Sistemul este folosit în patru oraşe mari din China, printre care se numără Beijing, Shanghai şi Guangzhou. Potrivit asociaţiei producătorilor de automobile din China, sistemul va fi introdus şi în Tianjin, Shenzhen, Hangzhou, Chengdu, Shijiazhuang, Chongqing, Qingdao şi Wuhan.
Drept referinţă, la introducerea sistemului de loterie pentru înmatriculările de automobile noi, vânzările de maşini noi în Beijing au scăzut cu 520.000 unităţi. În prima jumătate a anului curent, au fost produse 10.75 milioane de automobile în China, cea mai mare piaţă auto din lume. Vânzările au cumulat 10.78 milioane de unităţi, incluzând şi vehiculele produse în alte ţări. Cele două valori reprezintă o creştere de 12.83, respectiv 12.34 procente faţă de anul precedent. Reprezentanţii asociaţiei producătorilor de automobile din China au criticat măsurile pe care vor să le aplice guvernanţii, motivând că acestea nu şi-au dovedit eficienţa în oraşele în care au fost aplicate şi că au şi un efect defavorabil la nivelul economiei ţării.Via Detroitcarnews
In Beijing au scazut CU 520.000 inmatricularile ? Dar cat erau frate inainte ?
Legat de aglomeratie e posibil sa fie un miez de adevar, in sensul ca infrastructura nu poate tine pasul cu ritmul inmatricularilor. Dar e probabil ultima din mintea oficalilor chinezi.
Cred ca de acum incolo, pana se va schimba ceva, lupta intre producatori / concerne se va da pe cota de piata.
Asta pentru cei care "pierd" la loterie.
Importul de masini Second-Hand in China e INTERZIS prin lege.
Ramane o imensa masa de oameni, cu un parc auto limitat si cativa norocosi de "loterie". Multi vor ramane pe dinafara. Crezi ca daca schimba masinile intre ei in interiorul tarii, le creste mobilitatea? In niciun caz!
"China’s Quest to Adopt Electric Vehicles
The Chinese government’s effort to create an electric vehicle industry is a bold experiment..."
"China understands that embracing electric vehicles could help it not only to manage its energy dependency and environmental challenges but also to build a car industry that could leapfrog its global competitors in this emerging sector.
Despite setbacks, electric vehicles continue to offer China enormous potential to achieve industry leadership and reduce the country’s dependency on imported oil and its environmental impact. A phased introduction of electric vehicles—starting with more cost-effective and less technologically sophisticated extended-range, plug-in hybrids—and fostering their early adoption in public fleets could play to China’s strengths and put the industry back on course to success."
sursa-mckinsey.com
Atata timp cat in China firmele de toate felurile realizeaza 70-80% din productie (inclusiv firmele auto care folosesc piese made in China si se dau drept nemtesti, frantuzesti etc cand un european isi achizitioneaza un automobil) nu cred ca se va ajunge la criza.