Codul Rutier se înăspreşte din toamnă: şoferii violenţi ar putea rămâne doi ani fără carnet
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Poliţia Română vrea să schimbe Codul Rutier din toamnă pentru a se alinia cu normele europene şi pentru a civiliza şoferii români. Printre modificările dorite de poliţişti se numără sancţionarea proprietarului unui vehicul pentru radarele fixe şi suspendarea permisului de conducere pe doi ani pentru şoferii violenţi, informeză colegii de la Gândul. Măsura a fost anunţată de comisarul şef Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere, în cadrul unui interviu pentru Gândul, oficialul spunând că doreşte şi mărirea amenzilor, cu toate că sistemul nu va fi implementat în funcţie de venitul şoferului, pentru a evita sancţiunile prea uşoare pentru cei cu venituri mici sau inexistente.
Poliţia nu va confisca autovehicule
Confiscarea automobilelor nu va fi o măsură integrată în noul Cod Rutier, deoarece această acţiune nu este posibilă din punct de vedere juridic, spune Lucian Diniţă. Aşadar, poliţia nu va putea confisca un automobil dacă şoferul său nu are permis de conducere, este în stare de ebrietate sau a fost surprins rulând cu viteze ameţitoare. Precedentul pentru această decizie a apărut în august 2008, când Curtea Constituţională a decis că este ilegal ca Poliţia să confişte o căruţă cu cal, ca vehicul rutier.
Şeful Poliţiei Rutiere nu a specificat nicio modificare privind ridicarea automobilelor parcate ilegal şi problemele juridice legate de acestea.Dispar punctele de penalizare
Punctele de penalizare dispar, deci şoferii nu îşi vor mai face probleme din acest punct de vedere. Problema apărea în cazul unor contravenţii în afara ţării, deoarece punctele nu puteau fi cuantificate decât în România, iar sistemul nu mai există în UE, fiind depăşit. Legislaţia românească va fi şi ea schimbată, în vederea definirii stării de ebrietate, pentru a le permite poliţiştilor români să menţină suspendarea permiselor ridicate în alte state ale Uniunii Europene din cauza consumului de alcool.
Proprietarul unui vehicul va plăti amenzile de la radarele fixe
Proprietarul unui automobil va plăti toate amenzile de la radarele fixe, indiferent de cine conducea vehiculul la momentul respectiv. Modificarea le va permite poliţiştilor să cuantifice mai repede amenzile respective, fără birocraţia aferentă descoperirii vinovatului. Şeful Poliţiei Rutiere nu a specificat ce se va întâmpla în cazul abaterilor repetate şi modalitatea în care şoferul respectiv va fi sacţionat, respectiv cum i se va suspenda temporar permisul după ce proprietarul vehiculului cu care a depăşit viteza legală a plătit amenda.
Procesele verbale întocmite de poliţişti pot fi contestate în termen de 15 zile
În cazul în care un şofer doreşte să conteste un proces verbal, perioada de contestare rămâne aceeaşi ca şi acum, de 15 zile, după care amenda sau suspendarea permisului devin cu titlu executoriu şi nu mai pot fi contestate. Poliţiştii au dezminţit astfel o serie de zvonuri care anunţau încheierea acestei posibilităţi democratice de apărare a şoferilor în cazul unor erori.
Codul Rutier va fi definitivat în toamna acestui an, odată cu începerea sesiunii parlamentare.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
-
Sportivii români care au câștigat medalii la Jocurile Olimpice de la Paris au fost premiați cu mașini noi din partea Toyota. În funcție de medaliile obținute, sportivii au fost premiați cu 4 modele diferite. (26.11)
- Noul Volkswagen Tayron a intrat în producție
- Mild-hybrid sau PHEV? Răspundem cu ajutorul noilor Ford Puma facelift și Kuga facelift
- KTM, producătorul austriac de motociclete, ia masuri pentru evitarea falimentului
- Viitorul Volkswagen Golf va fi dezvoltat împreună cu Rivian
- Mercedes-Benz: 40 de ani de la debutul Seriei 124, ulterior devenită Clasa E
Deci mi se pare ca tablagii astia sunt de un tupeu maxim! Amenzile astea ar trebui sa fie in concordanta cu nivelul de trai din Romania! Acum ce inseamna ca daca sunt cativa care se sparg in figuri cu bolizi pe strazi, toti avem salarii de mii de euro?!! Gandire de neanderthal...
