Cinci tepe de intretinere auto pentru soferii naivi

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 17.12.2009
Automarket va prezinta cinci produse si tratamente inutile care storc portofelele posesorilor creduli de automobile fara niciun beneficiu.

Posesorii de automobile sunt pacaliti adesea de diverse service-uri sau corporatii sa scoata bani din buzunar pentru servicii si produse de intretinere ale masinii de care acestia nu au nevoie. De la produse care promit economii importante de carburant, cresterea duratei de viata a motorului si chiar imbunatatirea performantelor acestuia, pana la solutii "minune" pentru uzura motorului si injectoare, posesorilor de automobile li se intind in fiecare an diverse capcane pentru bugetul lor. Mecanicii si service-urile profita adesea de naivitatea si lipsa de cunostinte tehnice ale clientilor si incarca facturile cu proceduri nenecesare, care pot provoca mai mult rau decat bine in unele situatii.

1. TRATAMENTELE DE CURATARE A MOTORULUI PRIN ULEIURI SPECIALE SI ADITIVI SPECIALI DE ULEI


Aceste tratamente pretind ca vor elimina depunerile nedorite din motor, indeosebi din motoarele mai vechi. Pentru a realiza acest lucru, motorul trebuie incalzit %u2013 la fel ca in cazul procedurii de schimb de ulei, dupa care uleiul trebuie scurs din acesta si inlocuit cu substanta speciala de curatare a depunerilor. Substantele si tratamentele de acest gen pentru motor poarta in Romania denumiri precum "Engine Flush" si au chiar si un echivalent pentru sistemul de racire, intitulat %u201CRadiator Flush%u201D. Tratamentele de acest gen sunt utile in cazuri extrem de rare si pot sa faca mai mult rau motorului in cazul in care tratamentul nu este necesar. Motoarele cu o intretinere defectuoasa, al caror ulei a fost schimbat cu intarziere si care functioneaza deja intr-un mod deplorabil, ar mai putea avea inca o sansa la viata fara o reparatie capitala gratie acestor tratamente. Din pacate, nimeni nu poate prezice cand trebuie facut acest tratament fara a desface si urmari evolutia motorului in prealabil, lucru care este ilogic.

In cazul unui motor extrem de vechi, ale carui metode de intretinere de-a lungul timpului sunt necunoscute %u2013 ne referim aici la intervale de revizii si schimburi de ulei %u2013 depunerile formeaza un strat care realizeaza un oarecare "sigiliu" si permit functionarea acestuia relativ corespunzatoare. Daca proprietarul decide sa incerce un tratament de tip "engine flush" asupra acestui motor, exista riscul ca sigiliile respective sa fie eliminate, sau ca depunerile de la interiorul motorului sa circule mai departe si sa il gripeze. Oricare dintre cele doua variante va avea un efect daunator asupra motorului, deoarece acesta nu va mai functiona la fel de bine ca inainte.

Fitrul de ulei poate fi examinat in momentul in care realizati schimbul de ulei pentru o oarecare inspectie a depunerilor din interiorul motorului.

In cazul in care va schimbati uleiul la intervale regulate si exploatati motorul corespunzator, nu veti avea nevoie niciodata de un asemenea tratament. Este de preferat sa efectuati o reparatie mai complexa la motor decat sa incercati un tratament ispititor de ieftin care poate avea repercursiuni costisitoare.

2. CURATAREA INJECTOARELOR


Adesea, depunerile din carburantul utilizat pot duce la infundarea partiala sau completa a injectoarelor si la functionarea necorespunzatoare a motorului. In cazul in care motorul cu care este echipat masina dumneavoastra functioneaza bine si martorul "Check Engine" nu este aprins in niciun moment dupa pornirea motorului, nu aveti nevoie de nicio solutie de curatare a injectoarelor. Nu trebuie sa uitati faptul ca acest martor de bord se poate aprinde din numeroase cauze, acestea nefiind neaparat legate de capacitatile injectoarelor. Curatarea injectoarelor este recomandata la intervale de 56.000 de kilometri, dar nu este neaparat necesara nici macar in acest caz, deoarece carburantul de calitate si un regim de exploatare corect pot elimina aceasta potentiala problema.

3. ADITIVII DE ULEI


Cu totii am urmarit de-a lungul timpului diverse reclame la aditivi de ulei, fiecare promitand un consum mai scazut de carburant, performante marite, uzura motorului redusa semnificativ, porniri-minune la temperaturi cu multe grade sub cea la care ingheata apa si alte inventii de marketing ale unor companii. Pretul acestor aditivi variaza intre 20 si 200 de RON, unele sortimente putand sa coste chiar mai mult.

