Cosmarul Toyota continua: posibile probleme ale directiei modelului Corolla din SUA
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa cele trei recall-uri de mari dimensiuni anuntate in mai putin de trei luni de Toyota la nivel mondial, constructorul japonez continua sa aiba probleme in SUA. Organizatia NHTSA, care se ocupa cu siguranta rutiera de peste Ocean, a anuntat ca va investiga servodirectia electrica a exemplarelor Corolla destinate Statelor Unite si construite incepand cu anul 2008 din cauza unui posibil defect. Conform Automotive News, NHTSA a primit 83 de plangeri din aprilie 2008 si pana acum, 77 dintre acestea vizand faptul ca masina vireaza usor neasteptat la stanga sau dreapta la viteze mai mari de 40 de mile pe ora (65 km/h).
Conform rapoartelor facute de clientii Toyota, masina pare lovita de o rafala de vant puternic, ar acvaplana sau ar aluneca pe gheata. In momentul incercarii de restabilire a traiectoriei, masina tinde sa supracorecteze eroarea, determinandu-l pe cel de la volan sa tina puternic volanul pentru a circula in linie dreapta in continuare. "Daca iti iei ochii de la sosea pentru o secunda, masina poate ajunge pe banda alaturata", se arata intr-o plangere inaintata catre NHTSA in 18 octombrie 2009.
In urma unor astfel de probleme ar fi avut loc pana acum sase accidente, soldate cu 10 raniti.
"A fost cel mai ingrozitor lucru care mi s-a intamplat vreodata. Masina a virat de una singura la dreapta, oprindu-se la marginea unei prapastii dupa ce a lovit un copac si a rupt un gard", sustine o femeie din Fayetteville, Carolina de Nord, intr-un raport scris in 11 septembrie 2009.NHTSA a contactat deja reprezentantii Toyota pentru a analiza plangerile, urmand ca evaluarea preliminara sa arate daca este sau nu nevoie de o analiza atenta a inginerilor. Procesul poate dura insa cateva luni, avand sanse sa fie urmat ulterior de un recall.
RECALL-URILE TOYOTA
Noiembrie 2009 - Toyota recheama in service 5.8 milioane de masini din cauza covoraselor care pot sa apese involuntar pe pedala de acceleratie. (SUA)
Ianuarie 2010 - Toyota recheama in service 4.5 milioane de masini din cauza faptului ca pedala de acceleratie se poate bloca pe pozitie apasat sau poate reveni foarte lent in pozitia normala dupa apasare (GLOBAL)
Februarie 2010 - Toyota recheama in service 430.000 de exemplare Prius, Sai si Lexus HS250h din cauza faptului ca franele ar putea sa nu actioneze atunci cand masina circula pe suprafete cu aderenta scazuta.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Toyota in Romania
-
Toyota Auris facelift Preţ: 15.984 - 25.410 €
-
Toyota Auris Touring Sports facelift Preţ: 16.916 - 26.510 €
-
Toyota Avensis Preţ: 19.823 - 30.984 €
-
Toyota Avensis Station Wagon Preţ: n/a - 32.870 €
-
Toyota Aygo (2014-prezent) Preţ: 10.242 - 13.958 €
-
Toyota C-HR Preţ: 19.397 - 30.180 €
-
Toyota Corolla facelift Preţ: 16.185 - 24.514 €
-
Toyota Hilux Preţ: 31.535 - 39.467 €
-
Toyota Land Cruiser Preţ: 47.600 - 67.400 €
-
Toyota Prius Preţ: 28.162 - 31.832 €
-
Toyota ProAce (2013-prezent) Preţ: 22.087 - 27.427 €
-
Toyota RAV4 facelift Preţ: 26.658 - 37.283 €
-
Toyota RAV4 Hybrid Preţ: 33.449 - 38.815 €
-
Toyota Yaris Preţ: n/a - 19.220 €
-
Toyota Yaris Hybrid facelift (2014-prezent) Preţ: 16.780 - 20.760 €
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/02/08/AR2010020803078.html?hpid=opinionsbox1
Asa fac lucrurile americani (vezi irak si afganistan aka petrol moca) la nivelul asta joaca ei .
Asa ceva nu s-a intamplat la nemti.
Da voi toyota , toyota v-am zis ca e .... produs la tona , da alde fanii audi si toyota plangeati ca nu e asa , Toyota , Lexus subaru asta tot inseamna zero pe langa .
A PRODUCE MULT Ca KOYOTA nu inseamna SI CALITATE ca la BMW.
BMW MERCEDES-BENZ sau AUDI
Asa ceva nu s-a intamplat la nemti , niciodata.
Da voi toyota , toyota va-m zis ca e cakat produs la tona , dar alde fanii audi si toyota plangeati ca nu e asa , Toyota , Lexus subaru asta tot inseamna zero pe langa :
BMW MERCEDES-BENZ sau AUDI.
A PRODUCE MULT Ca KOYOTA nu inseamna SI CALITATE ca la BMW.
