Conturile de Social Media ale marilor constructori auto ne oferă deseori ocazia de a trage cu ochiul în culisele mărcilor pe care le iubim sau de a vedea fotografii spectaculoase cu modelele acestora. Se întâmplă uneori ca un simplu mesaj cu sens pozitiv să se întoarcă împotriva brandurilor într-o lume în care corectitudinea politică poate fi dusă uneori la extrem.
Li s-a întâmplat recent celor de la Mercedes-Benz, care au fost nevoiți să șteargă o fotografie publicată pe Instagram pe care chinezii au considerat-o ireverențioasă. Ulterior, Mercedes și-a prezentat scuzele în fața clienților din China.
Fotografia care apăruse pe rețeaua socială înfățișa un Mercedes-Benz Clasa C Coupe alb pe marginea unei plaje, alături de textul "Privește situațiile din toate unghiurile și vei deveni un om mai deschis". Deși mesajul și fotografia ar putea părea cât se poate de pozitive, citatul îi aparține lui Dalai Lama, călugăr budist tibetan pe care chinezii îl consideră trădător separatist și care a fost exilat în 1959 în India în urma unei încercări eșuate de revoltă.
Dalai Lama este considerat liderul spiritual al Tibetului, fiind una dintre cele mai mari voci care au cerut autonomia țării în care s-a născut.
Călugărul este, de altfel, laureat al Premiului Nobel pentru Pace. În același timp, Partidul Comunist din China consideră Tibetul parte a Chinei, în timp ce Dalai Lama este numit "lup în haine de călugăr".În urma fotografiei de pe Instagram, urmăritorii chinezi ai brandului german au reacționat dur, făcându-i pe responsabilii mărcii să-și ceară scuze public: "Vom lua imediat măsurile necesare pentru a înțelege și mai clar cultura și valorile chineze și pentru a standardiza acțiunile pe care le întreprindem pentru a ne asigura că acest tip de neînțelegere nu va mai avea loc", a anunțat Mercedes pe contul său de pe rețeaua Weibo, foarte populară printre chinezi.
China, piață-cheie pentru creștere Mercedes-Benz
China este piața care a contribuit cel mai mult la ascensiunea din ultimii doi ani a mărcii Mercedes-Benz, care a devenit între timp cea mai vândută marcă premium a lumii. În 2017, Mercedes-Benz a vândut 588.000 de mașini în China, piață care deține supremația într-un top al vânzărilor Mercedes pe țări la nivel mondial.
Marca germană a crescut cu 25% în ultimele 12 luni în China, vânzările din această piață adunând aproape un sfert din totalul mașinilor comericalizate de Mercedes la nivel mondial.
" Un lider este un conducător, care te face acolo unde stai tu, tuturor vă e mai bine ".
Nu are cum să dea greș.
Au făcut-o exclusiv din motive comerciale. Sunt interesați doar să nu le scadă vânzările, de-asta s-au căciulit la chinezi.