Dan Şova, Ministrul Marilor Proiecte, a anunţat că autostrada Sibiu – Piteşti ar putea să nu mai fie construită în următorii şapte ani, propunând o schimbare a Coridorului IV Paneuropean pe ruta Sibiu-Braşov, titrează HotNews. Reprezentanţii Dacia au reacţionat imediat la această propunere, contrară cu planurile Uniunii Europene, explicând efectul dezastruos pe care l-ar putea avea acest schimb asupra economiei româneşti, deoarece ar îngreuna activitatea celui mai mare exportator al ţării. Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, a declarat că această schimbare ar fi "un mare deserviciu adus economiei româneşti şi un dezastru pentru Uzina Dacia".
În prezent, Uzina Dacia din Mioveni livrează 220.000 de autoturisme pe an folosind traseul Piteşti-Vâlcea-Sibiu-Nădlac. Vehiculele respective sunt transportate de aproximativ 40.000 de trailere (potrivit estimărilor lui Constantin Stroe), care ar trebui să circule în continuare pe acelaşi traseu din cauza modificărilor dorite de Dan Şova.
Potrivit propunerii lui Şova, autostrada Sibiu-Piteşti va fi construită abia după anul 2020. Până atunci, marca Dacia ar putea avea de suferit, costurile de export ale produselor sale putând să crească din această cauză. Totodată, schimbarea i-ar putea afecta şi pe cei de la Ford, reprezentanţii uzinei din Craiova solicitând, în repetate rânduri, construcţia unui drum expres sau a unei autostrăzi spre Piteşti, pentru a înlesni transportul modelelor produse în Bănie. Autostrada Sibiu-Piteşti urma să fie finanţată în proporţie de 85% cu fonduri de la Uniunea Europeană, fiind un proiect important de infrastructură pentru UE, segmentul fiind integrat pe noul coridor Rin-Dunăre, care include autostrăzile Nădlac-Sibiu-Piteşti şi Lugoj-Calafat. Propunerea lui Dan Şova ar afecta compania care are o contribuţie de aproape trei procente la PIB-ul României şi reprezintă 7.7% din exporturile ţării, pe lângă efectul indirect pe care l-ar avea asupra Ford Automobile Craiova.Via Hotnews | Sursă foto
Normal si firesc ar trebui sa existe atat Sibiiu-Pitesti (obligatoriu prima) cat si Sibiu-Brasov.
Dl. Stroe poate ar trebui sa spuna ca ar trebui finalizate Brasov-Bors si Sibiu-Nadlac, precum si o legatura Brasov-Sibiu, asa toata lumea ar iesi rapid din tara spre vest. Apoi legaturile cu sudul si estul.
PSD-ul este cunoscut ca avand interese cu autostrada zapezii. Nu au reusit sa demareze nimic in timp util inainte de a pierde puterea. Acum au revenit...
sa nu ziceti ca n-am...scris :)
Nu mai zic si de Ford care in cativa ani ar trebui sa fie aproape de capacitatea maxima. Cine lucreaza in industria auto intelege nevoia de logistica 'just in time'.
Si cand vezi datele astea, brusc apare un tantalau ca Sova care zice ca autostrada trebuie sa treaca prin curtea lu' bunica-sa, ca sa poate sa ajunga mai repede la cumparaturi. Mi-e rusine cu acest guvern.
Ce or fi vrand Drumuri cu cap si drepte ? Sa ajungi repede la granita ? Sa traversezi tara fara sa o inconjori de 4-5 ori ?Sa sustii principala sursa de export auto din Ro ? Da unde va credeti mai ?
Doar suntem in Ro, la noi se fac lucrurile nu cu capu...
Ponta scoateti bivolu de acolo, ca te si va face de kko, iar daca baga o gherla de genul, Renault isi muta activitatea in Maroc un doi... iar noi ramanem cu degetul in fund. Invata sa iti sustii si sa oferi conditii si acestor 3-4 mari investitori si platitori de taxe si impozite si salarii din Ro, care chiar scot profit. Poate macar ei sa aiba dreptul sa ceara autostrazi cu capu, ca noi muritorii de rand, degeaba chitaim, ca nu ne asculta nimeni...
