Cum funcţionează: Magic Sky, acoperişul transparent al noului Mercedes SLK
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În 1997, roadsterul SLK era printre primele modele care adoptau un acoperiş rabatabil din metal. Treptat, tendinţa a evoluat şi marii constructori au început să ofere acoperişuri metalice cu o parte superioară vitrată, pentru o senzaţie de habitaclu aerisit, chiar şi atunci când maşina nu este decapotată.
Odată cu noua generaţie a modelului SLK, Mercedes este pe cale să revoluţioneze din nou segmentul modelelor decapotabile cu o tehnologie botezată sugestiv Magic Sky Control. Sistemul inovativ elaborat în laboratoarele din Stuttgart are o aplicaţie simplă: evită încălzirea excesivă a interiorului, chiar dacă acoperişul este vitrat.
PREZENTARE GENERALĂ
Noua generaţie SLK, aşteptată să debuteze live luna viitoare la Salonul Auto de la Geneva, va propune publicului tehnologia revoluţionară Magic Sky Control. O adevărată premieră mondială, văzută ca o evoluţie firească a acoperişurilor vitrate convenţionale, tehnologia brevetată de germani face ca un geam să îşi poată schimba transparenţa prin simpla apăsare a unui buton.
În sezonul geros, atunci când rabatarea acoperişului aduce cu sine şi un val de frig, şoferul şi pasagerul pot opta pentru recrearea sentimentului de habitaclu deschis prin selectarea funcţiei transparente a acoperişului. Sistemul Magic Sky îşi dovedeşte însă aplicabilitatea cel mai bine vara, atunci când maşina este expusă o perioadă îndelungată la razele soarelui. Funcţia inovativă permite evitarea supraîncălzirii habitaclului prin simpla apăsare a unui buton. Acoperişul de sticlă îşi schimbă transparenţa şi devine întunecat, pentru a filtra mai bine razele soarelui şi ultravioletele.
Potrivit inginerilor Mercedes, sistemul Sky Magic poate reduce cu până la 10 grade temperatura unor componente ale interiorului, cum sunt cotiera sau scaunele.
Utilitatea sa este superioară celei oferite de geamurile cu tentă. Senzaţia de umbră conferă o ambianţă plăcută pasagerilor, chiar şi atunci când rulează în condiţii de temperaturi ridicate.
PRINCIPIU TESTAT LA +50 DE GRADE CELSIUS
Principiul de funcţionare gândit de inginerii germani nu este unul foarte complicat. Transparenţa acoperişului are la bază fizica unui condensator de tip placă. În situaţiile în care structura de sticlă este supusă unei tensiuni electrice, particulele din compoziţia sa adoptă o poziţionare care permite transparenţa şi trecerea luminii. În condiţiile în care tensiunea electrică este decuplată, particulele din structura geamului adoptă o poziţionare aleatorie, care modifică nivelul de transparenţă şi oferă senzaţia de umbră, protejând habitaclul de razele soarelui.
Sistemul, brevetat de laboratoarele din Stuttgart, a fost testat îndelung în condiţii extreme de căldură în mai multe zone aride ale globului. O sesiune de teste a avut loc în celebra zonă Death Valley din Statele Unite ale Americii. Aici, temperaturile pot ajunge şi până la 50 de grade Celsius, ceea ce face ca senzaţia de căldură şi sufocare să fie una extrem de greu de suportat.
Pentru a testa capacitatea de izolare a acoperişului Magic Sky, nemţii au lăsat noul SLK în lumina directă a soarelui, vreme de patru ore, la amiază. Temperatura extremă resimţită în habitaclu şi senzaţia de disconfort au început să scadă după ce a fost modificată transparenţa acoperişului vitrat. Imaginile termale au demonstrat că nivelul de căldură a scăzut aproape imediat la nivelul capului.