Ce ai tu cu masinile din carton presat? Masini din carton presat au facut nemtii: Trabant si nu erau niste masini rele. Mars acasa, pune-ti ghiulurile pe deshte, lantzocul la gat, baga bine la ghiozdan sa faci foalele mare si urca-te in BMW si da drumul la manele!!!
Chiar nu-mi pot da seama cum au putut claca in halul asta. Se pare ca orgoliul (uneori prostesc) de a fi no.1 te poate si distruge, pentru ca nu mai esti atent la detalii importante, gen calitatea.
americanii au lovit subtil, dar va urma mutarea japoneza, si sa nu uitam ca ei au inventat "kamikaze" :)
curand, japonezii vor cumpara cateva marci din SUA, asa, la "hoha"...........
GM inca nu-si da seama cu cine s-a pus....
Nu stiu de unde ati ajuns voi la concluzia ca e o facatura si faptul ca e mana lu` GM. Nu ca n-ar fi in stare de asa ceva...
Dar daca e o lovitura subtila, atunci musai e una al naibii de subtila: au parazitat mentalul inginerilor de la Toyota sa faca niste pedale proaste dupa care au parazitat si mentalul managementului Toyota sa recunoasca vina si sa-si ceara scuze pentru asta.
Dati dracului japonezii astia...pardon, americanii astia...
masinile americane sunt foarte proste, din sursa sigura, a fost indrumat sa cumpere toyota si nu are nici o problema, a fost cu ea la toate servisurile (garantii)
nu se gasea pana acum aceste probleme din 2005, sa fim seriosi, interese financiare
cele europene nici ele nu sunt asa bine vazute, nu se face atata tamtam pe seama rechemarilor
Asta e chiar culmea prostiei.
Am mari dubii ca problemele sunt reale.
Am citit atent articolul si, in loc sa ma ingrijorez de inca un recall Toyota, si unul chiar la modelul pe care il conduc, ma apuca rasul. De ce?
Pentru ca:
1. "masina vireaza usor neasteptat la stanga sau dreapta la viteze mai mari de 40 de mile pe ora (65 km/h)".
Oare nu orice masina vireaza usor la dreapta sau la stanga? Si asta nu din cauza directiei ci a multor altor factori: starea drumului, inclinatia drumului (acestea nu sunt perfect drepte, pentru a facilita scurgerea aluviunilor), starea anvelopelor, lipsa de sensibilitate a soferului care (mai ales atunci cand tine doar o mana pe volan) modifica, uneori fara sa-si dea seama, traiectoria masinii etc etc.? Deci cu asta, americanii nu m-au convins cu nimic!
2. "Conform rapoartelor facute de clientii Toyota, masina pare lovita de o rafala de vant puternic, ar acvaplana sau ar aluneca pe gheata. In momentul incercarii de restabilire a traiectoriei, masina tinde sa supracorecteze eroarea, determinandu-l pe cel de la volan sa tina puternic volanul pentru a circula in linie dreapta in continuare"
Asta deja se bate cap in cap cu ce am trecut la punctul 1. Pai acvaplanarea sau alunecarea pe gheata nu cred ca seamana deloc cu "un viraj usor". Pai dragi americani, masina ori se da cu capul de pereti ori abia se misca. Asa ca hotarati-va!
3. "Daca iti iei ochii de la sosea pentru o secunda, masina poate ajunge pe banda alaturata".
Mai ... mai, ce atenti trebuie sa fie americanii la trafic. Inseamna ca Toyota in SUA nu a inregistrat niciun accident. Toti soferii neluand nici macar o secunda ochii de la sosea! Iti dai seama, sa fii singur in masina si sa trebuiasca sa schimbi postul la radio. Va trebui sa te apuci de pipait :) sau sa inveti perfect locatia fiecarui buton!
4. "In urma unor astfel de probleme ar fi avut loc pana acum sase accidente, soldate cu 10 raniti"
Deci astia nu au fost concentrati 100% la drum si s-au uitat o secunda in alta parte. tzs...tzs...tzs
5. "A fost cel mai ingrozitor lucru care mi s-a intamplat vreodata. Masina a virat de una singura la dreapta, oprindu-se la marginea unei prapastii dupa ce a lovit un copac si a rupt un gard", sustine o femeie din Fayetteville, Carolina de Nord, intr-un raport scris in 11 septembrie 2009."
Asta a pus capac. Deci o femeie...O FEMEIE (nu am nimic cu ele, unele conduc chiar foarte bine, dar coincidenta este deja prea mare) se afla intr-o Corolla (alta coincidenta) exact langa o prapastie (deja nu mai zic nimic) unde se afla si un copac (americanii nu spun daca era sau nu cu flori).
Tinand cont de cele de mai sus....nu doar ca miroase...dar incepe sa puta a denigrare grosolana! Decat sa faca atatea rahaturi (am vazut ca acum au inceput si cu Honda) de ce nu interzic frumos americanii masinile no-USA si sa revitalizeze ei muribunzii de GM, Chrysler sau Ford.
Ca in ritmul asta nu o sa mai vanda nimic (si din cate am vazut americanii au inteles gresit problema, ei, in loc sa vanda autoturismele, vand companiile cu totul: Opel, Volvo, Saab).
