La o zi de la prezentarea oficială a celui mai nou model din gamă, Model 3, Tesla Motors anunță prin cuvintele lui Elon Musk, CEO-ul companiei americane, că precomenzile pentru mezinul gamei de electrice Tesla au ajuns la 232.000 de unități. În momentul în care Musk prezenta Model 3 pe o scenă din California în cursul serii de 31 martie, precomenzile se ridicau deja la 115.000 unități.
Now 232k orders
— Elon Musk (@elonmusk) April 2, 2016
Conform calculelor realizate de Elon Musk, dacă 180.000 de clienți dintre cei care au precomandat mașina în primele 24 de ore vor realiza o comandă fermă după lansarea efectivă și vor achita o sumă medie de 42.000 de dolari (prețul de pornire al lui Model 3 este de 35.000 de dolari în SUA), veniturile brute ale Tesla Motors s-ar ridica la 7.5 miliarde de dolari.
Analiștii temperează elanul Tesla
Chiar dacă analiștii auto sunt ceva mai rezervați cu privire la cifrele avansate de Elon Musk, acestea rămân însă unele foarte interesante. David Pakman, un cunoscut analist financiar american, susține că dacă Tesla Motors ar converti efectiv 140.000 de comenzi, suma care ar intra în conturile Tesla s-ar ridica la 5 miliarde de dolari chiar și dacă toate mașinile ar fi comandate în versiunea de bază. Mai mult, dacă cele 232.000 de precomenzi sunt reale, Elon Musk și Tesla Motors au înregistrat peste 200 de milioane de dolari venituri în doar o zi fără o campanie majoră de marketing.Pe de altă parte, alți analiști consideră că numărul de comenzi va fi și o mare problemă pentru Tesla Motors. În condițiile în care Tesla a întârziat livrările celorlalte două modele din gamă - Model S și Model X - în momentul lansării lor, este de așteptat ca numnărul masiv de comenzi să ducă la o dereglare a timing-ului de livrări anunțat de Elon Musk. Șeful Tesla a avansat toamna lui 2017 va punct de plecare pentru livrări, clienții europeni urmând să intre în joc de-abia la un an distanță, spre finalul lui 2018.
Definitely going to need to rethink production planning...
— Elon Musk (@elonmusk) April 1, 2016
Ținta Tesla: 500.000 de mașini în 2020
Ținta anuală de vânzări oficială anunțată de Tesla pentru 2020 este de 500.000 de mașini, însă Adam Jonas, analist Morgan Stanley, susținea înainte de prezentarea lui Model 3 că Tesla Motors nu va depăși până atunci 250.000 de mașini pe an.
Anul trecut, Tesla Motors a vândut 50.000 de mașini la nivel mondial.
Pana si nevasta-mea vrea una. In cercul nostru de prieteni in general nevestele sunt topite dupa jucariile astea. Eu mai astept 3-4 ani si daca treburile merg bine cred c-o sa ma bag si eu la una. Sunt foarte faine, econome, silentioase, moderne, tot ce vrei. Pentru mine bifeaza totul. Daca aduc si autonomia intr-o zona acceptabila, eu zic c-au dat lovitura.
Succesul nebun pe care se pare ca il are masinuta asta arata si ostilitatea populatiei fata de masinile cu ardere interna. Cu alte cuvinte lumea s-a cam saturat de petrol si sa dea banii la arabi. Sunt curios ce-o sa se intample pe plan international pentru ca petrolul iar a cazut sub $40 barilul. Cert este ca momentan exista o combinatie de factori care este net in defavoarea petrolului.
Americanii si canadienii s-au pus la punct cu extractia proprie, singura vulnerabilitate fiind doar pretul de la care devin profitabil. Pret pe care arabii se chinuie de aproape 2 ani sa-l tina cat mai jos, ca sa scoata America de Nord de pe piata extractiva.
Pe de alta parte sunt foarte multe disensiuni intre tarile producatoare de petrol, (fostul OPEC) iar intrarea iranului pe piata nu face decat sa agraveze lucrurile pentru arabi. Iranienii sunt literalmente flamanzi dupa contracte comerciale si sunt gata sa faca orice pentru a aduce venituri in tara. Pe langa ei, mai sunt Columbia, Niger si altii mai mici care vor si ei un procent din piata.