Sistemul cu punctele de penalizare e o prostie pt ca majoritatea nu cred ca sunt prea deranjati de ele si nici nu prea stiu cate puncte macar.
Parearea mea e ca ar trebui ceva de genul: Ai facut o greseala, atunci pe o anumita perioada, sa zicem o luna, la urmatoarea greseala ti se ia permisul, astfel omul e nevoit sa respecte legea cu sfintenie, macar o luna de zile, iar in timp se vor vedea rezultate.
Pe amenzi ar trebui pus mai putin accent, pt ca 100 de ron pt un om poate insemna o avere pentru cineva si un nimic pt. altcinva.
Poate ar fi bine ca valoarea amenzii sa fie direct proportionala cu valoarea masinii/averii cum e in cateva state din UE.
O bagi la platit amenzi, ca doar ea e proprietarul masinii.
Sigur modificarea asta nu o sa fie inclusa in codul final.
Pentru mine soferi violenti sunt si urmatorii soferi pe care i-am intalnit in trafic:
- il claxonez pe unu care intra in fata mea de pe un drum fara prioritate pentru ca imi pune siguranta in pericol....iar el franeaza brusc...ca sa "ma invete minte " sa nu il mai claxonez:
- sunt pe un drum cu doua benzi si doua semafoare: unu pentru stanga, unu pentru dreapta. Eu vreau sa fac stanga si am verde....dar cel din fata mea se baga tupeist si asteapta, caci el vrea sa faca dreapta si are rosu. Pierd trecerea pentru ca revine culoarea rosie...si ii trag un claxon: iar el iese din masina si ma injura intrebandu-ma: "te grabeeeesti"?
- unu din fata pe care l-ai enervat ca la un moment dat nu te-ai dat din calea lui...se pune in fata ta si incepe cu viteza sa dea cu spatele: eu trebuie sa dau la randul meu cu spatele pentru a nu ma ciocni! si ma injura de imi strica ziua!
etc.
cum vor fi sanctionati acestia?
legat de noul cod rutier. ziceau ceva de procesul verbal ca are nu mai poate fi contestat. pai atunci sa-ti printeze poza / dovada cand iti inmaneaza procesul verbal. altfel sa vezi abuzuri :D
INSA:
Nu sunt de acord cu propunerile de daca ai depasit viteza legala cu x km/h sa ti se ia permisul pe nu stiu cat timp. Cate si mai cate indicatoare cu limitare de 30 sunt plasate aiurea, unde nu este niciun pericol, uitate de pe vremea unor constructii. (Ba am vazut chiar indicatoare cu 5 km/h, in satul Cojocna, Cluj. E FIZIC IMPOSIBIL sa rulezi cu masina cu 5 km/h)
Atata timp cat toate drumurile principale trec prin sate, si autostrazi nu sunt, vitezele legale nu vor fi respectate niciodata. Nu cred ca este sofer in Romania care macar odata, seara, abia asteptand sa ajunga acasa n-a trecut cu 90-100 printr-un sat. Si cine zice este clar ipocrit.
As fi foarte de acord cu sactiuni aspre, daca ni s-ar oferi si conditii de circulatie. Autostrazi, drumuri cu 4 benzi, samd.
Sunt de acord cu sactionarea (chiar impuscarea) soferilor violenti, iar in ideea mea sofer violent este oricine cine se da jos de la volan sa-i comenteze la aluia din fata/spate. De asemenea, in unele cazuri la fel de mult ar trebui sanctionat si persoana care "a provocat" violenta, gen taiat calea fara nici macar a semnaliza.
Sunt foarte multe ce ar trebui rezolvate, pana sa ajungem si noi sa circulam civilizat, din pacate.
IGPR Inspectoratului General al Politiei Romane face codul rutier (www.igpr.ro)
TOTI POLITISTI SUNT GARCEA