Toyota are bunul simt sa isi recunosca greselile si procedeaza cum trebuie recall de peste 5 mil de masini (sau cate or fi) , am inteles ca se estimeaza o pierdere de 1 miliard de dolari dupa toata tevatura asta pt Toyota. (foarte convenabil pt GM - mi se pare destul de clar ca GM a provocat aceasta mediatizare "fortata" + fatul cu "magaria" cu Opel care ba il vindeau ba nu , se rasgandeau ca niste copii cand dau cadou o jucarie si apoi o vor inapoi - cred ca o alta strategie meschina de a confuza ceilati producatori ato si a mai face rost de niste bani (poate) de la guvernele Germaniei pt opel suediei pt saab etc.
Cu apelativul asta m-ai facut sa-mi aduc aminte cu placere de colegii mei de gradinita. Unii dintre ei (aia care zambeau tot timpul) faceau astfel de jocuri de cuvinte folosind numele meu...
Raspuns la intrebarea "de ce acum?"
Toyota stia de problema asta de mai bine de doi ani. Acum a trecut la recall pentru ca un papagal s-a facut praf cu tot cu familia din cauza acestei probleme...
Honda probabil ca a vazut ce catastrofa de imagine a provocat amatorismul celor de la Toyota in procesul de "damage control"...Plus ca sunt oarecum la adapostul unui scandal mai mare si poate trec neobservati...
Bunul simt al Toyotei s-a manifestat prin incercarea de a baga subiectul sub pres si de a camufla problema printr-un recall la presuri...
Sau trebuia mai intai sa te intreb daca ai masina? Ca despre fotbal, politica si masini oricine isi poate da cu parerea.
Insa cand o americanca obeza (acum fac presupuneri, dar nu eu am inceput) nu-si mai poate misca piciorul de 100 de kg de pe acceleratie si intra ca vaca in curba bazandu-se pe VSC, Traction Control-ul si ESP-ul Corollei pe care Dumnezeu stie cum de a cumparat-o (mai bun era un Hummer care nu consuma decat 100l/suta) si normal ca rascheteaza gardul de protectie si se opreste intr-un pom....culmea pe 11 septembrie (deja parca iti da o lacrima si toti americanii pun mana la inima amintindu-si de WTC)...am tot dreptul sa imi pun intrebari despre cat de adevarat este totul!
Ce masina am? Ma asteptam sa stii asta deja dat fiind ca am niste avocati foarte buni care sunt si foarte buni comunicatori…Daca nu stii, nici o problema, iti spun fiindca stie deja foarte multa lume, dupa cum probabil ti-ai dat seama: Octavia 2. Care nu este o masina perfecta dar este o combinatie foarte reusita. Daca era si integrala, puteam sa spun ca e perfecta pentru Rumanica (de fapt, am si zis-o candva) tinand totusi cont ca sintagma “masina perfecta” trebuie citita ca “foarte bine adaptata”.
Masina perfecta practic nu exista. Fiecare are macar un defect, mai mic sau mai mare insa la modelul asta am auzit destul de rar despre defectiuni majore si repetate (motiv pentru care consider ca dpdv al fiabilitatii, se bate cu orice japoneza...poate nu le invinge dar nici departe nu e). In schimb, are niste calitati foarte interesante...pentru mine, cel putin...
Volanul, avand in vedere ca e asistat electric, sta bine. Reactioneaza totusi (dar nu surprinzator) la gropi, santuri, denivelari insa tine drumul drept destul de bine si, la frnare puternica, merge drept (daca nu am vreun cauciuc mai slab pe fata)...
Presurile nu au plecat NICAIERI, NICIODATA pentru ca sunt fixate in mocheta cu niste tinte de plastic de 0.02 ROL. Si chiar daca ar pleca, n-ar deranja pedala de acceleratie fiindca are axul de pivotare pe podea, nu pe perete.
De principiu, orice producator care vinde masini in America trebuie sa stie ca multi dintre soferii de acolo sunt niste “driver`s seat potatoes”, in special pentru ca obtinerea permisului e joaca de copii retardati si, pe cale de consecinta, trebuie sa se adapteze la acest lucru...Stii ca in America, semaforul pentru pietoni nu e cu omuleti colorati ci cu mesaje scrise: WALK/DON`T WALK...
Oricum, discutand lucrurile de mai sus, ne-am inscris pe o pista falsa. Aspectul important este totusi altul: Toyota face masini bune/fiabile insa o zbarceste la chestiile sensibile. Daca mai adaugi la asta si amatorismul celor care s-au ocupat de damage control, ai in fata tabloul unui dezastru...
Ca fuge masina anapoda in dreapta sau stanga am sezizat "reprezentata" de 2 ori si bineneteles ca dupa verificari nu are nimic.Am si o hartie ca s-a verificat(conduc mai relaxat "specialistii sau ocupat"). Consum mult peste declarat binenteles ca nu are nimic. Totul e normal,.......Romania....
Peace! Dormi linistit Toyota ta va merge bine maine!......neh!