Desigur, nu putem sa credem ca un produs poate, ca prin minune, sa mareasca performantele motorului si sa sporeasca fiabilitatea acestuia la un cost extrem de scazut utilizand tehnologie conventionala. Aditivii de ulei sunt produse petroliere, la fel ca uleiul, care sunt sintetizate in anumite laboratoare. Uleiurile sintetice moderne au deja unul sau mai multi aditivi, iar adaugarea unui alt aditiv produs de catre o alta companie ar putea sa strice uleiul si sa provoace avarii ale motorului in cazurile extrem de grave.

Elixirul magic pentru motoare nu s-a inventat inca, dar uleiul de calitate, intretinerea regulata si exploatarea corespunzatoare sunt trei elemente care asigura o functionare in parametri a motorului dumneavoastra, pentru o perioada cat mai lunga de timp %u2013 in functie de durata de viata pentru care a fost proiectat. Este de recomandat sa evitati aditivii de ulei cu orice pret in favoarea uleiului de calitate.

Nu amestecati niciodata uleiurile intre ele si efectuati schimbul uleiului la intervalele recomandate de producator, inlocuind filtrul de ulei de fiecare data.

4. SISTEMELE SI SOLUTIILE DE REDUCERE A CONSUMULUI DE CARBURANT


Economia de carburant este un lucru care a venit in mintea soferilor inca de la inventarea automobilului, iar propunerile de realizare ale acesteia au consumat multi bani din buzunarele unora care nu au primit in schimb decat promisiuni. Numerosi consumatori naivi au fost pacaliti de reclamele si produsele "minune", care functionau dupa legi care sfideaza logica si fizica si realizau, intr-un fel sau altul, o economie consistenta de carburant. Costul acestora se amortiza in doar cateva luni daca le utilizati cum trebuie, spuneau vanzatorii acestor produse.

In Statele Unite ale Americii, cei de la EPA (organizatia de protectie a mediului), au testat peste 100 de dispozitive si substante diferite, iar niciunul dintre acestea nu a fost eficient. La fel ca in cazul aditivilor de ulei, trebuie sa evitati aceste produse.

5. ANTIGELURILE CU DURATA LUNGA DE UTILIZARE


Consumabilele lichide precum antigelul sau uleiul au o durata de viata si de utilizare limitata de substantele chimice care au intrat in compozitia acestora si de modul de exploatare a motorului intalnit. Nu exista niciun antigel care sa nu trebuiasca sa fie inlocuit la un moment dat si nu exista dovezi stiintifice cum ca antigelul cu durata de utilizare indelungata poate fi utilizat mai mult decat un antigel conventional. Instalatia de racire trebuie curatata corespunzator la intervale de doi ani, indiferent de ce antigel utilizati. Nu uitati ca amestecul antigelurilor intre ele este contraindicat, la fel ca utilizarea unui antigel care nu a fost prescris de constructor pentru automobilul dumneavoastra.

In incheiere, Automarket va recomanda sa monitorizati frecvent nivelul uleiului, lichidului de racire, lichidului de frana si al lichidului din instalatia de servodirectie. In cazul in care aveti un autoturism cu transmisie automata, trebuie sa verificati nivelul uleiului din aceasta periodic.

Comentarii (56)

  • Aditza
    La puntul 3 e vorba de Dura Lube. De ce ati ezitat sa-l puneti??
    37 6
  • mai Aditza .. daca pui duralube poti sa mergi cu TDIul din dotare la 1500rpm , sau mai jos sau daca din gresala ai cumparat masina pe benzina o sa poti sa schimbi vitezele la 2000rpm . Daca pui duralube o sa poti sa schimbi uleiul la 30000km .. sau mai mult - motorul nu se va supara , chiar va fi fericit ca uleiul s-ai pierdut calitatile, avand in vedere ca reclama la duralube ne arata un motor fara ulei care are doar urme de duralube in el si care functioneaza vesel fara probleme . Daca pui duralube o sa poti emrge cu antigelul vechi de 7 ani in motor . Daca pui duralube nu trebuie sa iti faci griji de calitatea benzinei pe care o bagi in masina ... poti baga linistit ulei din tigaie, dupa ce ai prajit ceva peste ;) .

    evident acelasi lucru se poate spune de 90% din produsele care "ajuta" de pe piata ;)

    ( adevarul este ca duralube merita o poza la punctul 3, fiind de departe cel mai cunoscut produs de acest gen ..si probabil cel mai scump )
    29 19
  • as21ro
    dura lube
    eu zic totusi sa incercati dura lube pt combustibil si abia apoi sa il vorbiti de rau...
    in privinta celui de intretinere a motorului nu ma pot pronunta, dar despre cel de combustibil...nu vreau sa fac reclama, dar merita incercat...
    25 21
  • as21ro
    P.S.
    cel pt intretinerea motorului nu se amesteca cu uleiul, ci se depune pe suprafetele metalice...
    asta am auzut eu, dar nu pot confirma...
    poate candva am sa-l incerc si pe acesta...
    11 11
  • Aditivi
    Pergect adevarat cu aditivi pt.motor,dar treaba cu antigelul e cam groasa.Schimbat antigelul la fiecare 2 ani?Subaru are antigel care trebuie schimbat la un interval de 11 ani sau 250000km.Este ceeace spune constructorul .Daca mergetzi pe ce recomanda si spune constructorul,atunci e ok.
    26 2
  • bravooo
    hei, automarket, în sfărşit văd că mai faceţi şi articole care nu sunt publicitate mascată...
    13 7
  • Ienăchiţă Văcărescu
    Corecturi
    @Ienăchiţă Văcărescu

