Automarket analizează cadru cu cadru fotografiile oficiale ale noilor Dacia Logan 2 şi Sandero 2. Schimbări, noutăţi, apariţii, modificări.
După ce ieri am văzut primele fotografii oficiale ale lui Dacia Logan 2 şi Dacia Sandero 2, publicate înainte de vreme de jurnaliştii francezi de la L'Automobile Magazine, Dacia a spart embargoul şi a confirmat astăzi oficial că imaginile pe care le-am văzut cu toţii ieri fac parte din setul oficial de presă. Iar odată cu această confirmare avem la dispoziţie o serie de fotografii noi pe care putem să analizăm în detaliu modificările pe care cele mai populare modele Dacia le aduc în gamă începând cu această toamnă.
EXTERIOR
Comunicatul oficial Dacia anunţă că noile Logan şi Sandero "marchează introducerea unor noi tuşe de design, mai apăsate şi care amplifică statusul celor două modele". Această nouă identitate vizuală este determinată de "linii frontale armonioase împărţite de ambele modele". Detaliile despre exteriorul modelului care va fi produs în continuare la Mioveni nu se opresc aici, Dacia susţinând că, din profil, noile modele vin cu "proporţii armonioase între panourilor caroseriei şi suprafeţele vitrate", element care "întăreşte impresia de robusteţe sugerată de linia centrală sculptată, de bosajele mai proeminente ale roţilor şi de flancurile apăsate, repere ale întregii game noi Dacia".
Blocul optic al noului Logan 2 vine cu aceleaşi linii angulare, dar unghiul lor şi desenul general al farului se schimbă şi devine mult mai plăcut.
Una dintre principalele modificări la nivelul designului noului Logan 2: grila frontală. Aceasta primeşte două baghete cromate orizontale şi un fundal din plastic în formă de fagure. Grila se asortează excelent în continuare cu blocurile optice.
Spre deosebire de vechiul Logan, oglinzile laterale ale noii generaţii sunt prinse acum într-un plastic care continuă zona vitrată a geamului lateral. Anterior, aceasta era montată direct pe caroserie.
Bara frontală primeşte o formă nouă, subliniată şi de cele două "coarne" ale spoilerului, semn de modernizare.
Odată cu noul Logan, își face apariția un nou model de jante.
Stopuri noi care renunţă la orientarea verticală şi se prelungesc pe aripa posterioară.
Deşi blocul optic în sine e destul de generos ca dimensiuni, luminile sunt restrânse într-un perimetru dreptunghic orientat spre spate.
Deşi unele voci afirmau că Logan îşi va schimba numele odată cu noua generaţie (inclusiv Constantin Stroe anunţa asta într-un interviu acum doi ani), avem confirmarea că numele câştigător nu se schimbă.
Noul Sandero vine cu aceeaşi faţă pe care o vedem pe Logan. Practic, diferenţele stilistice dintre cele două modele se rezumă acum la forma
caroseriei.
Încă o dată blocul optic frontal, de această dată pe albastru.
Nicio diferenţă între Logan (sus) şi Sandero la capitolul linii frontale. Cele câteva mici schimbări sunt date de unghiul diferit din care au fost realizate fotografiile.
Nici stopurile nu diferă între Logan 2 şi Sandero 2. Deasupra celor două nume cromate vin, însă, o lunetă de hayon sau un capac de portbagaj, în funcţie de caroserie.
Apropo de stopuri, cele de pe Sandero par mai armonios sculptate în caroserie. Forma de hatchback favorizează stopurile de acest tip. Întrebaţi la Polo, Seria 1 sau noul Clasa A.
Sandero ar fi trebuit să primească un facelift, pentru că modelul lansat în 2008 nu a avut parte de modificări estetice până acum. Lansarea lui Logan 2 a adus cu sine însă o armonizare a liniilor Dacia, iar Sandero s-a modificat substanţial. Cât pentru o generaţie nou-nouţă.
Forma lunetei este uşor schimbată, elementul fiind modificat de dispariţia stopurilor verticale complexe ale generaţiei anterioare.
INTERIOR
La capitolul interior, Dacia foloseşte cuvinte mari în comunicatul oficial, apariţia sintagmei "de ultimă generaţie" fiind ocazionată de montarea display-ului touch de pe Lodgy şi pe Logan şi Sandero. Chiar dacă impresia low-cost rămâne la nivel estetic şi al materialelor - detaliile subliniind plastice dure pe bord şi pe uşi - Dacia a făcut câţiva paşi pozitivi importanţi. Printre aceştia se numără apariţia unor detalii cromate pe versiunile superioare de echipare (ramele gurilor de aerisire, mânerul schimbătorului de viteze şi logo-ul Dacia de pe volan), şi a unui detaliu colorat în zona inferioară a planşei de bord, aceasta asortându-se cu mânerele uşilor.
Apar şi texturi 3D pe scaune, acestea "colorând"
habitaclul auster cu care ne-a obişnuit Logan pe prima generaţie.
Privire de ansamblu asupra interiorului noilor Logan şi Sandero. Acesta nu va fi diferit între cele două modele şi vine cu un aer evoluat şi mult mai prietenos la nivel vizual.
