CRIZA VOLKSWAGEN: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
În mijlocul acestui incendiu devastator pentru reputația gigantului Volkswagen, puțini se întreabă care a fost scânteia de la care s-a aprins totul. Spre mirarea tuturor, mecanismul complex de păcălire a testelor EPA a fost descoperit din întâmplare, de un organism independent, preocupat de calitatea aerului.
Un banal test de emisii a descoperit problema
Peter Mock, directorul unui grup european care militează pentru calitatea aerului, a sesizat o serie de diferențe majore între emisiile europene și americane ale modelelor Volkswagen Passat, Volkswagen Jetta și BMW X5. Prin urmare, Mock și-a dorit un test cu versiunile din Statele Unite, chiar pe teren american.
Mock a apelat la ajutorul omologului său de peste Ocean, John German, liderul Consiliului Internațional pentru Transportul Ecologic. Acesta susține că nu avea nici un motiv pentru a fi suspicios, crezând că testul va fi unul oarecare. De fapt, German își dorea să demonstreze că dieselurile cu consum redus, pot avea și emisii scăzute, adică exact ce promitea și Volkswagen.
Cu ajutorul Universității West Virginia, John German a instalat în portbagajul mașinilor de test un aparat portabil de măsurare a emisiilor. Cu instrumentul atașat țevii de eșapament, testarea vehiculelor s-a defășurat pe un traseu între Seattle și San Diego.
German și echipa sa nu puteau ști cum a măsluit Volkswagen testele de emisii, însă exista un exemplu anterior, în care camioanele erau echipate cu dispozitive care puteau elibera gradual din ce în ce mai multe emisii de oxizi de azot, chiar dacă vehiculul rula cu o viteză constantă.
Bazându-se pe acest exemplu, German și echipa sa au decis să parcurgă o distanță mare, de 2100 de kilometri, suficient de concludentă.
După test, rezultatele au arătat cifre îngrijorătoare. ”Am fost de-a dreptul siderați când am văzut totul. Am fost șocați”, a declarat John German, care susține că Jetta a depășit emisiile cu 15 până la 35 de ori, iar Passat cu 5 până la 20 de ori. BMW X5 a scăpat cu fața curată.
Volkswagen recunoaște abia după ce este strâns cu ușa de către EPA
În urma acestei constatări, Agenția de Mediu din Statele Unite a deschis o investigație în mai 2014, iar discuțiile cu Volkswagen au durat câteva luni. În tot acest timp, constructorul a încercat să reproducă testele desfășurate de John German și Universitatea West Virginia. După un timp, Volkswagen a declarat că a identificat problema și a găsit o soluție. A urmat un recall al celor aproape 500.000 de mașini în decembrie 2014, scopul fiind acela de a ajusta software-ul dieselurilor.Chiar și așa, organismele de testare din California, recunoscute pentru strictețe, au continuat să testeze mașinile și după ce a început rechemarea în service. Organizația bănuia să soluția VW nu va rezolva problema. Și așa a fost. Datele agenției californiene au fost oferite celor de la VW și EPA în data de 8 iulie.
În tot acest timp, EPA refuza să certifice versiunile 2016 ale modelelor Volkswagen din SUA până când constructorul nu va rezolva problema. Inginerii Volkswagen au continuat să ofere soluții, însă ele au fost considerate nesatisfăcătoare, iar modelele nu au primit certificarea. Abia atunci, strânși cu ușa, cei de la Volkswagen au recunoscut că au instalat un sistem capabil să păcălească sistemul de testare EPA.
Mecanismul prin care VW a păcălit testele EPA
În mijlocul acestui scandal, toată lumea încearcă să înțelegă cum a reușit Volkswagen să păcălească organismul internațional. Emisiile de oxizi de azot sunt create atunci când temperatura și presiunea ating valori înalte în timpul combustiei. Emisiile sunt în general mai mari atunci când combustia ridicată și rapidă, sporind astfel eficiența, adică un consum redus. Cu alte cuvinte, dacă calibrezi motorul pentru un ciclu de combustie eficient, cu consum redus, emisiile de oxid de azot vor fi mai mari.Pentru a reduce nivelul lor, constructorii au recurs la tot felul de soluții, de la filtre de particule, la catalizatoare cu uree. Volkswagen în schimb, a preferat să instaleze un software care să detecteze un ciclu de testare EPA și să ruleze o hartă economică a sistemului ECU, cu o putere limitată a motorului. Teste EPA care aplicau eticheta ”Clean”, doar motoarelor capabile să ofere și un consum redus, și emisii extrem de scăzute.
