Unul dintre cei mai înalți oficiali Dacia, directorul Uzinei de Vehicule Dacia, consideră că ascensiunea europeană a mărcii de la Mioveni are la bază atât calitatea produselor, cât și un efect-surpriză pe care mașinile produse îl au în fața clienților. "Acest efect este unul foarte favorabil", declară Cornel Olendraru, 45 de ani, într-un interviu exclusiv Automarket.ro.
"Dacia e o marcă tânără în Europa și beneficiază în mod clar de un efect de surpriză, dar care trebuie consolidat. Acest efect este unul foarte favorabil. Impresia clienților este că Dacia este o mașină care-ți dă mai mult decât te aștepți. Acest lucru este o condiție esențială la nivelul satisfacției clienților. Aproape nimeni nu este nemulțumit că a cumpărat o Dacie. Provocarea este să consolidăm această imagine. Toată lumea este conștientă de oportunitatea asta", afirmă cel care se află la conducerea Uzinei de Vehicule Dacia de exact doi ani și este unul dintre cei mai apreciați manageri din organigrama Dacia.
Conform oficialului mărcii de la Mioveni, problemele economice prin care au trecut majoritatea statelor europene în perioada 2007-2008 au avut un efect pozitiv asupra Dacia, marca profitând la acel moment de o deschidere neașteptată a clienților europeni spre modelele din gamă."Piața Europei de Vest a fost marea oportunitate pentru Dacia, până la urmă.
Toată lumea s-a plâns de criză. Pentru Dacia, criza a fost un lucru bun. Dintr-o mașină orientată spre piețele emergente, a ajuns o mașină care-și face loc pe piață. În acest moment suntem în primii zece pe piața europeană, avem 4% din piață. Este vorba de un context de criză în care fiecare om și-a revizuit bugetul de cheltuieli, s-a uitat la câte costuri are. A apărut un anumit comportament rațional care favorizează Dacia", afirmă Olendraru.100 de milioane de euro investiți în următorii trei ani
Renault și Dacia conștientizează foarte bine noua poziție Dacia, ambiția constructorului francez fiind de a consolida imaginea de marcă pe care reușește să și-o construiască Dacia în ultimii ani. "Pe lângă faptul că există o ofensivă de produs foarte importantă, mai ales la nivel de Grup Renault, dar și la nivel de Dacia, se va vedea o consolidare din punctul de vedere al imaginii și al calității. Aceasta este ambiția pe care o avem. Asta face parte dintr-un plan de calitate care în acest moment e foarte bine susținut pe axe de fiabilitate, de calitate percepută, de o serie de elemente de conformitate care să obțină acel efect de încredere a clientului. 2015 este primul an în care această strategia s-a declinat într-un mod explicit", afirmă Cornel Olendraru, care confirmă faptul că în Uzina de la Mioveni vor fi investite 100 de milioane de euro în următorii trei ani pentru îmbunătățirea condițiilor de lucru și implicit pentru creșterea calității produselor de aici."Un om obosit nu-ți scoate aceași nivel de calitate. Există o anumită coerență. Grupul are această ambiție de a-și consolida poziția și de a impune un nivel de calitate și mai ridicat, iar în continuarea acestui fapt există investiții care se fac implicit la Pitești în această zonă: tot ce înseamnă automatizări în zonele în care impactul operatorului este foarte mare și, la fel, în zonele în care posturile sunt dificile, așa-numitele posturi ergonomice în roșu, acolo unde odată cu oboseala nu mai poți să controlezi nivelul de calitate", spune directorul Uzinei de la Mioveni.
Sa "vine" pe automarket sa "vede" cata lume e nemultumite, ca le rugineste masinile, ca nu-i galvanizate si ca mai bine s-ar lasa de facut masini si s-ar apucat de adus pisicute din germanica ca macar ie premium.
Si da... ramai surprins ca la banii pe care ii dai pe o dacie primesti mult mai mult. Recent am achizitionat pentru sotie un sandel 0.9 Tce Laureate si cu alte cateva optiuni pe el. Pret dealer 11.900 eur. Puteam sa iau o masina sh de banii astia? cu siguranta ca da, poate chiar una mai buna... dar avantajele garantiei, lista de dotari si costurile mici de rulare m-au facut totusi sa iau o dacie noua. Care din punct de vedere al costurilor de rulare, nu prea se simte in bugetul familiei. Si calculand un cost total la 5 ani, dacia ii bate pe altii de la distanta.
Dar cum zicea si nenea director... aia care gandesc rational.
P.S: urmatoarea ca pret in lista era un Clio 4. Ia ghici de ce nu am luat Clio :) Hint: la aceleasi optionale era o diferenta de 3000 EUR. Si acolo deja ai cu totul alte optiuni daca vrei sa te joci cu banii aia ...
Eu am avut 3 Dacii ca masini de serviciu si pot sa formulez o parere obiectiva. Daca accepti ca ti-ai luat un low-cost si nu ai pretentii exagerat de mari, Dacia e chiar o masina foarte buna.
