Control la sediul BMW: Nemții sunt suspectați de formarea unui cartel cu Daimler și Volkswagen

de Petre Barac, Foto: Dreamstime
Luni, 23.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană a efectuat o inspecție neanunțată la sediul BMW din Munchen, în urma unor informații privind existența unui cartel între cei mai mari producători auto din Germania.

Oficialii europeni au făcut o inspecție la sediul BMW, începând cu data de 16 octombrie, fiind îngrijorați că mai mulți producători auto germani s-ar putea să fi încălcat regulile UE în materie de concurență.

Grupul BMW a confirmat inspecția la sediul său spunând că “sprijină activitatea Comisiei Europene”, dar a transmis că autoritățile nu au început o investigație oficială împotriva lor.

Controlul are loc la câteva luni după ce revista germană Der Spiegel a scris că BMW, Daimler și Volkswagen sunt ținta unei investigații, fiind suspectați că ar fi format un cartel tehnologic în ultimii 20 de ani, care a condus și la scandalul Dieselgate.

Potrivit revistei, Daimler, BMW, Volkswagen și cele două subsidiare ale VW, Porsche și Audi, s-au întâlnit în secret pentru a conveni asupra tehnologiei pe care o vor oferi clienților lor, o cauză directă a scandalului emisiilor diesel.

Via Autonews

Comentarii (3)

  • Era clar ca bună ziua. Sa nu care cumva sa citesc de la "blogger-ii" inraiti si frecventî ai acestui site sau chiar de la voi automarket , ca vaai ce socant , ce uimiti sunteti , ca numai experti nu sunteti.Cum , Nu va asteptati ca cei care fac legea in auto sa fie in parteneriat? Totul sa fie bine gandit si plănuit si toti sa beneficieze de pe urma "glazurii" de pe "gogoși" ? Oricum, se va tergiversa usor usor, nu de tot ca la ăstia nimic nu se îngroapă de tot, dar ceva din intensitate se va pierde. Nu sunt un caz singular, posibil chiar in acest segment.
    12 2
  • Legenda spune ca de fapt din tot grupul, MB, BMW, Audi, Porsche, VW cei care i-au dat in gat pe ceilalti au fost ... Mercedes. Conform legilor europene, daca o firma ii "parasite" pe ceilalti e scutita de plata amenzilor extrem de mari, in cazul asta.

    Nu ma apuc sa comentez gestul celor de la Mercedes, nu pentru ca am Mercedes, ci pentru ca nu stiu toate dedesubturile si contextul in care s-au desfasurat evenimentele.

    Tot legenda spune ca BMW n-a apucat sa "coopereze" cu comisia europeana, altminteri nu avea loc nici o perchezitie la sediul firmei. Se pare ca toti ceilalti si-au pus actele la dispozitie in termenul acordat. In fine ... din afara nu sunt sigur ca e chiar atat de grav. Au cheltuit cu totii sume enorme pe dezvoltare si au vrut sa fie 100% ca si le recupereaza. Inainte sa vina ochiul oblic si faca ce stie cel mai bine.

    Pana una alta, eu abia astept sa vad prima masina electrica de serie. Serioasa. Cu minim 500 km, timp de incarcare sub 15 minute si pret accesibil clasei mijlocii. Intre timp, ne mai trecem vremea cu diesel gates si efecte secundare.
    1 2
  • Erata: nu e "parasite", era de fapt "paraste", Dar magarul asta de calculator ma corecteaza ca la clasa intai. Si nu-l prind de fiecare data.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru