În luna aprilie a anului trecut, Citroen a dezvăluit C5 Aircross la Salonul Auto de la Beijing, noul SUV fiind dedicat inițial doar pieței din China.
Constructorul francez a lansat însă modelul și pe piața europeană, cu unele modificări de natură tehnică și la designul interior. C5 Aircross a fost dezvoltat pe platforma EMP2, aceeași pe care se bazează și Peugeot 3008, 5008 și Opel Grandland X.
Din punct de vedere al designului exterior schimbările sunt practic insesizabile. Astfel, avem o parte frontală dominată de liniile grilei și ale blocurilor optice cu LED, un profil care nu adoptă plasticul Airbump pentru protecția ușilor, dar vine cu plastic în zona inferioară a caroseriei, și avem un posterior cu stopuri dreptunghiulare și o semnătură LED cu aceeași formă geometrică.
În schimb, modificări majore avem la interior, întrucât cele 3 scaune din spate sunt indepedente și retractabile și au aceeași lățime. Această construcție a permis celor e la Citroen să oferă un portbagaj mai mare, întrucât volumul acestuia variază între 580 și 720 de litri.
Pasagerii din față beneficiază la rândul lor de scaune confortabile cu funcții de masaj, în timp ceasurile de bord tradiționale sunt înlocuite cu un ecran de 12.3 inch. La rândul său, sistemul multimedia se bazează pe un ecran de 8 inch compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
La lansare, SUV-ul este oferit cu două motoare pe benzină și două unități diesel.
Astfel, fanii benzinei pot alege între unitățile PureTech cu 3 cilindri de 1.2 litri și 130 CP și motorul de 1.6 litri care generează 180 de cai putere. Între timp, cei care optează pentru diesel au de ales între motorul BlueHDi de 1.5 litri și 130 CP și unitatea de 2.0 litri și 180 de cai putere. Motoarele de 180 de cai putere beneficiază de o cutie de viteze automată cu 8 trepte, care poate fi comandată opțional și pe versiunea diesel de 130 CP. La fel ca în cazul lui 3008, C5 Aircross nu beneficiază de sistem de tracțiune integrală, ci doar de sistemul de control al tracțiunii Grip Control.La lansarea pe piața chineză, Citroen a insistat pe faptul că C5 Aircross este primul model al mărcii cu sistem de propulsie plug-in hybrid, însă acesta va sosi abia la finalul anului 2019 și va genera în total 230 de cai putere, urmând să ofere o autonomie electrică de 60 de kilometri.
Pe de altă parte, producătorul din Hexagon renunță la suspensia pneumatică cu care și-a câștigat o bună reputație în domeniu în favoarea unei suspensii hidraulice care poartă numele oficial de Progressive Hydraulic Cushions.
În plus, C5 Aircross este echipat cu diverse sisteme care vin în spirjinul șoferului, cum ar fi Active Safety Brake, Active Lane Departure Warning sau Adaptive Cruise Control, în timp ce în off-road funcțiile Grip Control și Hill Assist Descent Control vor fi de asemenea utile.Noul Citroen C5 Aircross va putea fi cumpărat în Europa din ultima parte a anului 2018, iar producția va avea loc la uzina din localitatea franceză Rennes-La Janais.
Via Citroen
CRED CA ESTE CEL MAI REUSIT DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE DIN CLASA LUI
TRACTIUNE 4X4 CINE ARE NEVOIE SI DE CE
REUSITA TOTALA