Vom trai si vom vedea. Pana una alta, eu zic ca Tesla are un impact psihologic enorm indifferent cat de clar realizam asta sau nu. Punctul care va inclina definitiv balanta va fi cand producatorii majori de automobile vor trece seminificativ pe masini electrice. Iar pana la noi descoperiri stiintifice cred ca doar industria grea va mai ramane pe combustibili fosili. Insasi numele "fosil" arata cat de perimat e conceptul asta in 2016.
Cei care și-au construit, cu ajutorul petrodolarilor, palmieri pe apă și mândre turnuri, ar trebui să știe că toate astea sunt doar niște castele de nisip. Când se va tăia macaroana la petrol (cum s-a întâmplat și cu cărbunele), vor realiza că mai bine investeau în educație și în cercetare.
Totuși, timpul încă nu-i pierdut.
laptop-uri, telefoane, 'smartceasuri', tablete mai nou si smartring-uri.....toate se baga in priza.....
Doar la mine acasa am deja 5 electronice care imi sug din priza si trebe incarcate zilnic.....
inaginativa acuma cateva milioane de masini electrice in plus pe langa curentul folosit zilnic in viata de zi cu zi......cat de mult va fi chinuita reteaua aia....
Nu as mi mirat daca la scurt timp dupa ce masinike electrice vor lua avant la vanzari sa se scumpeasca curentul........nu veti mai circula voi cu curent de 6-7 lei 100km:))))))
Nu vad care e problema de a folosi in continuare benzinare......
in 15 ani vor fi mult mai usoare masinile.....sa iei un seria 3 de 1100kg......plus un benzinar de cilindreee mica sa zicem un 6 in linie de 1.2L cu 150 hp ar fi suficient pt un om normal.....
Masina e...superba !
E ca si cum ai face pariuri cu pestele din balta. Asa lucreaza Elon Musk.
E chestie de imagine, nu-i niciun succes.
http://www.automarket.ro/stiri/elon-musk-ia-peste-picior-gigantul-apple-ne-place-sa-spunem-ca-apple-este-66603.html
si
http://www.automarket.ro/stiri/daca-nu-i-poti-invinge-alatura-te-lor-tesla-ar-putea-integra-aplicatii-de-68939.html
Dacă e așa ușor pentru tine, înscrie-te și plătește 1000$, apoi arată-ne și nouă o copie după O.P. În felul ăsta ne demonstrezi că 232.000 de masochiști se distrează aruncând câte 1000$ și că show-ul interpretat de Elon Musk îi mărește averea cu aproape un sfert de miliard de dolari.
Crezi sau nu, fiecare din noi are o doză de snobism, proporțională cu grosimea "cașcavalului".
Nu inteleg de unde atata ura pentru un om care chiar a facut ceva pentru umanitatea asta. Masinile cu combustie interna cu siguranta nu vor disparea prea curand. Va fi mereu un grup (tot mai restrins) de fani dar la un moment dat vor deveni insignifianti. Poate nici masinile nu vor mai putea fi restaurate decat cu cheltuieli enorme. Cine mai vrea astazi o masina cu aburi, o bicicleta cu roata din fata supradimensionata, sau sa conduca zilnic chiar si un Bugatti din 1923?
Poate nepotii nostri se vor mira cat de prosti am putut fi sa ne improscam pe-aici zilnic cu toate mizeriile ... pentru ce? Cel putin nepotii unora dintre noi :):):) Eu sunt curios ce inseamna termenul de tehnosexuali. Sau metrosexuali. Vad ca unii sunt obsedati de-a binelea de anumite cuvinte. Fiecare cu limitarile lui. In schimb, penibilitate fara numar, fara numar ...
Iar 1000 nu sunt 10.000. Cu 1000 de coco, americanul de Tesla isi cumpara o pereche de pantofi RL. Mare branza!
Oricum in 2 ani cand apare, o sa fie deja depasita, pentru ca o sa fie full de masini cu 400 km autonomie lejer.
Pretenaș, dacă e mare brânză, te întreb: tu ai 1000 de parai în cont? Sau croncăni doar așa, ca să te afli în treabă? Văd că orice leftereanu se sparge în figuri pe aici, dar, dacă îi iei la bani mărunți, ei circulă cu bicicleta cu roți ajutătoare. Și se șterg la nas cu mâneca.
Oricum, se vor intampla destule pana atunci...
Mircea Mester a spus-o foarte bine:
"Tesla anunță mașina despre care vorbești pentru final 2017, iar în ritmul mărcii probabil că vor lansa mașina în Europa în 2019.
De fapt, comparăm o mașină pe care o vezi acum pe străzi și pe care o avem în garaj cu o PROMISIUNE. Mi se pare complet unfair :) "