Apetitul europenilor pentru achiziţia de maşini noi este în continuă ascensiune, după ce Asociaţia Europeană a Constructorilor de Autovehicule (ACEA) a raportat a 30-a luna consecutivă de creştere.
Astfel, în luna februarie, vânzările de maşini noi în cele 28 de state ale Uniunii Europene au crescut cu 14.3%, la 1.056.902 de unităţi. Aproape toţi constructorii auto au raportat creşteri susţinute ale vânzărilor, iar acest lucru este valabil inclusiv în cazul mărcii Dacia.
Constructorul român a vândut luna trecută 29.257 de maşini, în creştere cu 9.1% comparativ cu februarie 2015, însă cota de piaţă a scăzut de la 2.9% la 2.8%. Explicaţia? Creşterea înregistrată de Dacia este una dintre cele mai mici, întrucât numeroşi alţi constructori au înregistrat un spor de peste 10%: Fiat a avut o creştere de peste 24%, Ford de 19%, Opel de peste 18%, în timp ce grupul PSA Peugeot Citroen a crescut cu 13.2%.
Seat, singura marcă la care vânzările au scăzut
De altfel, la nivelul uniunii Europene, o singură marcă a înregistrat o scădere a vânzărilor: Seat, constructorul spaniol deţinut de Volkswagen, a raportat vânzări de 24.000 de unităţi, cu 4.3% mai mici decât în perioada similară a anului trecut.La nivelul primelor două luni ale anului, vânzările de maşini noi în UE au crescut cu 10.1%, la 2.118.273 unităţi.
Dintre acestea, 59.535 unităţi au aparţinut celor de la Dacia, astfel că marca de la Mioveni a crescut cu 4.2% în ianuarie-februarie comparativ cu perioada similară a anului trecut.Ca de obicei, "vinovate" de creşterea de vânzări sunt principalele pieţe europene. Dintre acestea, Italia a crescut în cel mai susţinut ritm, cu 27.3%, însă nici celelalte ţări din Vest nu s-au lăsat mai prejos: Franţa a raportat o creştere de 13%, Spania de 12.6%, iar Germania de 12%.
România a reuşit să comercializeze 5.099 de maşini, în creştere cu 23.9%, ceea ce plasează ţara noastră sub Ungaria (6.625 unităţi), dar peste Bulgaria, care a reuşit să vândă doar 1.661 de maşini noi. Singurele ţări din UE care au înregistrat un declin al vânzărilor sunt Grecia (-32.4%) şi Olanda (-15%).
Top 5 grupuri auto în februarie 2016
Loc | Grup auto | Ianuarie 2016 | Crestere |
1 | Volkswagen | 252.629 | 8% |
2 | PSA Peugeot Citroen | 119.510 | 13.2% |
3 | Renault | 104.923 | 10.1% |
4 | Fiat-Chrysler | 79.948 | 22.9% |
5 | Ford | 71.529 | 19% |
Top 5 pieţe auto în UE în februarie 2016
Loc | Tara | Ianuarie 2016 | Crestere |
1 | Germania | 223.254 | 12% |
2 | Italia | 172.241 | 27.3% |
3 | Franta | 166.728 | 13% |
4 | Spania | 97.650 | 12.6% |
5 | Marea Britanie | 83.395 | 8.4% |
Via ACEA
Interesant cum Marea Britanie e abia pe 5, chiar in urma Spaniei...in conditiile in care nu demult era a doua piata europeana dupa Germania.
Personal, cred, pana cel putin la mijlocul anului. Oricum e un an nepotrivit sa fi prins cu ocaua mica, majoritatea constructorilor isi innoiesc oferta si o eventuala incercare de diminuare a socului s-ar face, tipic, cu niste facelifturi promovate drept modele noi ori dimiunari de pret pe principiul "la fel de multa masina pentru mai putini bani"
E o perioada foarte interesant de urmarit
"nu s-au lăsat mai prejos: frântă a raportat o creştere de 13%, Spania de ...."
