PSA Peugeot-Citroen a înregistrat cea mai mare pierdere din istoria sa în decursul anului trecut. Concernul francez a pierdut cinci miliarde de euro în 2012, însă speră să-şi redreseze situaţia financiară în următorii ani. Pentru a realiza acest lucru, PSA Peugeot-Citroen mizează pe alianţa cu General Motors şi pe creşterea livărilor pe pieţele din afara Europei, ţinta oficială fiind de 50% din producţie până în 2015. Pentru 2013, PSA Peugeot-Citroen doreşte să reducă pierderile pe cât posibil, targetul fiind de 50% faţă de 2012.
PSA a avut pierderi operaţionale în valoare de 576 milioane de euro în 2012, în timp ce anul 2011 îl încheiau cu un profit operaţional de 1.09 miliarde de euro. Tot în 2012, PSA a vândut o serie de bunuri pentru a obţine lichidităţi, printre care se numără şi pachetul de acţiuni deţinut la Gefco, o companie de transporturi care operează şi în România şi deserveşte rivalii de la Renault, alături de marca Dacia şi de alţi producători de automobile.
În ultima zi a lunii ianuarie 2013, Christian Lafaye, liderul sindicatului FO de la PSA, a anunţat că PSA pierde şapte milioane de euro în fiecare zi. Reprezentanţii PSA estimează că anul 2015 va marca întoarcerea lor la profitabilitate.Concernul PSA are peste 100.000 de angajaţi în Franţa şi este al doilea constructor de automobile din Europa, pe prima poziţie fiind clasat concernul Volkswagen. Francezii intenţionează să renunţe la numeroşi salariaţi din fabricile sale şi să închidă o uzină în apropierea Parisului. Justiţia din Franţa nu le-a permis celor de la PSA Peugeot-Citroen să închidă uzina de la Faurecia, pe care o deţine în proporţie de 57%, deoarece angajaţii fabricii nu au fost informaţi pe deplin privind efectele restructurării pe care o pregăteşte concernul.
Via AutomotiveNews (înreg.)
VW sta bine si cu Polo si cu Golf si cu Passat plus ca vinde destul si pe piete gen SUA, China, America de Sud, unde PSA sunt inexistenti sau vand foarte putin.
Pierderile mari se vor traduce in modele noi din ce in ce mai putine si o pierdere a pietei in favoarea unor firme precum Hyundai-Kia care au ajuns deja in top 5 al constructorilor pe plan mondial. (pe vremuri si PSA era printre primii 5)
nu are rost sa puneti suflet pentru niste corporatii doar pentru ca conduceti unul din produsele lor de 10-15 ani (golf 4 sau mai stiu eu ce)
exact, nu-i inteleg pe oamenii astia, sunt unii in culmea fericirii ca vw, bmw etc au recorduri de vanzari de parca primesc si ei dividente.
psa a gresit ca nu s-a extins, a platit dividente aiurea acum cativa ani cand putea sa se extinda in china brazilia etc.
Mai e un lucru foarte important: PSA este foarte mult expusa pe Iran, avand fabrici acolo si cea mai mare cota de piatza. Iar Iranu e sub embargo.
On-topic: e o suma impresionanta! Totusi, nici n-au prea avut pe ce modele sa se bazeze, grosul vanzarilor fiind reusit de 207/208/308 si C1/C3/C4... cam putin.
Rad eu, dar nu-i rasul meu, deoarece si GM tinde sa se mute cu totul in Extremul Orient. Am auzit mai nou ca SUA si UE vor sa faca front economic comun contra invaziei de ciurucuri chinezesti...Cata ipocrizie politica! Dar marile companii americane si europene nu vor sa rupa legaturile de afaceri cu galbejitii, deoarece le convin si unora, si altora. Si atunci in numele cui ameninta cu revolutia politicienii euroatlantici? Nu, fratilor, daca pana acum n-am miscat un deget impotriva pandemiei galbene, s-o lasam in continuare sa invaluie Globul! Adica ne cutremuram de oroare in fata economiei de tip boom a Chinei, dar folosim bine mersi telefoanele lor, computerele lor, electrocasnicele lor, ba chiar si multe din masinile lor (sub licenta straina, dar construite de ei) s.a.m.d. Este ca si cum la mijlocul desfraului cu o prostituata te hotarasti brusc sa redevii credincios nevesti-tii. Apoi daca am intrat in hora, atunci sa jucam pana la capat.
Intr-un fel, apreciez politica PSA putin mai conservatoare, dar, in mod inevitabil, se vor bifurca clar optiunile finale si pentru ei: ori vizeaza puternic piata chineza si deschid oportunitati de productie la fata locului, ori continua ca si pana acum si astfel vor fi siliti sa se agate de niste idei de cacealma impreuna cu o entitate chiar mai suferinda: Opel.
Ati observat ca n-am mai pomenit un cuvant despre calitate? Ete fleosc, nu mai are treaba calitatea aici, ci se aplica o mai veche butada modernista: libertate, te iubim, ori invingem, ori murim (adica noi, companiile auto :) )