Noile ceasuri de bord sunt interpuse şi vin cu margini cromate. Un tablou de bord simplu, dar foarte corect.
Volanul primeşte o spiţă inferioară cromată, iar comenzile din stânga şi dreapta acestuia activează sistemul
Cruise Control. Nu vedem niciun semn că butonul de claxon s-ar fi mutat pe volan, deci cei obişnuiţi cu "clasica" manetă laterală vor merge în continuare pe aceeaşi linie.
Monitor Touchscreen pe Logan şi pe Sandero. Cine s-ar fi gândit la aşa ceva în 2005, atunci când Dacia a scos pe piaţă modelul low-cost care avea să răstoarne toate criteriile europene de cumpărare a maşinilor odată cu apariţia crizei? Şi totuşi, după ce a apărut pe
monovolumul Lodgy, era doar o chestiune de timp până când sistemul multimedia venea pe restul gamei.
Tapiţeria scaunelor noilor Logan 2 şi Sandero 2 vine cu modele imprimate în 3D. Acestea şterg din linia unor scaune altfel plictisitoare dezvoltate astfel pentru ca preţul maşinii să rămână unul low-cost.
Visul celor care ar fi dorit ca geamurile laterale să fie comandate de pe uşi nu s-a îndeplinit. Butoanele de deschidere a geamurilor rămân pe consola centrală, lângă cele de blocare a deschiderii acestora şi de activare a
Cruise Control-ului. Până la urmă, dacă pe Fiat 500 se poate, de ce să nu se poată şi pe Sandero şi Logan? Ciudată amplasarea indicatorului de cuplare a centurii de siguranţă.
Asa si? Arata-mi tu masina moderna (adica aparuta in ultimii 3-5 ani) care sa nu aiba cate ceva ce pare inspirat de la alta masina. Este foarte greu pentru un designer sa faca o masina cu design "nemaivazut" dar sa fie si ieftina si mai ales sa se vanda. Un exemplu reusit este Nissan Juke (este atat de urata incat lumea o place). Pana la urma Dacia va vinde mai multe Logan sau Sandero decat orice Jetta sau Polo si asta fiindca sunt la 50%-75% din pretul celei mai ieftine masini noi din VAG (Polo nou incepe de la 12000E iar un Sandero de la 6000E).
gresit ....ar aduga la pretu masini sa zicem 150E deci asta inseamna 7.400.000 euro profit .....
Si la fel, care e problema ca butoanele de la geamuri sint pe consola centrala?
Astea sint subiectivisme si e foarte bine ca vor ramine la fel, fara sa ridice pretul inutil.
Ce e foarte sigur e ca un pret bun pentru Laureate TCe va aduce vinzari bune.Daca nu, vedem.
I
Am mai vazut si pe Megane parca si si sunt chiar Ok
Daca scot si un Dacia City, si un sedan de dimensiuni mai mari, vor avea o gama completa.
Urmeaza sa vad pe viu aceste modificari :)
Si au lasat loc si de facelift, adica de noi leduri in faruri si stopuri.
,,Odată cu noul Logan, în gama Dacia îşi fac apariţia noi modele de jante."
In poza aia sunt capace + jante de tabla. Doar in a 2-a poza este noul model de jante.
Pe cand asa ceva ?
Anularea 1.6 16v mai mult ca sigur.
Oferirea 1.2 16v ca motorizare de baza.
0.9TCe de 90cp ca motorizare de mijloc (un fel de 1.6MPI)
Iar 1.2TCe de 115cp ca motorizare de top (un fel de 1.6 16v).
Iar la capitolul diesel la motorizarea de top: 1.5DCi de 110cp.
Detaliile cromate sunt niste prostii. Ca atunci cand au ajuns europenii in America si le dadeau indienilor cioburi de oglinda in schimbul aurului. Chestii lucioase care sa atraga prostii.
merci
In rest, o masina low cost, care arata bine pentru pretul ei.
Ah, sunt curios daca s-a facut ceva si in privinta pozitiei la volan si a etajarii cutiei de viteze.
Lucrul pe care l-am remarcat inca de la generatia precedenta este fagurele din spoilerul fata al masinii. Este genial, chiar daca nu cadra deloc cu restul botului. Sunt atatea masini cu pretentii care nici in versiunile sportive nu au asa ceva, sau designul este mai prost decat folosit pe Logan. Treaba asta m-a distrat la culme cand am remarcat-o, iar acum ma bucura sa vad cat de bine arata fagurii din fata. Chiar daca ma musca invidia ca eu nu am asa ceva pe masina mea cu pretentii mult mai mari decat Logan-ul.
Un alt lucru pe care vreau sa il remarc este soliditatea masinii si excelentul comportament pe termen lung al platformei tehnice. Masina asta este facuta pentru Romania. Tine excelent la frecusul de la noi din tara. Probabil ca in tarile vestice, unde drumurile sunt infinit mai bune decat la noi si conditiile de trafic mult mai usoare, masina asta pare indestructibila. Sunt convins ca alaturi de pretul relativ scazut asta este un mare atu al masiniilor facute la Uzina Dacia.
aceeasi situatie este si in cazul comezilor pentru faruri - la germani este pe bord un buton rotativ iar la francezi este o comanda care se roteste pe o maneta.