Cand cresterea ta e mai mica decat a altor grupuri auto, atunci un lucru e clar : pierzi cota de piata...Trendul acesta e aici sa ramana ceva vreme. Asta ar trebui sa ingrijoreze Grupul Volkswagen.
Piata oricum e pe crestere in general. E un lucru bun in ansamblu.
Ingrat statut are Seat . Ramane oaia neagra a concernului. Chiar merita ceva mai mult decat sa fie inclusa in grupul Volkswagen.
Nu am descoperit nici o apa calda. S-a intamplat ceva ce orice om care gandeste obiectiv, poate deduce. Pot sa pun pariu cu voi ca Talisman nici nu se va apropia de cifrele lui Passat de exemplu, Si in continuare Golf se va vinde f bine, cu tot Dieselgate-ul vietii. Si stiti de ce? Pentru ca nu a fost afectat consumatorul de rand, in speta cumparatorul, in nici un fel. Problema Dieselgate nu a simtit-o, ci doar a auzit de ea. Motiv pentru care el nu isi face griji. Cam cum s-a intamplat cu problemele Toyota acum 5-6 ani, cand nici un posesor nu a semnalat ca ar avea probleme. Si cu toate astea recall s-a facut. Sau poate prea putin pentru a fi considerata o adevarat problema.
Si una e sa-ti scada cota de piata cand vinzi cat doua companii mari la un loc. Adica VW a vandut mai mult decat constructorii auto francezi impreuna. In plus, procentul in scadere nu e atat de "dureros" cand ne gandim ce probleme sunt pe capul lui VW si daca il raportam la numarul de unitati vandute. Si sa nu zici ca nu ti-am spus, dar vedea ca VW nu va fi nevoita sa vanda nici o companie ca sa faca rost de bani. Luati in calcul si faptul ca lansarea lui Bugatti Chiron, o masina care mai mult ii stoarce de bani pe cei de la VW, in loc sa aduca bani asa cum fac celelalte marci (bine, cu exceptia deja obisnuita numita Seat - si care nu va aduce niciodata mare lucru :)) ), nu a fost amanata.
Acum poate veti spune ca Bugatt Chiron e altceva. Pai este, dar cand esti terminat asa cum unii si-ar dori, ar insemna sa nu iti permiti nici de pe ce "sa bei apa".
exista rezerve de bani la tescherea. Cel putin asa se lauda. Si poate e si adevarat tinand cont de vanzarile masive si la suprapret din China. Chiron e imagine pura, au fost OBLIGATI sa-l lanseze pentru ca amanarea sau abandonul ar fi demonstrat slabiciunea firmei si lipsa de incredere in viitor.
daca e sa ma intrebi pe mine (da' nu ma intrebi) eu simt disperare. Nu o vor arata in veci, ar fi ridicol, de aceea ofensiva de imagine e in toi. Chiron e varf de lance, lansarea unor versiuni mai ieftine ca pentru orice buzunar sau generatii mai ieftine, noutatile zilnice cu electrificarea/hibridizarea peste tzshpe ani cu performante incredibile (care oricum le flutura orice producator) e inca o strategie, mai vad acum si apetitul brusc pentru curse electrice dupa modelul Tesla.
Chiar daca scaderile in vanzari/cota de piata nu vor fi palpabile (e si imposibil, sunt pur si simplu prea bine infipti) compania va iesi slabita din acest proces. Evident sunt o sumedenie de factori ce pot inclina balanta catre rau de aceea eu n-as fi atat de optimist ca tine.
PS. tu ai vazut cam cum au fost primiti in ultimile 2 luni baietii astia in propria tara? sau chestia asta o trecem la capitolul zvonuri?
Asta e ceva ce marii hateri nu o pot deduce, si anume REPERCURSIUNILE căderii unui imperiu. Se bucura când aud ca VW are probleme grave, de parca ar fi An---a 3. Problemele dintr-o companie mare, oricare ar fi ea si din orice domeniu ar fi, nu pot duce la nimic constructiv, care sa le ajute sa crească si sa se dezvolte mai mult. Pentru ca de ea sunt legate sau chiar depinde si soarta altor companii.