Lansarea noii generaţii Renault Megane, care va avea loc în această toamnă la Salonul Auto de la Frankfurt, atrage - aşa cum era normal - atenţia presei de specialitate din Europa. Iar dacă unele dintre informaţiile legate de noul Megane sunt deja cunoscute, designul final al compactei franceze rămâne un mister pentru toată lumea. Motiv numai bun pentru presa din Anglia şi din Franţa să speculeze pe marginea liniilor pe care le va prezenta noul Megane în luna septembrie, atunci când modelul va fi prezentat în premieră mondială.
Cele mai noi ipoteze de design vin din partea britanicilor de la Autocar şi a francezilor de la l'Automobile Magazine, care prezintă variantele proprii ale ceea ce ar trebui să însemne noul Megane. Problema este că, în ciuda faptului că ambele imagini generate pe computer se bazează pe fotografiile-spion realizate în ultima perioadă de fotografii specializaţi, cele două variante de design sunt diferite ca aspect.
Dacă grila frontală cu logo-ul Renault impunător sunt relativ identice în ambele versiuni, diferenţele majore de opinie vin la nivelul blocurilor optice frontale.
Vor arăta ca pe crossover-ul Kadjar, cu care Megane va împărţi de altfel şi platforma, sau ca pe Talisman, noul sedan de clasă medie a francezilor? Dacă britanicii de la Autocar mizează pe prima variantă, francezii merg pe a doua.Dispar Megane Coupe şi Megane Cabriolet?
Singurele lucruri certe legate de noua generaţie Megane sunt legate de platforma de producţie, aceeaşi ca în cazul lui Kadjar, Nissan Pulsar şi Qashqai, şi de motorizări, care vor fi împrumutate din gamele prezente la ora actuală pe Clio şi Kadjar. În schimb, presa franceză anunţă ca sigură dispariţia versiunii coupe din gama Megane, ceea ce înseamnă că viitorul Megane RS va fi construit pe singura variantă disponibilă, cea cu cinci uşi. O altă dispariţie foarte probabilă din gamă este cea a versiunii cabriolet a lui Megane, care pică din plan din cauza vânzărilor modeste ale acestui tip de caroserie în Europa.
Renault va aduce însă pe noul Megane o mulţime de noutăţi, cele mai importante fiind de ordin tehnologic.
Vorbim de apariţia unui display touchscreen de dimensiuni mari "dotat" cu cea mai nouă iterare a sistemului multimedia R-Link, de implementarea pachetelor de frânare automată şi de cruise control activ şi de adăugarea în gamă a unor camere care vor oferi vedere la 360 de grade în timpul parcării.Megane RS va avea 4Control
În ceea ce priveşte viitorul Megane RS, rămâne de văzut dacă noua versiune va beneficia de propulsie hibridă încă de acum sau dacă Renault va aştepta următoarea generaţie a hot-hatch-ului propriu pentru a implementa această soluţie, considerată optimă pentru un model de performanţă la debutul erei eco în lumea auto. Va exista însă opţiunea roţilor directoare spate, sistemul 4Control apărut în premieră pe defunctul Laguna Coupe urmând să fie prezent, probabil opţional, şi pe Megane RS.
Cele 2 variante sunt de o asemanare izbitoare in orice caz
Toyota e ok, insa sincer (stiu ca esti fan) singurul lucru care nu-mi place la ele (ma refer la ultimele modele) sunt bordurile care stau mai slab la ergonomie si la finisari decat alte modele concurente. Personal as prefera oricand Honda sau Mazda in fata unei Toyote :-).
Deja Renault e la ani lumina de Fiat.
@@Ivanoff, din punct de vedere al fiabilitatii VW sta prost fata de Toyota, acum stai jos,. esti corijent.
surprize, surprize!