Ics. Ma repet unde'te crezi? In Germania ? Austria ? Olanda ? Bulgaria ?
Esti in Ro, normal ca autostrada tre sa treaca prin casa primarului, deputatului, senatorului, ca sa il plateasca pentru despagubire... cu de 5x valoarea reala... Ca sa mai "imparta si pe la altii, ca's bani de la stat nu de la FMI iar FMI nu are de ce se supara... Doar avem A3 care trebuie finalizata nu ? Si asa Bechtel ne'a tzepuit... iar contractul l'au mancat cainii maidanezi...
Poate nu stiati avem prea multi bani si nu avem ce face cu ei ... doar ne permitem sa dam la alocatiile de copii 1.8 lei !!! E o avere, iti poti lua in plus un pachet de guma
te contrazic, nu sunt incuiati deloc. dar sper sa mai prind vremea cand vor fi incuiati cat mai multi. eventual si aruncata cheia
Pana la urma sa o faca si pe aia ca de aceea platim combustibilul la pret dublu + alte taxe.
De cand atatea pretentii cu firmele straine ca le trebuie autostrazi ca sa-si vanda marfa??La Hoghiz este fabrica de ciment si cred ca cifra de afaceri este mult mai mare ca la DACIA si uite ca nici macar drumul ala judetean nu este facut.Iti rupi masinile pe acolo.
Șova știe mai bine, mai precis mama lui.
Să nu uităm ce măgării s-au făcut, că ăștia le repetă dacă nu le sare presa în cap. Cu un prim-papagal obraznic ce-l pune ministru pe colegul de facultate ca să negocieze cu firma reprezentată de mămica, mai are rost să ne mirăm ce iese?
Cum bine zicea altcineva, ăștia se feresc ca de dracu' de tronsoanele finanțate de UE ca să poată ciordi în liniște cu vaporul.
Cam asa am pierdut Daimler
exista o problema, Salatruc - Ciineni va fii dur iarna pentru masini, cred ca mai repede ar merge varianta pe la Suici-Calimanesti
Aceasta este si ruta recomandata de uniunea europeana. Cautati pe google trans-european road network map si veti vedea ca trece PRIN BRASOV !
Pentru a vedea 2 harti, copiati aceste 2 link-uri in browser-ul vostru:
1. harta drumurilor: http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/maps_upload/01_10_2013SchematicA0_EUcorridor_map.pdf
2. harta oraselor: http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/maps_upload/metro_map2013.pdf
Vicepresedintele Dacia (Stroe): daca nu cerea o spaga nesimtita, acum era in Romania constructorul cu cea mai mare crestere in ultimii ani si cu cea mai mare disciplina: HYUNDAI si nu "francejii" !!!.
Tot in articol se spune ca marca Dacia ar avea de suferit si costurile de export ar putea sa creasca. Dar de ce sa creasca? Daca nu se va construi autostrada, cu ce se vor modifica costurile de transport fata de cele de acum? De "drumul oaselor" si ma refer aici la cei 5-6-7km de al Pitesti inspre Mioveni nu s-a ingrijit Stroe ani de-a randul iar acum brusc vrea autostrada. Cine e acest Stroe?
Sova: Acest Sova este un incompetent alaturi de Ponta si gasca lor PSD-ista. Sper ca poporul sa-si dea seama ce inseamna USL si sa-i voteze pe viitor corespunzator.
As fi zis ca nu inteleg rostul autostrazii Brasov - Sibiu. Intr-adevar mai logic pare a construi Pitesti - Sibiu caci in curand va fi gata si tronsonul Sibiu - Deva, foarte important de altfel.
Spre Brasov aproape ca nu mi-as dori nici o autostrada si poate in acest fel invazia bucurestenilor va fi mai redusa. Pe de alta parte singura logica care apare in acest context este aparitia multor investitori in zona Brasovului, care probabil au cerut si ei autostrazi, iar tehnic vorbind, Brasov-Sibiu va fi mult mai usor de construi decat Pitesti-Sibiu.