BMW nu a lăsat să treacă neobservată ziua în care marca germană împlinește 100 de ani de existență. Bavarezii au prezentat astăzi un concept futurist, denumit BMW Vision Next 100, care face parte din "programul" pe care constructorul german l-a pregătit pentru celebrarea anului centenar al mărcii. Noua apariție face parte dintr-o familie de 4 concepte pe care BMW Group le va prezenta în cursul acestui an, fiecare dintre mărcile companiei - BMW, Rolls-Royce, Mini și divizia moto BMW - urmând să beneficieze de câte o astfel de "dedicație" din partea inginerilor și designerilor în următoarele luni.
Deși noul concept nu reprezintă un preview la nivel estetic al viitoarelor modele BMW, ci mai degrabă reinterpretează forme deja existente în gama BMW, cum ar fi cele ale lui i8, acesta oferă la nivel tehnologic o serie de sisteme care își vor face loc pe mașinile de serie pe care le va dezvolta constructorul bavarez în următorii ani. Primul dintre aceste sisteme este pilotul automat autonom, care are posibilitatea de a conduce singur mașina dacă cel de la volan nu-și dorește acest lucru.
Foarte interesantă forma conceptului Vision Next 100. Deși nu se numără printre cele mai atrăgătoare prototipuri dezvoltate de BMW în istoria sa de 100 de ani, soluțiile integrate sunt cu adevărat novatoare.
Materialele utilizate la fabricarea caroseriei sunt fibra de carbon și plasticul, ambele reciclate din ceea ce a rămas în urma producției altor structuri create din aceste materiale. Roțile sunt acoperite de caroserie, scopul final al designerilor fiind cel de a dezvolta un concept cu un coeficient aerodinamic cât mai scăzut. Rezultatul este o mașină cu un Cx de doar 0.18, o valoare departe de a fi egalată de un model de serie existe în acest moment pe piață.De notat că, deși iese în evidență printr-un design futurist, conceptul BMW rămâne fidel simbolurilor de design ale mărcii bavareze. Astfel, grila dublă și cotul Hofmeister kink se regăsesc vizibil pe noul Vision Next 100. Caracteristicile de bază ale conceptului se referă însă la capacitatea acestuia de a se metamorfoza, triunghiurile independente de pe caroserie fiind gata să modifice forma "pielii" mașinii în funcție de nevoi. Numele oficial al acestei găselnițe este Alive Geometry.
Un interior dedicat șoferului
Cu toate că forma caroseriei este elementul care îl scoate în față, BMW Vision Next 100 a fost desenat dinspre interior spre exterior. Conform declarațiilor lui Adrian van Hooydonk, designerul-șef al mărcii bavareze, susține că punctul de start a fost interpretarea futuristă a sistemelor prin care pasagerii interacționează cu mașina.
Astfel, ușile de tip fluture se deschid automat când cheia se apropie de mașină, scaunul și volanul se retrag și se repoziționează automat pentru a ușura accesul, iar înhiderea ușilor se face prin atingerea ușoară a emblemei BMW de pe volan. Toate pozițiile comenzilor sunt personalizate în funcție de șofer, informații salvate în memoria cheii digitale de acces, iar cele două moduri de rulare - Boost și Ease - "așează" elementele din interior pentru a fi pe placul celui de la volan.
Dacă pe Ease vorbim de o mașină care folosește implicit lumina ambientală și spațiul entru a crea o atmosferă relaxantă, pe modul Boost interiorul își schimbă forma: volanul și consola centrală se apropie de șofer, iar creierul electronic al mașinii se concentrează pe altermnativa sportivă și dinamică a mașinii.Cel mai interesant element al interiorul este însă lipsa completă a butoanelor și a display-urilor clasice regăsite pe mașinile de astăzi. Dacă alte concepte au integrat butoanele în ecrane de rezoluție mare pe care le consideră viitorul industriei auto, BMW face un pas în față și transformă toate ecranele într-un head-up display care este proiectat pe parbriz.
Puteau sa faca si ei ca Lamborghini, care intamplator tot 100 ani au sarbatorit de curand cu un model cententar cu performante si pret pe masura.
Intr-adevar, dezamagitor. Se pare ca prea mult primeaza profitul.
Pacat de BMW !!!