    Absolut corecte observatiile, multumim
    14 5
  • Alex Radoi
    A auzit cineva de FTC?
    Ei bine este vorba de Federal Trade Comision, adica "Comisia Federala de Comert", un fel de ANPC al americanilor. Acum cativa ani, baietii astia au facut niste teste de laborator in urma carora s-a demonstrat ca absolut niciuna dintre afirmatile facute de catre DuraLube despre "calitatile minue" ale produsului lor nu au fost adevarate. Deci practic DuraLube e o mare teapa, iar toate filmuletele alea cu motorul care pornea dupa ce fusese inghetat cu azot la -40gr. C, mergea fara ulei etc. erau doar niste simple trucuri.
    Pentru asta au platit si multe milioane de dolari ca si despagubiri pt. reclama mincinoasa. Pentru. cei care nu ma cred, pot posta un link catre site-ul oficial al FTC, unde este scrisa toata povestea. Repet, este vorba despre un organ de control federal a Statelor Unite ale Americii, au jurisdictie la cel mai inalt nivel.
    35 7
  • dura lube
    nu stiu cat de bun e Dura Lube, dar stiu de Metabond, mai stiu de Metabond ca toti cei care l-au incercat (atat aditivul pentru motor cat si pentru transmisie) au fost foarte incantati.Printre cei care stiu ca il folosesc se numara si cativa piloti de VTM de pe la noi.Si daca ei se risca sa-si bage asa ceva in bestiile lor, culmea se mai si lauda ca merg mai bine si il folosesc constant de ani buni, am incredere in produs.
    22 15
  • lukas oil nu e tzapa
    .... clar ca sunt multe tepe , nu cred nici eu mai nimic dar ....
    singurul produs in care am incredere si l-am testat pe 3 masini cu motoare ce aveau peste 200 k de km rulati a fost LUKAS OIL .... de cand l-am pus s-a dus zgomadul metalic al motorului (suna mai infundat) , compresie si se simte la demaraj ..... parca l-a intinerit
    1 L de lukas oil si restul ulei dupa dorinta ( o data la 3-4 schimburi ) ................... asa am facut eu si sunt foarte multumit
    4 17
  • andrei
    mda
    fratilor, conduceti masinile cum trebe, schimbati uleiu ceva mai repede decat ii recomandat si bagati motorina/benzina de calitate si masina va va tine. restu lichidelor is vrajeli. io nu o sa ma ating de ele
    25 8
  • sal
    nu am incredere in nici un service din romania...toti vor sa te jertmaneasca de bani, si sa-ti faca mai rau masinii tale, nu recomand nici un fel de aditiv.
    20 8
  • mecanicu
    bravo
    felicitari pt articol! aditivii minune sunt o teapa, toate uleiurile moderne au din fabrica aditivi compatibili, sfatul meu: schimbati uleiul si filtrul intre 5-7 000km (e mai ieftin decat reparatia motorului) sau o data pe an, schimbati filtrul de aer macar o data pe an (functioneaza asemenea saculetului aspiratorului, cand este plin nu mai trage), filtrul de polen de 2 ori pe an: e vorba de sanatatea voastra, puteti avea probleme respiratorii datorita bacteriilor ce se inmultesc acolo; drum bun
    22 15
  • Codrin
    NASA
    dar ce spuneti despre X1R ( www.X1R.com ) care este certificat de NASA ? Si ei mint? imi este foarte greu sa cred ca cineva poate sa isi asume asta in USA si sa scape.
    8 15
  • schumi
    bullshet
    imi pare rau ca automarket a facut acest articol fara a fi in cunostinta de cauza. multe "tepe" sunt pe bune si chiar ajuta motorul.
    5 13
  • Codrin
    ULEIURI
    Despre uleiuri ar fi o discutie prea lunga, insa pot spune ca uleiurile (cu nume mari Mobil, Castrol etc.) care se folosesc in Romania au standarde de calitate conform API (American Petroleum Institute) si ACEEA din anii 80-90 - deci depasite in 2009. Mai exact: pe spatele bidoanelor de ulei este afisat obligatoriu standardul de calitate conform API, acesta avand indicatii atat pentru benzina cat si pentru motorina. De obicei in Romania se foloseste standardul "CF" ce inseamna : Este pentru motoare diesel cu injectie indirecta la care combustibilul poate depasi o concentratie de 0,5% sulf. - concentratia ar trebui afisata la toate statiile PECO, dar cine se uita?!. Indeplineste cerintele pentru API CC si CD. Are efecte impotriva depunerilor pe pistoane, a uzurii si a coroziunii. Pot fi folosite in motoare aspirate si turbo. Toate bune si frumoase pana acum insa ca orice lucru, motoarele au evoluat iar uleiurile au trebuit sa tina pasul, prin urmare in 2009 ar trebui sa folosim ulei cu standard din 2007 macar CJ-4 cu urmatoarele specificatii: Petru noile generatii de motoare diesel fabricate din 2007 care utilizeaza motorina cu continut de sulf intre 0,005% si 0,05%. Este recomandat si pentru motoarele fabriacate inainte de 2007. / Ofera cea mai avansata protectie asupra motoarelor, catalizatoarelor si filtrelor de particule, asigurind si un parcurs mai lung intre schimburile de ulei. Poate fi folosit in locul uleiurilor cu aprobari API CH-4 (din 1999), CI-4 si CI-4+ (din 2003). daca doriti mai multe detalii despre ulei, privat la codrin33@yahoo.ca
    23 3
  • Codrin, discutia cu uleiurile este o cu totul alta poveste ... si cred ca suntem cu totii constienti ca in romania ( si in general in fostul bloc comunist ale europei ) se aduc produse de calitate inferioara - adevarata "stiinta" este sa il nimeresti p'ala bun ;) .
    Norocul meu este ca motorul masinii mele este de conceptie 1990-1995 , si se "desfata" bucuros la fiecare 10 mii de km cu 4l de Castrol :)
    7 3
  • prozatos
    dura lube
    am un amic care avea o bataie destul de urata la o "masina"(tico) si dupa ce i-a pus dura lube i-a scazut considerabl sunetul si are peste 200 mii km
    8 8
  • Florentin
    la mine a dat randament
    Nu trebuie scos uleiul din motor si inlocuit uleiul cu acel aditiv care curata motorul pe interior, se completeaza in uleiul vechi si se mai ruleaza putin, ca sa aiba efect. Eu am verificat si a avut efect, daca as putea v-as da o foto cu chiuloasa inainte si dupa. Inainte era cu un fel de zmoala pe ea, dupa - arata aproape ca noua. La fel cu injectoarele, voia mecanicul sa mi le dea jos si sa le curete cu ultrasunete sau sa le inlocuiasca, nu a mai fost nevoie dupa ce am folosit aditiv, doar ca nu are efect cand e prea tarziu, scrie si pe eticheta ca nu repara defectiuni, ci previne. Aditivii sunt utilizati cu succes in cursele auto de echipe redutabile. E drept ca sunt multe facaturi pe piata.
    13 6
  • Meteor
    Antigel vechi
    Am antigelul original de aproape 9 ani de zile ...l-am verificat
    in fiecare toamna (punand un esantion in congelator ...)