Folosind un instrument care măsoară intensitatea expunerii la soare, inginerii au ajuns la următoarele cifre: atunci când acoperişul este rabatat, sarcina resimţită a atins 1000 W, atunci când habitaclul este acoperit sarcina scade la 200W, iar atunci când intră în funcţiune sistemul Magic Sky valoarea sarcinii scade la doar 50W. Măsurătorile au demonstrat astfel că până şi nivelul normal de transparenţă al geamului poate oferi o protecţie bună împotriva căldurii şi razelor ultraviolete.
AVANTAJE
Studiile desfăşurate de inginerii Mercedes au demonstrat că noul sistem Magic Sky Control poate asigura o izolare termică a habitaclului, în condiţiile expunerii directe la soare, decât cea oferită de un parasolar sau de un geam cu tentă.
Mai mult decât atât, senzaţia de confort şi protecţie este garantată chiar şi atunci când părăsiţi maşina sau vă aflaţi într-o parcare. Oprirea motorului este sinonimă cu modificarea transparenţei acoperişului, ceea ce înseamnă că soarele nu va încălzi interiorul nici atunci când vă aflaţi în staţionare.
Tehnologia ajută involuntar şi la reducerea consumului şi a emisiilor de CO2. Transparenţa redusă a acoperişului face ca şoferul şi pasagerul să ajungă mult mai repede la temperatura dorită în habitaclu, ceea ce înseamnă că sistemul de aer condiţionat va avea o misiune de răcire mai uşoară şi, implicit, va consuma mai puţin carburant.
Momentan, Mercedes este singurul constructor care oferă funcţia Magic Sky Control pe un roadster. Ideea unui acoperiş care îşi poate modifica transparenţa a fost experimentată şi de ceilalţi constructori auto. Cel mai recent exemplu este chiar subsidiarul Maybach, care oferă un acoperiş vitrat electro-luminscent pentru modelul 62.
Pentru a putea gusta din progresul tehnologic înregistrat de nemţi, clienţii din toată lumea, dar şi din România, vor fi nevoiţi să scoată din buzunar aproximativ 2000 de euro pentru opţionalul Magic Sky.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Auto Tech
-
Mio a lansat recent în România o serie de camere de bord entry-level pe care am avut curiozitatea de a le analiza. În versiunea MiVue C330, Mio oferă o soluție excelentă pentru șoferii care nu vor multă bătaie de cap cu noul lor gadget (07.10)
-
BMW a lansat o nouă generaţie a sistemului de navigaţie BMW Professional. Acesta vine acum cu o funcţie tactilă, cu sistem de dictare a SMS-urilor şi internet 4G. (16.07)
-
Odată cu anunţarea noului sistem mobil de operare iOS 6, Apple renunţă la Google Maps. Locul său va fi luat de o aplicaţie nouă, botezată Maps, care foloseşte hărţi TomTom şi poate fi accesată prin Siri. (12.06)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
as putea continua in felul urmator: blah, blah, blah,.....
Cred ca aceste bullshituri de marketing sunt un pic exagerate. Daca cei de la Mercedes cred ca vor vinde acest acoperis (care cred ca este optional) pentru ca ajuta la reudcerea de CO2 sau alte lucruri ce tin de reducerea consumului, sa o lase balta. Cei care au bani de asa masina vor lua acest acoperis pur si simplu pt ca arata cool si este cool. PUNCT.
Cam atat pentru moment :)
O zi buna!
In cele din urma pretul va scadea, dar important e ca cineva a mai adus ceva nou.
Si totusi, Mercedes nu se bazeaza pe reducerile de emisii de CO2 pentru a-si promova produsul ci pe calitatile tehnice inovatoare pe care le aduce. Reducerea emisiilor de CO2 vine ca un bonus, iar trendul Eco este foarte actual, asa ca prinde.
http://www.ferrari.com/English/GT_Sport%20Cars/Classiche/All_Models/Pages/Article_Superamerica.aspx