Niciun copil fără centură în maşină
Dacă până de curând, Codul Rutier nu era extrem clar în ceea ce priveşte obligaţia şoferului de a folosi centura de siguranţă de către pasagerii minori, lucrurile s-au schimbat în bine odată cu noile reglementări, preluate direct de la Uniunea Europeană pentru alinierea la normele acestora. Noua regulă dictează ca pasagerii minori cu vârsta de peste trei (3) ani şi înălţimea de până la 150 centimetri să poată fi transportaţi în autovehicule fără scaune speciale pentru aceştia dacă ocupă orice alt loc în afară de cel din faţă, cât timp poartă centura de siguranţă. În cazul copiiilor cu vârsta de până la trei ani, şoferii au obligaţia să îi aşeze în scaune omologate, fixate conform instrucţiunilor dedicate pentru aceştia. Singurele excepţii de la regulă sunt vehiculele destinate transportului în comun şi taxiurile, cu menţiunea că locul din dreapta al taximetrului nu poate fi ocupat de un copil mai scund de 150 centimetri sau mai mic de trei ani. Necunoaşterea legii nu îi scuză pe şoferi sau pe pasageri de efectele acesteia, deoarece conducătorii auto vor fi obligaţi să-şi informeze pasageiri cu privire la obligaţia legală de a purta centura de siguranţă în timpul circulaţiei pe drumurile publice.
Probele biologice pot fi recoltate şi în ambulanţe
Noi reglementări şi pentru permisul de conducere
Cetăţenii care aveau permisul de conducere anulat în baza unei hotărâri judecătoreşti definitive de condamnare pentru o faptă care nu mai este prevăzută de legea penală. Mai exact, dacă fapta pentru care acesta a fost condamnat nu mai există în legislaţia penală adoptată la 1 februarie 2014, titularul permisului de conducere anulat se poate prezenta de îndată la examen pentru obţinerea unui nou permis de conducere. În plus, permisele de categorie A, B, C şi D sunt valabile din oficiu şi pentru subcategoriile aferente, precum şi pentru categoria Am (specifică mopedelor cu motorizare de până la 49 cmc) - categorie care nu necesita permis de conducere până la schimbarea normelor metodologice din 2013 privind obţinerea permisului de conducere pentru motocicluri.Două modificări importante propuse de MAI în 2013 încă nu au fost aplicate
Anul trecut, cei de la Ministerul Afacerilor Interne au publicat propunerea unui proiect de lege privind modificarea codului rutier. Acesta aducea sancţiuni mai mari pentru şoferii care încălcau flagrant regulile de circulaţie şi scăderea unor amenzi pentru anumite contravenţii. Printre cele mai îngrijorătoare puncte ale acestei propuneri era reducerea sancţiunilor pentru şoferii care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice şi pentru şoferii care erau prinşi conducând cu o viteză care depăşeşte cu peste 60 km/h viteza maximă admisă pe respectivul segment de drum. Acestora li s-ar fi suspendat dreptul de a conduce pentru 180 de zile şi ar fi avut o sancţiune maximă de până la 4.500 de lei conform celei mari recente variante a propunerii de lege.
Tot cei de la MAI au sugerat în 2013 schimbarea modului în care decurge procedura de vânzare a unui autovehicul.
Aceasta implica o obligaţie suplimentară pentru proprietarul vehiculului, care era nevoit să declare identitatea noului proprietar în maximum cinci zile lucrătoare de la finalizarea tranzacţiei. Noul proprietar trebuia înscris şi în documentaţia vehiculului, respectiv în cerificatul de înmatriculare (cunoscut în popor sub numele de talon), la rubrica "înstrăinat către", iar cumpărătorul avea, la fel ca şi până acum, obligaţia de a declara achiziţia noului vehicul şi de a-l înscrie în circulaţie sub numele său. În situaţia în care noul proprietar nu ar fi făcut acest lucru, ar fi fost stopată de drept înmatricularea vehiculului, ceea ce ar însemna că respectivul ar circula cu un vehicul neînregistrat în circulaţie, deşi ar avea plăcuţe de înmatriculare şi documentele aferente acestora. Pentru contractele de leasing, compania care gestiona contractul are obligaţia legală de a realiza această procedură.Via Avocatnet.ro
Tu probabil ca faci parte din categoria aia de parinti intelepti care-si tin copii in brate in timp ce conduc cu o singura mana pentru in ailalta tin tigara, ori ii lasa sa se joace prin potbagaj in cazul in care au break-uri.
ca exemplu va dau o masina care a suferit un accident in urma careia aerbagurile au fost bubuite, aceasta masina a fost reparata si nu sau mai pus aerbaguri functionabile la loc.........ce parere aveti de o asa masina si ce masuri ar trebui luate pentru o asa .crima cu premeditare???
Nu cred ca se poate face nimic impotriva. Cate masini nu circula fara airbag-uri? multi nici nu stiu, n-ai cum sa aflii decat daca mergi in service, si poate nici atunci.
Referitor la aceasta lege noua, ce trebuie facut in situatia in care circuli cu o Dacie (sau alta masina) care nu are centuri in spate?