PS: 1 Daca randurile tale s-au vrut u pamflet si n-a fost eu pe faza, nu lua in seama postul meu.
In alta ordine de idei, cine nu e grabit si stie sa ia netul la puricat, se pot gasi masini la dealeri (Renault, Ford, VW......) de la 1-3 ani cu putini km (sub 50.000) cumparate din Ro, la pretui chiar mai bune decat Dacia. Trebuie intradevar sa stai la gaurica, sa urmaresti saptamanal siteurile de profil, si in 3-6 luni poate usor aparea o masina pe gustul tau. :) Eu asa am facut si data viitoare voi face la fel :)
Ai dreptate. Este evident ca majoritatea celor care nu-si cumpara Dacii ci opteaza pentru sh-uri de import o fac pentru ca nu-si permit Dacii. Problema este ca ei nu recunosc asta.
In primul rand "Dacia" a ramas tot cu conceptia de pe timpul lui N. Ceausescu, "mai punem un bec, mai urcam la pret, mai adaugam un ornament, zicem ca este noul model Dacia" Penibil, absolut penibil. La firma am avut Dacii Van, versiunea noua, sincer dupa un an si ceva, fara sa exagerez ziceai ca s-a facut off-road cu ele. Iar motoul "Dacia, daca ai cap ia-ti alta" e adevarat, imi iau alta masina, dar nu Dacia!. O zi frumoasa.
Sa-mi spui daca mai ai aceeasi parere peste 1 an cand dacia ta va valora 5500 eur
Multi nu inteleg de ce vesticii cumpara foarte mult Dacia si zic ca romanii sunt prosti si le pute marca. Un vestic isi poate achizitona o Dacia la 3-4 ani fara constrangeri financiare (chiar si in cazul Duster-ului), in timp ce un roman care abia strange cateva mii de euro pe an dintr-un salariu de 1500-2000 de lei trebuie in general sa se inhame la un credit pe 7-8 ani pentru diferenta. Multi prefera sh pentru ca nu au 8-11000 de euro sa dea pe un Logan nou (de Duster nu mai zic). Oamenii au strans 4-5000 de euro si isi iau sh. E simplu. Nu sunt de condamnat daca intr-adevar au nevoie de masina si nu pot fara. Cei care au insa 10-20000 de euro si prefera sh sunt de neinteles insa, pentru ca de multe ori achizitioneaza marci premium pe care oricum nu si le permit (din seria iti iei BMW dar n-ai Casco si cauciucuri de sezon achizitionate de noi si eventual nu pleci decat intr-un concediu pe an si ala prin tara...), dar cu care se falesc prosteste in cel mai pur stil balcanic.
Marea buba la noi sunt veniturile. Daca aveam venituri ca-n Cehia sau Polonia ar fi fost super (nu mai zic de Franta, Germania, UK sau tarile nordice). In Cehia si Plonia am vazut un parc auto nou, inclusiv in provincie. La noi in Bucuresti/Ilfov e cat de cat ok, valabil si pentru unele orase mai mari gen Cluj, insa cand te duci in provincie in comune, orasele sau chiar in resedintele de judete gen Drobeta, Slatina, Targoviste, Targu Mures etc. e jale. Jale! Aici e si vina guvernantilor insa si a noastra ca popor. Alte popoare din fostul lagarul comunist au avut guvernanti corecti sau mai corecti, care chiar daca au mai bagat in buzunar au facut inzecit pentru societatile lor. Fiecare popor are guvernantii pe care-i merita...din pacate.
P.S. Poate redactorii AM muta comentariile pe Disqus cum au facut majoritatea site-urilor straine ca sa avem si noi un edit :-)
http://www.mobile.de/ro/Automobil/Opel-Astra-Selection-115-PS-inkl.-Klima/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:19000,mdl:5,frn:01-2015,mlx:10000,dmg:false/pg:vipcar/206309096.html#
http://www.mobile.de/ro/Automobil/Ford-Focus-Lim.-1.6-Ti-VCT-Ambiente-AKTION/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:9000,mdl:20,frn:01-2015,mlx:10000,dmg:false/pg:vipcar/211169766.html
Cam la acelasi pret, si multe altele. Deci, personal nu sunt convins ca Dacia este alegerea cea mai buna. Desi, este o alegere cel putin decenta.
@radu la kilometrii planificati pentru masina chiar putin ma intereseaza cat va valora masina dupa 1-2-3 ani. Ideea e ca am 3 ani / 100.000km garantie pe ea. E noua, casco e foarte mic (in comparatie cu a mea unde platesc 1700 EUR/an), daca ceva major cade, intra pe garantie. Masina face zilnic minim 80km => minim 15000 km/an. Ai sa ma intrebi de ce nu am luat 1.5 dci in cazul asta: simplu pentru ca diferenta pe combustibil nu justifica cei 1500 eur in plus, nici diferenta de la revizii si asigurari (amandoi suntem sub 30 de ani si dam suficient de mult pe asigurari) :)
Fuck off !
De-asta romanii nu se vor inghesui niciodata la Dacia si vor preferea sh-urile de 5-6 000 de euro.