Ipoteza care ar putea rezolva problemele presupune rularea hărții economice în permanență de către sistemul ECU (sistemul de management al motorului). Asta ar duce la o economie de carburant scăzută și la reducerea puterii motorului pentru vehiculele deja existente pe piață.
via autonews (înreg.)
Un doctor daca face una si spune alta, i se spuspenda licenta pe viata, un avocat iar la fel, un profesor o sa fie data afara daca nu face exact cum spune regulamentul, de ce o firma sa nu pateasca la fel? pentru ca sunt mari si genereaza bani la bugete?
Banuiesc ca asta a fost intelegerea Toyota-BMW: voi BMW-isti prosti investiti in continuare in diesel-uri ca noi nu mai bagam bani in astfel de motoare si noi va dam solutia alternativa a viitorului pentru ca avem cele mai fiabile masini cu propulsie hybrida si mai nou alternativa cu Hydrogen. Adica catunci cand Toyota scotea pe piata Prius si mai nou Myrai DE SERIE, voi credeati ca sunteti primii :)
Sorry BMW X5, dar in curand vor intra si ei la apa. Insa asta e motiv de bucurie pentru voi: veti cumpara SH-uri BMW la sfert de pret din Germania, ca aia nu sunt prosti de vor sa le interzica si sa nu mai circule pe la ei prin tara =))
Nimic insa despre japoneze !
Felicitari germanilor pentru reusita.
@dan_grc: numai faptul ca X5-ul a fost pe lista spune si asta multe. Cum ai zis tu, "a scapat" de data asta. S-ar putea sa nu mai scape insa data viitoare.
FALIMENT...DAS AUTO!!!!"
Ce ma va amuza cel mai tare e cand voi vedea GM pe locul 2, iar VAG pe 3 , asta cu siguranta il va bucura si pe @inexorabil.
Poti sa le tii in continuare parte alor tai prieteni cu masini germane, "the best".
Cine a indraznit sa compare Lexus cu BMW ? Japonezii inca au avans vreo 50 de ani la motoare in fata germanilor trisori.
Si avand in vedere ca un motor de Lexus functioneaza vreo 20 de ani fara probleme in timp ce un jaf de BMW se strica dupa ce iese din garantie, nu e corecta comparatia.
Corectie: toti cocalarii isi iau masini germane :))
Sau toti cei care vor sa triseze isi iau masini germane.
1. Nu este prima data in istorie cand se folosesc trucuri, cautati despre omologarea cu capota deschisa, adica in trecut s-a folosit un buton care se activa cand se deschidea capota.
2. Ce s-a testat in America nu se testeaza in Europa (cel putin deocamdata). In America s-a testat RDE (Real Driving Emissions), acest RDE va fi implementat in Europa incepand de la norma EU6c.
3. Motoarele Diesel nativ au emisii mari de NOX, pe cand motoarele pe banzina nu (exceptie facand injectia directa pe benzina).
4. Afirmatia "Cu alte cuvinte, dacă calibrezi motorul pentru un ciclu de combustie eficient, cu consum redus, emisiile de oxid de azot vor fi mai mari." nu este tocmai completa, un nivel ridicat de Nox nu inseamna neaparat ca motorul merge mai eficient. Conform diagramei de ardere interna, aparitia Nox este favorizata in principal de 2 factori: temperaturi inalte in camera de ardere si de surplusul de aer. Aerul este totusi 70% azot...
5. Nu uitati ca, omologarile, indiferent in ce tara sunt facute, se fac in conditii de laborator: temperaturi si presiuni controlate. Ciclurile de omologare pot fi mai mult sau mai putin reprezentative din punct de vedere utilizare client.