Si nu erau taxiuri de la firme fantoma,, vs de cris taxi si cobalcescu
Prefer sa urle decat sa.i culeg de prin parbriz la o frana mica
Si uite cum in sfarsit observ o masura a politiei care chiar ajuta dezvoltarea societatii romanesti catre civilizatie... Sincere (prime) felicitari! Poate ca incepem sa evoluam de la politistul de boschet (ala care sta cu radaru'n boscheti) catre o organizatie cu scop preventive si educative.
Tu cand te urci , de ce-ti pui centura ? Pentru siguranta sau pentru amenda ? Gandeste-te bine inainte sa raspunzi !
Copilul meu a stat dintotdeauna in scoica / scaun de masina , iar de pe la 1 an si vreo luna , poate doua a inceput sa ceara singur centurile imediat ce se urca in masina ! Dar si daca nu ar fi vrut , as fi insistat caci nu este normal . Pentru el am cumparat scaun special si daca ii aduce un plus de siguranta de ce nu . Acum ... ce-i drept toata lumea ar vrea sa le ofere libertate , ca si noi am primit cand eram mai mici , dar atunci erau 50 masini in trafic toate iar acum sunt 50 per intersectie !
"Si uite cum in sfarsit observ o masura a politiei care chiar ajuta dezvoltarea societatii romanesti catre civilizatie... Sincere (prime) felicitari! Poate ca incepem sa evoluam de la politistul de boschet (ala care sta cu radaru'n boscheti) catre o organizatie cu scop preventive si educative."
Da, zici tu bine acolo, insa eu zic sa ne potolim ca pana la a ne civiliza mai esti mult. Degeaba se baga legea daca n-o aplica nimeni, ca pana una alta e ilegal si sa nu semnalizezi sau sa parchezi neregulamentar, tot ilegal e vorbitul la telefon sau nepurtatul centurii pe scaunele din fata... asa si? cui ii pasa?
Eu inca n-am auzit pe nimeni, da absolut nimeni sa fie amendat ca n-a semnalizat, asa ca legea e una, organul care o aplica, e alta.
Treaba asta se intampla, se intampla si in alte tari.
@Scrooge ca de la parinte la parinte: daca nu reusim sa ne stapanim copii in lucrurile mici cum ii vom educa sa le faca pe acelea mari. Copiii sunt cei mai simpatici profitori care daca nu esti ferm pe principii si pozitiie fac ce vor din tine. Ce se va intampla daca intr-o zi nu le va mai place la scoala?!? Ca parinte nu vreau sa trec prin experienta asta.
Iar la noi in familie sunt multumitor ca sotia mea a cumparat o multime de carti despre cresterea copiilor deoarece ca in cazul unei casatorii NIMIC nu merge de la sine ci trebuie invatat si perfectionat DACA vrei ceva mai mult de la familie si copii. O zi buna.
Pe urma faptul ca ai scaun de copil dupa ce a mai crescut un pic, este iarasi o treaba care nu se negociaza. Ba mai mult, dupa ce copilul nu mai incape in scaunul pentru varste 1-6 ani, trebuie sa aiba sub fund un "inaltator" (aici in dialect ii zice "booster"). De booster nu scapa pana nu are 8 ani, sau 42" sau 36 kg, oricare din astea 3 conditii. Motivul este ca in caz de accident, centura il poate strange de gat (din cauza pozitiei prea joase) si poate provoca moartea instantanee.
Citind unele comentarii de mai sus ma prinde mirarea ca unii inca isi pun problema daca isi aseaza copii in scaune speciale sau nu, daca poarta centura de siguranta sau nu, samd. Daca tu ca adult nu stii sa fii responsabil pentru tine insuti, cum o sa fii responsabil pentru copilul tau? Vrei sa te trezesti la realitate cand iti duci copilul la groapa? Sau cand il ingrijesti in scaunul cu rotile toata viata?
Totul tine de educatie. Urla prichindelul? Poate conduci de prea mult timp si are nevoie de o pauza sa-si intinda picioarele si sa zburde putin prin parcare. Face fite la drumuri scurte? Ei bine, opresti masina, te duci la usa din spate si ai o discutie cat se poate de serioasa ochi in ochi. Si daca vede ca nu glumesti, te asigur ca data viitoare o sa se gandeasca de 10 ori pana incepe sa verse lacrimi. Iarasi zic, o palma scapata peste cur la vremea potrivita face minuni. Copilul trebuie sa stie foarte clar cand e joaca si cand e serios. Cand esti parinte iubitor si intelegator, si cand "you mean business" si el are datoria sa te asculte la fel de mult cum tu il asculti pe el. Iar mai tarziu o sa-si dea seama ca si cand ai fost intransigent, ai facut-o tot din dragoste pentru ei. Pentru ca asa-i desenul.
Per total, fata de legea aia tampita cu taxatul autostopului, legea asta cu centura de siguranta este perfecta.
Numai de bine!
Gasesti multe articole si cazuri pe net, doar unul iti dau:
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=95844517
http://www.youtube.com/watch?v=d7iYZPp2zYY
Propun acest test de dat la ore de maxima audienta la televizor.
Are numai 41 de secunde, iar vizionarea lui poate salva vieti.