Esential
45.000 | de euro ar putea costa versiunea de serie a lui Renault DeZir, dacă va fi poziţionată peste Nissan 370Z. |
440 | de cm ar putea măsura în lungime Renault DeZir de serie. |
45.000 | de euro ar putea costa versiunea de serie a lui Renault DeZir, dacă va fi poziţionată peste Nissan 370Z. |
440 | de cm ar putea măsura în lungime Renault DeZir de serie. |
Dezvăluirea conceptului DeZir anunţă o nouă faţă pregătită de Renault fanilor săi. După diviziile Renaultsport şi Gordini, francezii pregătesc o nouă surpriză pentru cei pasionaţi de modele sportive. Este vorba despre relansarea brandului Alpine, celebru în anii '50-'60 pentru succesele sale competiţionale.
Potrivit unor surse neoficiale, conceptul DeZir ar fi promotorul unui nou Alpine, capabil să relanseze brandul şi să poziţioneze Renault pe un nou segment de piaţă. Versiunea de serie a lui DeZir va fi primul proiect major început şi finalizat de designerul Laurens van den Acker, omul care a declarat că pentru trasarea liniilor conceptului s-a lăsat inspirat de vechiul Alpine A110.
Misterul rămâne însă trenul de propulsie pe care Renault îl va pregăti pentru noul său model sportiv, mai multe variante fiind luate în calcul. Unele publicaţii auto anunţă un DeZir de serie capabil să se bată cu Mazda MX-5, gata să devină un concurent redutabil pe segmentul roadsterelor sub 25.000 de euro.
Modelul ar urma să debuteze pe piaţă în 2012 şi să ascundă sub capotă un motor cu patru cilindri, de generaţie nouă, modificat să ofere 220 de cai putere. Ceea ce nu se cunoaşte acum este însă platforma pe care va fi dezvoltat sportivul derivat din DeZir, împrumutarea celei găsite sub Nissan 370Z urmând să crească substanţial preţul.
Există însă şi voci care vorbesc despre un model de serie bazat pe platforma lui 370Z, poziţionat deasupra acestuia. Cu aproximativ 440 de cm în lungime, sportiva ar putea adăposti central motorul V6 de 3.7 litri şi 350 de cai putere al fratelui de concern.
Asemenea resurse ar urma să propulseze modelul până la 250 de km/h (viteză limitată electronic) şi să facă uz de cel mai nou sistem de direcţie Renault, botezat 4Control, reponsabil pentru virararea ambelor axe. Toate acestea nu vor veni însă la un preţ abordabil, clienţii Renault urmând să plătească aproximativ 45.000 de euro.
Având în vedere că prototipul DeZir a fost expus cu un motor electric, nu este exclusă nici varianta unei versiuni ecologice.
via | autoblog
Comentarii (0)