6. Si ca tema de casa: de ce credeti ca in Europa a devenit mare isterie in curtea producatorilor auto legata de RDE (specific EU6c) si motoarele diesel, si asta cu mult inainte de scandalul din SUA??
Totuşi, salariaţii "de rând" ai lui Company trebuie să-şi vadă de muncă în continuare şi să se achite de sarcini în mod conştiincios. Managementul, politica şi vorbirea cu parti-pris (pe care o manifest eu de obicei, dar pe care mi-o permite statutul de fan) nu figurează pe agenda lor de priorităţi. Astfel, îi voi aprecia întotdeauna.
De fapt, să nu se iluzioneze nimeni: VAG nu va ieşi din trio-ul mondial! Cât va trăi această planetă, categoric nu! Am identificat pe AM destui imprudenţi care deja îi cântă prohodul...La drept vorbind, gigantul german suceşte prea multe minţi (niciodată o lovitură în cap nu-l va face pe un orb să capete sau să recapete vederea) şi goleşte prea multe buzunare pentru a fi aruncat din fotoliu şi a-şi pierde aureola, mai ales aşa, dintr-odată, cum speră băloşii de "hateri" să se întâmple.
L-ai lasat masca pe madalescu cu acest comentariu(el fiind un hater balos) care incerca defapt sa se dea bine pe langa tine, sa te ia de partea lui sa zici si tu 'nasoale' de VAG.
Acum pregateste-te, o sa scrie cu alt nick , sa te puna la punct ca porma sa revina cu madalescu si sa spuna ca este de acord cu al de sus + comentariile lui redundante.
Nici mie nu-mi convine şi nu-mi place situaţia, dar nu sunt tâmpit să contest evidenţele: lumea, în ansamblul ei, adoră şi devorează “jermanele” şi cu asta basta. Cine vrea şi are chef, să urle la lună!
De curând, se întreba cineva aici, pe AM, unde a dispărut @ScorpyonVAG, cel mai pătimaş susţinător al anchetaţilor zilei şi înnebunit literalmente după cele patru cercuri magice. Mai mult ca sigur, omul stă liniştit, nu se simte jenat şi nici nu se cutremură de oroare. Nu vede niciun motiv de revoltă sau de dramatizare şi, să fiu sincer, nici eu! Nu faptul dovedit că falsifică rezultatele testelor mă deranjează în cazul nemţilor, ci altceva, şi anume: calitatea generală a maşinilor pe care le-au produs în ultimii zece ani. De pildă, amatorii de VW (în mare parte TDI-işti) pe care îi cunosc se bucură de modele (mai) vechi şi mă surprind cu câtă desconsideraţie şi în mod dezinvolt vorbesc despre politica actuală a lui VAG. Ba încă unii nu şi-ar lua un VW post-2005 nici dacă le-ar fi oferit “moca” ! Judecând după modul cum dânşii abordează problema, eu îi suspectez de oarece…cultură auto (şi de bun simţ aferent, desigur). Mă rog, VW Golf 3 chiar este o mică bijuterie. 1.9 TD (atenţie, nu TDI) m-a uimit, culmea, pe mine, care sunt reticent din fire faţă de Diesel. Iarăşi, VW Type 2 T3 Syncro 1.6 TD constituie o opţiune excelentă, mai ales pentru off-road.
Mai afirma cineva, tot pe AM şi tot deunăzi --- un tip chibzuit, nu un “hater” --- că “germanele” nu mai sunt ce-au fost. Cred şi eu că nu! Mercedes W123 şi W126, Audi Quattro, 200 şi V8, plus acele BMW-uri cu parte frontală de tip rechin, definitorie şi agresivă. După “revoluţie”, rareori le-am identificat pe străzile noastre, cu excepţia Cobrei, care încă se îndârjeşte să-şi facă simţită prezenţa (inclusiv cea de spirit), echivalând-o cu un deliciu atunci când se întâmplă să ne intersectăm traiectoriile.