Esential
4.5 | metri este lungimea lui Dacia Lodgy. |
3 | ani va fi garanţia standard a noului Lodgy. |
4.5 | metri este lungimea lui Dacia Lodgy. |
3 | ani va fi garanţia standard a noului Lodgy. |
Dacia a prezentat astăzi primele imagini oficiale ale noului său model – Lodgy. De data aceasta, monovolumul a fost prezentat în versiunea de serie. Modelul de familie este disponibil în versiuni cu cinci sau cu şapte locuri şi va debuta la Salonul Auto de la Geneva din luna martie a acestui an. Lodgy are o lungime de 4.5 metri şi promite un volum considerabil al portbagajului, chiar şi în varianta cu şapte locuri. Pentru moment, specificaţiile tehnice complete ale acestui model nu au fost prezentate.
În schimb, cei de la Dacia au explicat alegerea numelui Lodgy pentru noul lor model. Numele Lodgy aminteşte de cuvântul lodge din limba engleză şi subliniază trăsătura esenţială a acestui model: capacitatea de a găzdui o întreagă familie şi bagajele sale. În comparaţie cu Logan MCV, Lodgy este mai lung cu peste 30 de milimetri şi promite un portbagaj mai spaţios. Logan MCV se mândreşte cu un portbagaj de 198 de litri în versiunea cu şapte locuri şi 700 în versiunea cu cinci locuri, în timp ce Duster, un model cu 200 de milimetri mai scurt decât Lodgy are un volum al portbagajului de 475 de litri.
Oficialii Dacia nu au prezentat nicio informaţie despre motorizările noului Lodgy, deşi ne aşteptăm la cel puţin un motor pe benzină şi un diesel în gama noului model al constructorului din Mioveni.
Motorul 1.5 dCi de 110 CP şi 240 Nm este cel mai probabil candidat pentru monovolumul compact de la Dacia, iar unitatea de 1.6 litri cu 16 supape şi 105 CP ar putea fi oferită pe versiunile entry-level ale lui Lodgy.Spre deosebire de actualele modele Dacia, noul monovolum nu va mai lua naştere pe platforma de la Mioveni. Constructorul român va asambla Lodgy în cadrul uzinei sale din Tanger din raţiuni de spaţiu. Renault a investit circa un miliard de euro în uzina din Maroc pentru a spori competitivitatea acesteia, iar acest lucru se va reflecta şi în cifrele de producţie ale noului Lodgy.
Via | Dacia
P.S.: Numele este... groaznic!
Masina pare OK, sa vedem si interiorul. In mare parte nu cred ca o sa se schimbe nimic. Acelasi bord, cu deschiderea geamurilor electrice spate dintre scaune.
Logan, MCV, Sandero, Duster, Pick-up, VAN, Stepway, motoare.
Ce mai incape acolo?????
Nu Renault sau Nissan!!!
dar daca isi face treaba, godspeed.
Pot sa te asigur ca multi din acesti ingineri au lucrat (atat in Romania cat si in Franta si Maroc) pentru a realiza aceasta masina.
Deci , intradevar , Lodgy a fost facuta de ingineri Renault , insa o buna parte din ei sunt ROMANI.
arata binisor pentru ce se vrea sa faca :)
Daca are discuri pe spate e si mai bine!
Cei care comenteaza negativ/ aiurea pe aici, n au pic de cultura auto!
All the best!
In al doilea rand, Dacia nu este o marca care sa lanseze vise sau experimente de design. Dacia este o marca pragmatica. Daca masinile sunt placute la design, cu atat mai bine, dar asta nu inseamna ca Dacia a avut intentia sa impresioneze copii teribilisti.
Ca sa inteleaga toata lumea la ce ma refer, va voi posta inca odata idioteniile: "Copie Chevrolet
Seamana foarte bine cu Chevrolet Orlando. Nu aduce noutati pe partea de design"
sau comentarii de la semianalfabeti: "Botu parca seamana umpic cu Kia Venga"
@ Andrei - Renaul poate ar fi vrut sa faca o fabrica aici ... dar nu au avut suficienti bani de spaga
Sper deasemenea sper ca masinile viitoare Dacia sa fie mai putin zgomotoasa la interior.
Nu sunt fan monovolum singurul care imi place este Espace de la Renault (nu este in aceeasi liga)
Linia laterala nu seamana cu a lui Sandero, asa cum incerca sa transmita o imagine realizata pe calculator, nu cu multa vreme in urma. Din nou, un aspect pozitiv. De altfel, apar anumite linii laterale la acest model, care nu seamana cu cele gasite la celelalte modele Dacia. Designul capotei poarta influenta Renault.
Cred ca Dacia este capabila sa dovedeasca un progres si o maturizare cu acest model. Cel putin, dupa cum se prezinta in aceste poze. Era nevoie de acest model in gama, sper sa realizeze vanzari bune. Le doresc succes!
Din pacate, ce este mai trist se adevereste. Renault isi va concentra din ce in ce mai mult atentia spre fabrica din Maroc, in defavoarea noastra. Motivul? Costuri mult mai mici de fabricatie. Nu am nicio simpatie fata de constructorul Renault, dar sa lase Romania pt Maroc...asta ar trebui sa ne dea de gandit!
- Dacia lucreaza la capacitate maxima, nu ar mai fi incaput inca un automobil in productie
- doar la inceput piesele vor fi exportate din Romania. Pe parcurs vor fi furnizori locali sau cu investitii locale.
- Nu cred ca sunt mici rotile. Sunt mai degraba tipice pt un monovolum.
- Cred ca facelift-ul lui Duster cu forma farurilor lui Lodgy ar arata f bine.
Personal, nu prea imi plac stopurile, dar la fel am zis si despre Logan, iar acum am unul in parcare. Pacat ca nu au prezentat si interiorul.
ps: masina arata superb!
sa nu zicem de interior, dar cel putin exteriorul frate, deci pe bune, e dric, asta e. Daca tot scoti ceva pe piata fa-o misto, cum naiba germanii, americani etc, pot scoate un model frumos la o masina de-a lor si cand se ajunge la romani, o panarama de masina. Super Nova- OK, Solenta- OK , Logan- Bunisor, Duster- Slabut, Lodgy- PRAF. Pana si numele asta de Lodgy nu are niciun sens.