump!
PS. hai cam glumit :))
PS2. eu am dat cu un salariu juma' in plus pe a mea. Noua.
Am 6000 Euro si vreau sa imi cumpar o masina SH, ma gandeam la VW Passat B6 2007 sau Mazda 6 2007.
- o tin 5-6 ani si o vand dupa (probabil la jumatate de pret)
- fac maxim 10.000 km/an, nu conteaza ca masina are 200km sau 200.000km (nu apuc sa o uzez atat de mult incat sa o distrug)
- de banii astia vreau o masina frumoasa, solida, cu multe optionale si cu un motor puternic.
Si acum Dacia dupa ce am scris mai sus ce imi doresc si cati bani am....atrageti-ma cu o oferta pe masura !...
Baga mana mai adanc in buzunar. Nu se poate? Ghinion!
Ideea e ca Dacia iti ofera o masina cu 0 km, cu garantie si noua. O masina cu care sa nu-ti fie teama ca te lasa in drum sau ca ajungi sa bagi bani "grei" in ea dupa cateva zeci de mii de km. O Dacia noua dupa 50-60-70000 de km inca merge perfect. Un Passat sau o Mazda care deja are 200000 de km ("reali"), esti sigur ca poate asta? Adica sa ajungi la 250000 de km schimband ulei, filtre si becuri. Aia din vest, care au industrie si culta auto mult mai srioasa decat romanii, au inteles asta. Lor nu le e rusine sa se afiseze cu Dacie si nici nu le e rusine sa mearga pe autostrada cu o masina de 60-70-80 CP. Desi eu fac masini si de peste 500 CP. Romanii stiu ei ca nu se poate. O astfel de masina e submotorizata. De-aia aia sunt unde sunt si noi suntem tot acolo, undeva pierduti in timp, prin anii '60.
Era un exemplu ironic ce am scris mai sus !
Am cumparat in 2008 un Hyundai Accent nou (14.000euro leasing) si l-am vandut acum doi ani cu 4000 Euro....atat de buna a fost masina noua si am pierdut si 10.000 euro in cativa ani. Nu se merita masina noua.
Tot acum doi ani cu 7000 Euro am cumparat o Alfa Romeo 159 (160.000km) si acum are 220.000km...mai are rost sa scriu ca i-am schimbat doar discurile/placutele + fulia (200lei) ?
Si daca o vand dupa 5 ani pierd probabil 3000 euro.
159 vs Accent, vorbim de doua clase de comfort, putere si optionale total diferite ! la sume total diferite.
Mai lasa exemple din Vest, noi nu avem salarii din Vest, eu nu imi permit ca neamtu sa imi cumpar din 5 salarii o masina noua cash.
Să fie vorba de unul și același mamifer?
Eu cred că da.
Nu poate fi atractivă decât dacă există doar opțiunea mobilității fără mari pretenții sau că auto de sacrificiu, altfel este o alegere... cel puțin neinspirată...raportat la o analiză de eficiență financiară auto, indiferent de criteriile alese. Doar...pasiunea și naționalismul...altfel...
Motoarele nu sunt cele mai puternice, dar maşinile SH au foarte multe probleme.
Nu sunt vândute de bune, 30% au probleme grave şi 30% mergi in service la fiecare 2-3 luni.
Dacia nouă îţi merge 5 ani fără să îi faci nimic !!!
Merge brici.
Condiţia să nu faci accident, că nu mai este nouă, dar asta se aplică la orice marcă.
Si asta cum ca masinile sh au foarte multe probleme, scuza-ma, dar este o prostie sa generalizezi. La 10000 de euro un Auris, o Mazda 3, o Astra etc., cu 30-40000 de km, fac ceva pe fiabilitatea unei Dacii noi. Poate nu au dotarile Daciei. Dar poate altii nu cauta dotari la o masina. Niste prosti defapt, ca pot sa-si ia o Dacie mai dotata. Si e doar un exemplu. Deci lasa parerile stricte ca totul e relativ. Incepand cu marea "revolutie" low cost facuta de Renault.