    Trebuie neaparat schimbat ? Ce se poate intampla ?
    7 11
  • crisstiann
    aditivi buni
    pai dak e sa urmez 1 sfat de mai sus, inseamna sa fac in 100mii km ~13revizii..... ca sa nu mai vb de alte consumabile.......
    eu am folosit pe oct2 iar acum folosesc mpgCaps in combustibil si mpgScrubbs in ulei aduse din state. Se simte imbunatatirea.....
    1 5
  • YMihai
    jumatatea goala
    ca de obicei ... inainte de a posta un raspuns... citesc opiniile tuturor.

    Automarket a prezentat doar jumatatea goala a paharului pentru ca multe dintre produse fac si bine. Un aditiv de ulei ... tip motor honey sau 2+2 (pana in 15 lei recipientul) va face foarte rau unui motor de generatie noua dar foarte bine unei dacii 1300 sau 1400. E vorba de anotimpul in care este folosit.

    Personal am folosit Dura Lube pe vremea cand conduceam Dacie... am imprumutat masina unui amic ce a fost la munte. La intoarcere am completat 1.2 litri de ulei pana la minim (motorul avea mai putin de un litru de ulei) iar masina merge si azi. Cunosc cazuri cu garnituri de chiulasa arse si motoare in care a ajuns agent de racire ... care deasemenea functioneaza si azi. Inainte de a comenta un produs... verificati-i performantele.

    Mihai
    12 7
  • la olcit la porche
    subaru, porche..olcit si broscuta aia veche a lui buni buni....din pacate nu au radiator de racire .....ci sunt motoare boxer...nem radiator.
    eu zic ca daca puneti rumegus ianinte sa vindeti masina nu o sa se auda motorul...o sa fie extrem de silentios...iar daca e pe benzina puneti diluant nitro sau ori de care...nu mai scoate fum...1 ora..apai restul ciao si la gara
    2 15
  • sfaturi
    ai antigelul de 9 ani dar ce aciditate are si cam la fel sta treaba si cu uleiurile de motor in special cind le amesteci sau adaugi alte minuni nu mai zic de viscozitate.
    eu am disrus un motor cu 2+2de pe piata si pe urma am vazut si de ce,
    6 3
  • hi,hi,hi
    ha,ha,ha
    recomand Metabond si nu, nu e teapa , isi face treaba si merita fiecare banutz
    9 5
  • dati detalii
    "un regim de exploatare corect" ati pus aceasta expresie de mai multe ori. nu credeti ca ar fi o idee sa detaliati ce inseamna asta? stiu o gramada de oameni care dau definitii diferite
    5 1
  • ha ha ha
    ha ha ha
    SI CU MOS CRACIUN CUM RAMINE? E TOT TEAPA,ASA-I? SARBATORI FERICITE TUTUROR SI CEI CARE PLEACA LA DRUM SA AVETI GRIJA DE VOI SI DRUM BUN...
    7 1
  • hi,hi,hi
    ha,ha,ha
    ca regim de exploatare poate fi considerat de la intretinere pana la stil de condus.
    schimbarea uleiului, filtrelor -ulei, benzina, aer(cei cu debitmetru stiu ce patesc daca nu schimba filtru aer la timp), polen- bujiilor la termenul impus de producator, verificarea o data pe an - presiune pompa benzina, compresia cilindri, freon, incarcare baterie, injectoarele, placute frana, lichid frana, etc
    apoi stilul de condus conteaza la protrctia motorului/masinii, un
    mers linistit calm, schimbarea vitezelor in asa fel inct sa cazi in cuplu, sa ai un randament eficient cuplu/ putere, motorul merge in parametrii normali dupa ce ajunge la temperatura ideala de lucru, in jur de 80-90 gr.C.
    Se recomanda tratarea uleiului de motor si a comustibilului din mai multe cauze.
    1. uzura cea mai pronuntata apare in timpul unui drum cu opriri dese ale motorului, adica mergi 3 km si opresti motorul, mai mergi cativa km opresti motorul. Aceste tratamente reduc frecarea, pe langa faptul ca protejeaza motorul mai sunt si alte beneficii cum ar fi.. consum mai redus de combustibil, o crestere de putere, o functionare mai silentioasa a motorului, un nivel de noxe mai redus.
    2. aditivii de combustibil , fac pornirea mai usoara , elimina depunerile de pe traseul de alimentare, desfunda injectoarele.
    elimina apa rezultata din condens sau chiar de la pompa de la peco.
    Probabil sunt multi care gandesc ...ulei bun, filtre la timp, benzina buna si talpa......gresit.....un ulei cat de bun ar fi nu iti asigura o pelicula constanta pe cilindri decat pentru o perioada scurta de timp, iar benzina ....buna.....sa luam benzina de 99...unde 99 este cifra octanica care reprezinta stabilitatea benzinei la autoaprindere (la unele motoare si in special la cele cu compresie mai mare plus temperatura mare din interiorul cilindrilor pot provoca autoaprinderea inainte de a primi scanteia) si nicidecum nu iti da un plus de putere deoarece este benzina de 95 aditivata cu substante chimice pentru a preveni autoaprinderea.
    Eu recomand cu caldura produsele METABOND, incercati si nu veti regreta. daca doriti detalii mess afgpav
    9 7
  • Metabond o mare iluzie ,chiar este o mare iluzie
    da cum spun este o mare iluzie ,folosesc produse de la ei din 2006 si in 2010 a cazut tubo luna decembrie chiar la sfarsit , produsele ofereau o protectie masinii in special motorului si a cutiei,dar nu este asa .
    a cazut turbo ,cauza lagare defecte si aici s-a spart minunea sau unde este minunea ,am bagat cateva milioane bune in astfel de produse si gata cu turbo ,este o ................ mare ,nu va mai spun ca am luat legatura cu cativa colaboratori metabond si m-au luat pe sus ,fugi domne de aici ,ai alte probleme cu masina nu produsele sunt de vina ,tin discursuri mari cum din apa de ploaie se face motorina ,copiaza texte de unde prind
    nu are rost sa intru in amanunt dar consumabilele sunt originale ,revizii la timp ,am zis si eu daca folosesc astfel de produse maresc durata de folosire a motorului ,cutiei etc. dar nu a fost asa ceva ,cand cheltuiesti peste 14 mil. de lei si vezi efectul ca este ....... ,ce trebuie sa faci FUGI ,FUGI ,FUGI de astfel de produse
    sigur voi fi criticat de colaboratori metabond dar eu nu distribui produse eu am folosit si in 4 ani de folosire trebuia sa se vada nu sa cada turbo ( cauza, lagare uzate,verdict dat de mecanic ,ulei prost ,eu nici nu pomenit ce am folosit tratament de ulei ,solutie de curatat, ulei 5w30 ,nu mai pomenesc ce alte produse am mai folosit de la ei ),ptr. forduletul meu care are 177000 si tunat cu astfel de produse nu trebuia sa am astfel de probleme ,cel putin asa credeam eu
    nu are rost sa luati in considerare ce spun eu dar deschideti ochi bine cand vreti sa luati astfel de produse ,poate sunt primul si ultimul care se plange ca produsele de la metabond nu au facut treaba
    6 6
  • Metabond
    Eu am folosit un aditiv de la Metabond si vreau sa spun ca sunt multumit. Depinde insa foarte mult sa aplici corect tratamentul asa cum scrie pe el ca altfel nu prea are efect asa cum ar trebui... La tine, Gimi76, cred ca problema cea mare pentru care ti-a picat turbina este ca nu aveai presiunea de ulei cum trebuie si atunci turbina nu avea ungerea asa cum trebuia. Se stie ca asta e cel mai important la turbine chiar si uleiul daca este mai prost nu e asa important pentru turbina cat sa fie presiunea buna si ungerea corecta...
    4 2
  • dura lube versus metabond
    atatea pareri pro si contra, ca maface chiar sa incerc aceste produse ce spuneti iau teapa !!!!?
    3 8
  • cocosmecheru
    bn dar cea mai mare teapa e cea obligatorie prin care contribuabilul naiv este obligat sa cumpere asa zisa asigurare auto obligatorie fara acoperire sau asa zisa rovigneta care cica te fereste de gropi hahaha!!!!
    9 0
  • salut. eu folosesc toate produsele de la liqui moly si sunt 'mai mult decat la superlativ' multumit, toata lumea stie decat de castrol
    9 2
  • Eu am folosit in ulei Dura Lube la ulei sintetic Elf Evolution SXR 5w40 si nu am avut niciun fel de probleme (la acel moment 2008 motorul avea 270.000 Km) .Mecanicul mi-a recomandat sa folosesc aditiv pentru ulei o data la doua schimburi,asa am facut si repet nu am avut probleme.In momentul de fata masina are cu mult peste 300.000 de Km si nu scoate pic de fum,nu consuma gram de ulei.La sistemul de injectie folosesc Metabond Megasel si iar fara niciun fel de probleme, motorul toarce ca un pisoias.Urmeaza sa fac schimbul de ulei si voi baga Metabond Gold. Precizez ca am un Renault Megane 2 din 2003 (1.5 dci), care va pricepeti stiti ca acestea sunt cu probleme din cauza sistemului Delphi.De fapt acestea nu au fost facute pt.Romania, pt.gropile si motorina proasta de la noi, dar le puteti "adapta" cu acesti aditivi.Dupa parerea mea "Metabond" si "Dura Lube" sunt singurele produse bune dupa piata Romaneasca.
    6 5
  • cel mai bun aditiv motorina din RO este DELPHI DIESEL+ dar are si pret pe masura aproape 1 milion flaconul SE FOLOSESTE 1 DATA LA 6 LUNI la utilizare normala 10-15000km /an
    este de fapt faimosul TECHRON facut de CHEVRON-TEXACO ce contine vre-o 9 componente de ultima generatie am folosit masina rupe asfaltul dupa un flacon la un plin.... curata sistemul de alimentare complet

    in legatura cu aditivii iata ca HYUNDAY motors recomanda si bine face
    ceoilalti constructori nu ..ar tine masinile prea mult si ei ce ar mai vinde...

    iata linkul

    http://www.customercare.hyundai.co.in/subindex_Additives-24.aspx
    4 0
  • ludedi
    folosesc dura lube la un ford transit care acum are 610000km si nu consuma un gram de ulei dela 200000 km.cum il pun pt 50 60 de mii se cunoaste imediat la cosum si putere motor,incercati si o sa vedeti,il gasiti vesnic in oferta la metro la 100 lei cu un curatator pt instalatia de alimentare.merita sa incercati.
    1 2
  • DLUBE CONTINE PARAFINA CLORURATA nu puneti in motor
    dati in judecata in SUA si ei si alti tepari cu zemuri minune pt reclama mincinoasa
    cautati pe google duralube federal trade

    iata linkul

    http://www.ftc.gov/os/2000/05/duralube.do.htm
    4 1
  • doru motoc
    am un renault rx4 are 3sute mi km numai castrol 5w40 am bagat si merge ca nou motorul fara aditivi intre schimburi am mai schimbat odata filtrul de ulei motor 1,9 dci f 9 q
    2 0
  • Pe piata au existat (unele si acum) 3 marci de tratamente de motor si anume1) Modificator universal made in Rusia (care nu mai exista pe piata datorita 'americanizarii' accentuate a tarii dupa 2007 - 2)Dura lube -cea mai mare teapa mondiata de pana acum (e o simpla zeama de varza) - 3)Metabond (recomand old spezial chiar si la 100000 km). Tin sa va anunt ca le-am folosit pe toate 3 ca doar sunt si eu un 'botanist ' ca multi alti romani. Cel mai bun a fost Modificatorul universal -care a fost retras voit de pe piata.Pe locul 2(actual loc 1)Metabond testat de mine in 3 masini si in atelier exact ca cei de la metabond,ramai pur si simplu fara cuvinte.Uar o zeama de varza este Dura lube - nu il pot cataloga.
    5 5
  • Tiberiu Costache
    Am folosit si eu Duralube Advanced Engine Treatment pe 1, 2, 3, 4 masini chiar. Ce va pot spune: compresie marita, noxe scazute, sgomote diminuate, pornire impecabila pe orice vreme. Bine, la toate aste contribuie si gradul de intretinere a masinii, intrucat aditivul nu poate face minuni decat ajutat cu un ulei full sintetic (personal doar Castrol Magnatec si Edge), o bujie de calitate (NKK iridium), filtre doar Mann sau Mahle care sunt produse in aceleasi fabrici etc. Chiar are efect, eu cred ca merita mai ales ca l-am super testat pe: 1, 2, 3, 4 masini :)). Celor care nu l-au folosit le recomand sa nu mai vorbeasca aiurea.
    4 1
  • gigete
    Multi producatori de masini recomanda aditivii. Un exemplu, cititi manualul de utilizare la seat.... ideea de baza este urmatoarea: nu se pun dupa ureche, si de la firme necunoscute.
    0 2
  • vorbiti sa va aflati in treaba
    se spune k dak bagi benzina mai bn se curata injectoarele si alte cele prin motor. deci desfacut motor uitat in el pus la loc si alimentat jumate de an doar cu benzina mai buna 99, 100 DE LA OMW, PUS SI PRIN REZERVOR SOLUTIE DE CURATAT SISTEM DE ALIMENTARE SI INJECTOARE dupa care desfacut motor din nou si SURPRIZA MOTORU ERA LA FEL DE MURDAR GEN GALERIE DE ADMISIE ,INJECTOARE ,ETC. DECI MOTORUL L AM CURATAT DUPA ACEEA CU SOLUTII, SPRAYURI SI CU MOTORINA PE BUCATI, ASA CA TOTI IDIOTII CARE ISI DAU CU PAREREA AR TREBUI SA AIBA O COMPARATIE ASA A FOST INAINTE-ASA ARATA ACUM. ASA K LA FEL SI CU SOLUTIILE DE CURATARE DESFACETI MOTORU VEDETI CUM ARATA INAUNTRU , PUNETI SOLUTII , DESFACETI INAPOI SI TRAGETI CONCLUZIILE SI DUPA AIA VB.
    8 1
  • Mircea
    As dori sa stiu, cine stie de ce creste nivelul uleiului la Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90cp?.Am verificat pompa de inalte,injectoarele,degeaba,tot creste...
    1 0
  • Mircea
    precizez ca motorul este diesel....sunt disperat !!!!! am cheltuit o groaza de bani si.. nimic.
    1 0
  • lucilir
    sigur ai filtru de particule si nu apuca sa isi faca arderea complecta,, asa pateam si eu la ford focus 2, imi crestea nivelul de ulei in baie din cauza motorinei ,
    0 0
  • lucilir
    si eu am folosit duralube de foarte multi ani si pe dacie si pe ford si pe audi, parerea mea este foarte buna,atat la motor cat si la injectoare nu am avut consum de ulei de loc de la schimd la schimb ,motorul toarce mai linistit
    1 1
  • valeriu
    Daca vrei sa mearga bine masina ta, cumpara una noua. Asa ,pe timp de 5 ani vei fi linistit ca va merge bine masinuta. Dupa 5 ani, vinde-o si cumpara alta noua...ca sa mearga bine in continuare.Asa fac nemtii fratilor, si le merg masinile mai ceva ca ceasurile elvetiene !!!
    3 1
  • cosmin
    domnilor, folosesc duralube de 20ani
    am un espero cu aproape 800.000km, cumparat in 1997
    la motor am schimbat doar consumabile
    in ultimii ani am folosit ulei aral 5w 40
    am probat dura lube pe tija acului la o masina de surfilat (turatie 11.000/min)....surpriza!...nu scoatea fum(cu uleiul ei special ziceai ca e drujba)
    eu zic ca e super produsul!
    2 1
  • Terminati cu prostiile " nu consuma gram de ulei masina mea " pai ungerea cine o face la motor? mecanismele pe ce se invart? doamne tot aud prostia asta si in service-uri de mecanici auto si ce e culmea culmilor este ca totul tine de fizica dar cum meseriasii MULTI DINTRE EI au cateva clase e clara treaba se pricep de minune la orice. Masina trebuie sa consume ulei cele cu vechime MARE consuma mai mult gen 100-200-300 grame iar cele noi adevarat foarte putin dar consuma gen 50-100 grame asta ma refer la cei 15.000/30.000 KM parcursi PLUS ca mai conteaza stilul de condus si cat de des iesi cu ea pe autostrada. Exemplu 3 drumuri dus intors germania-romania (in 3 saptamani) sunt 9000 Km, din maxim la JOJA la ultimul drum eram la limita asa ca terminati cu prostiile "masina nu consuma gram de ulei" parca sunteti batuti in cap!
    7 0
  • George
    Sunt de acord cu comentariile despre tratamentele de ulei si alte produse de consum carburant.

    Ceea ce nu este corect este antigelul. Sunt multe tipuri de antigel. Majoritatea antigelurilor din Romania sunt de proasta calitate si cu durata de viata extrem de scurta (
    0 0
  • Eu am bagat DURA LUBE aditiv de ulei am observat ca pierd mult mai putin verificand pe JOJA iar consumul e la fel de mic ca din fabrica. Acum 2 ani fara aditivi condus normal consum mixt faceam cu jumatate de rezervor intre 300-350 KM, anu asta am pus aditivul iar la jumate de rezervor CONDUS SPORT cu turatii intre viteze de 2500-3000 ajung sa parcurg 400-450 KM, nu e putin ciudat? Eu bag doar motorina superioara are vlaga masina eu simt pentru ca am motor de 1.3 CDTI corsa asa ca nu mai spuneti ca nu sunt buni aditivi mai ales eu fiind un mare sceptic insa uneori te contrazic ideile :)
    1 0
  • Daca vine vorba de aditivi, pentru combustibil folosesc Pro Engine Ultra, iar pentru ulei Millroad X7. Cu ambele sunt la a 3-a folosire si sunt foarte multumit de ele. :)
    1 0
  • Inca mai vorbiti despre "masina mea nu consuma ulei"? Drujba de ce consuma? Mari cunoscatori de masini sunteti toti. In legatura cu aditivi daca si cei care au scris articolu ar fi facut teste reale la masini as fi inteles, aditivii sunt foarte buni la masini cu motoarele pana in 1.8 sau 1.9 diesel/ benzina, ce trece de 2.0 deja numai are ce ajuta atat demult pt ca e motoru mare alta cantitate de lichide in masina. Fa test corsa 1.3 diesel cu 2 masini la fel una fara aditiv si una cu aditiv ei plus carburant sa vezi tu diferenta ca o sa zici nu are cum asa ceva, eu inca folosesc de vreo 5 ani acuma sunt la un forfour benzinar ca deh motoarele diesel sunt scumpe rau la manopera. Pacat ca unii scriu articole si dezinformeaza total aiurea. Sa vedeti voi cum baga serviceurile in germania aditivi si pleci pe poarta zici ca ai alta masina dar nu are rost sa scriem prea multe ca sunt unii care nu au iesit din propria tara daramite sa vb de aditivi sau "masina mea nu consuma ulei deloc". Mos craciun NU EXISTA! :))
    1 0
  • Oloi ezperteala
    Dura cucu contine parafina clorurata scade coef de frecare dar mareste coroziunea in motor. Toate aceste borsuri sunt fabricate pt naivii atehnici...fara studii tehnice 99.99% pt a ajuta industria auta sa produca si mai mult. Toti carutasii care sunt la maxim a doua masina au devenit experti in lube industry.
    0 0
  • Salutare tuturor
    Folosiți cu încredere produsele de la Liqui Molly, exact cum scrie pe ambalaj ,iar dacă nu sunteți sigur, folosit doar jumătate din conținutul lor , calculând proporțiile ale cantităților de lichid ( ulei , antigel , lichid servo,etc)
    Numai ștergeți recenzia ...
    Eu folosesc la un Mondeo Mk3 B4Y benzină 92kw, 125 cp an 2001 /1.8 cc
    1 0
  • Valentin
    Am încercat și eu de a lungul timpului tot felul de aditivi de care am auzit ca îmbunătățesc performantele și reduc consumul de ulei și combustibil.
    În general am fost dezamăgit și mai rău am pătimit.
    După multe încercări cu greșeli am reușit sa administrez astfel de aditivi după o rețetă personala și am reușit ceva foarte bun pe toate planurile.
    Sunt la a patra masina pe care o tratez astfel și rezultatele confirma .
    În concluzie soluțiile de aditivi sunt super dar este greșit modul de aplicare a tratamentului.
    Stima
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru