Constructorii auto riscă amenzi de 4 miliarde euro dacă nu respectă țintele de emisii din 2020: Volkswagen, Fiat-Chrysler și Peugeot-Citroen sunt cele mai vulnerabile

de Paul Cosma
Miercuri, 12.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupurile Volkswagen, Fiat-Chrysler și Peugeot-Citroen sunt cele mai expuse la primirea unor amenzi din partea Uniunii Europene pentru nerespectarea țintelor de emisii CO2 pentru anul 2020. Analiștii estimează că Volkswagen nu va respecta ținta de 95 de grame pe kilometru și că va primi o amendă de 1.4 miliarde de euro.

Uniunea Europeană a decis viitoarele ţinte de emisii de CO2 pentru anul 2020, iar toţi producătorii de automobile trebuie să aibă o medie a emisiilor de CO2 de 95 de grame pe kilometru la nivel de gamă.

Analiștii de la PA Consulting estimează că 8 din 13 producători auto pe care i-au studiat vor avea mari probleme în respectarea țintelor și, în consecință, riscă amenzi total de 4 miliarde de euro în 2021.

Grupul Volkswagen ar urma să primească o amendă de 1.4 miliarde de euro în 2021 din cauză că tranziția sa la mașinile electrice și hibride a fost făcută prea târziu, iar vehiculele “curate” au o cotă prea mică în gama nemților.

Grupul Fiat este și el foarte expus, întrucât brandurile sale precum Fiat, Alfa Romeo, Jeep sau Maserati sunt așteptate să depășească ținta de 95g/ km din 2020. Amenda în cazul Fiat-Chrysler este estimată la 700 de milioane de euro.

Analiștii mai spun că și PSA va primi o amendă de 600 de milioane de euro pentru depășirea cotelor de emisii, adică undeva la 20% din profitul înregistrat în 2017.

Pe lista producătorilor cu dificultăți similare, conform PA Consulting, se mai află Ford, Hyundai, Kia, BMW, Daimler și Mazda.

Veștile bune sunt pentru Volvo, Toyota, Renault-Nissan-Mitsubishi, Honda și Jaguar Land Rover, care vor reuși să respecte cotele de emisii fără probleme, potrivit studiului menționat.

Via Autoactu

Comentarii (2)

  • Din pacate cea mai usoara masura pentru incadrarea in aceste limite va fi scoaterea din oferta a modelelor de performanta. Asta cel putin pana vor putea oferi niste motoare cu emisii mai scazute (ma feresc sa spun aici mai curate).
    Poate reuseste totusi mazda ceva cu Skyactive-x ala (d.p.d.v. al emisiilor de CO2) si il preiau si altii. Ar fi ca o gura de oxigen pentru motoarele termice.
    6 0
  • La un moment dat Fiat si PSA stateau cel mai bine la acest capitol, pentru ca aveau in general o gama de modele de mici dimensiuni si motoare de litraj mic. Acum au inceput si ei sa vanda diverse versiuni de SUV-uri dar nu s-au grabit sa vina si cu propulsii alternative, variantele hibride si electrice sunt sublime si lipsesc cu desavarsire din oferta. Eu cred ca salvarea va veni nu de la electirce cat de la PHEV. E bataie mare pe baterii in acest moment si nu toti isi vor permite sa livreze suficiente sa acopere cererea.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru