Chrysler Voyager, dezastru la EuroNCAP
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Chrysler Voyager nu a reusit sa obtina decat o stea si jumatate la testele EuroNCAP. Aceasta performanta slaba este una neobisnuita pentru un automobil de familie care ar fi trebuit sa protejeze prin definitie.
Voyager a reusit sa obtina trei stele pentru protectia adultilor dar performantele obtinute la impactul frontal nu au intrunit nivelul minim de siguranta si masina a primit in final doar o stea si jumatate. Pieptul soferului s-a izbit de volan, distorsionand rama acestuia, presiunea suferita de manechin indicand un risc mare pentru rani fatale.
Cateva structuri ale bordului au prezentat un potential pericol pentru genunchii soferului; manechinul a inregistrat o compresie mare asupra femurului si per total o protectie slaba in aceasta zona. Compartimentul pasagerului a devenit instabil iar podeaua a suferit o fisura in timpul testului frontal.
Faptul ca pedala de acceleratie a suferit o deplasare inapoi cu 288 de mm, impreuna cu riscul ranirii inregistrat de manechin in zona tibiei au condus la un punctaj foarte slab pentru protectia partii inferioare a picioarelor, gambe si glezne.
La testul lateral, Voyager a obtinut un punctaj mai mare, insa si aici au fost probleme. In testul cu stalpul, airbagul cortina nu s-a deschis destul de prompt, ramanand blocat intre capul manechinului si stalpul B al masinii.
Pentru protectia copilului automobilul a obtinut cel mai mare punctaj, patru stele. Airbagul pasagerului poate fi deconectat permitand pozitionarea unui scaun pentru copii pe scaunul din fata. Insa in cazul in care scaunul este pozitionat fara dezactivarea airbagului, avertizorul nu este in permanenta in vizorul soferului. In ceea ce priveste avertizorul sonor pentru centura de siguranta acesta nu este suficient de clar.
Voyager a inregistrat un rezultat dezastruos si la protectia pietonilor, masinii nefiindu-i acordat nici un punct.
Desi Euro NCAP cere ca nivelul de protectie sa fie egal si valabil pentru modelele cu volan pe stanga si pe dreapta, Chrysler nu a reusit sa asigure nici acest lucru. Automobilul cu volanul pozitionat pe partea stanga a obtinut un rezultat mai bun la testul frontal datorita unei stabilitati mai mari a compartimentului pentru pasagerul din dreapta si a airbagului pentru genunchii soferului, care nu este prezent la varianta britanica a modelului. Cei de la EuroNCAP au prezentat oficial rezultatele obtinute de modelul cu volan pe dreapta, desi cealalta varianta obtinuse patru stele pentru protectia pasagerilor adulti.
Se cuvine o precizare importanta: modelul testat nu este cel lansat de Chrysler la Detroit la inceputul lui ianuarie, fiind vorba de actuala generatie aflata in vanzare. Modelul lansat la Detroit este asteptat sa intre in vanzare la jumatatea acestui an.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
ce oribil.
se pare ca asta stiu ei sa le faca. va mai reamintiti probabil si de esecul chevrolet.
Acest model Voyager de la Chrysler va mai fi in vanzare pana prin vara cand va incepe comercializarea noului model.
Inca o precizare: Captiva este clasificat ca Small Off-Roader, iar Voyager este un MPV. (Si chiar unul de conceptie veche, neavand nici o legatura cu tendinta actuala a MPV-urilor, unde parerea mea ca Ford S-Max este numarul 1.)
de fapt... cam toate masinile americane sint la fel. adica degeaba!
Va pupa tata !
tragic e ca multi paraleli cu industria Auto isi dau cu parerea ( ex re , vax ).
Mai cititi baieti si apoi scrieti , ca altfel rubrica asta devine un fel de haz.ro
Pai Nea' nu-sh cum sa-ti spun eu ca sa intelegi, cand spui ca o masina are 5 stele (grd. de protectie) TREBUIE SA INTELEGI ca le are la 60 Km/ora la un impact frontal cu obstacol fix (sau daca vrei, pe intelesul tau, la o ciocnire frontala cu un alt autovehicol ce vine din sens contrar amandoua masinile avand viteza de 30 Km/ora. La 160 Km/ora orice masina din lumea asta are 0 adica ZERO stele. Poate avea si 1,000 de airbaguri si centuri de siguranta in 15 puncte, rezultatul este unul singur: MOARTEA. Este drept, ca la deceleratiile alea in conditiile de mai sus, organele tale interne nu se imprastie pe sosea, ci raman lipite de airbaguri, de aceea poti fi linistit, vei fi ingropat cu toate cele ce erau in tine, nu va lipsi nici macar o bucatica...