China: Guvernanţii vor să extindă loteria înmatriculărilor pentru a reduce vânzările de automobile

de Sebastian Toma
Luni, 15.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
China urmează să introducă un sistem de loterie pentru înmatricularea de automobile noi în opt oraşe mari. Măsura va reduce numărul de maşini noi vândute cu 400.000 unităţi.

Esential 4 oraşe din China au implementat deja sistemul de loterie pentru limitarea înmatriculărilor de automobile noi.
Asociaţia producătorilor de automobile din China a anunţat că opt oraşe intenţionează să introducă sistemul de loterie pentru înmatriculările de automobile noi. Acesta va reduce vânzările de automobile noi cu aproximativ 2% la nivel de ţară, totalizând 400.000 de unităţi, estimează cei de la China Daily. Măsura este discutată în prezent la nivel guvernamental şi are rolul de a reduce aglomeraţia şi nivelul de poluare din zonele urbane prin reducerea numărului de automobile înmatriculate în oraşe prin limitarea numărului de plăcuţe de înmatriculare eliberate. Cei care doresc să primească dreptul de a-şi înmatricula un automobil trebuie să câştige la o loterie derulată în cadrul oraşului respectiv.

Sistemul este folosit în patru oraşe mari din China, printre care se numără Beijing, Shanghai şi Guangzhou. Potrivit asociaţiei producătorilor de automobile din China, sistemul va fi introdus şi în Tianjin, Shenzhen, Hangzhou, Chengdu, Shijiazhuang, Chongqing, Qingdao şi Wuhan.

Drept referinţă, la introducerea sistemului de loterie pentru înmatriculările de automobile noi, vânzările de maşini noi în Beijing au scăzut cu 520.000 unităţi.

Urmareste Automarket
În prima jumătate a anului curent, au fost produse 10.75 milioane de automobile în China, cea mai mare piaţă auto din lume. Vânzările au cumulat 10.78 milioane de unităţi, incluzând şi vehiculele produse în alte ţări.
Cele două valori reprezintă o creştere de 12.83, respectiv 12.34 procente faţă de anul precedent. Reprezentanţii asociaţiei producătorilor de automobile din China au criticat măsurile pe care vor să le aplice guvernanţii, motivând că acestea nu şi-au dovedit eficienţa în oraşele în care au fost aplicate şi că au şi un efect defavorabil la nivelul economiei ţării.

Via Detroitcarnews

Comentarii (11)

  • razvanis
    Sunteti siguri ca e corecta informatia ?
    In Beijing au scazut CU 520.000 inmatricularile ? Dar cat erau frate inainte ?
    8 0
  • In max 2 ani vanzarile de masini in aceasta tara o sa se prabuseasca producatorii care au investit sume uriase in fabrici auto o sa isi ia teapa, si nu o sa isi mai recupereze banii.
    5 11
  • Manole V
    Cred ca guvernantilor chinezi le e frica de ceva... si nu este atat "reducerea aglomeraţiei şi nivelulului de poluare", cat temerea ca bula creata s-ar putea mari si sparge mult prea repede... ei clar ca vor o crestere solida pe cat mai multi ani... vor sa limiteze consumerismul exagerat pentru a nu ajunge in stuatia altora, iar aici exemple negative sunt destule. Cum fac ei aceasta "limitare" e o chestiune discutabila / controversata in opinia mea. Sa nu uitam totusi ca in China domina un regim totalitar. Asta inseamna "you don't f%ck around" , cuvantul lor e netagaduit.
    Legat de aglomeratie e posibil sa fie un miez de adevar, in sensul ca infrastructura nu poate tine pasul cu ritmul inmatricularilor. Dar e probabil ultima din mintea oficalilor chinezi.

    Cred ca de acum incolo, pana se va schimba ceva, lupta intre producatori / concerne se va da pe cota de piata.
    25 1
  • Au pus-o chinezii, mai ales ca ei nu-i au vecini pe bulgari.
    18 5
  • Poate ca cea mai cinstita varianta ar fi folosirea masinilor electrice, a hibrizilor, care un anumit numar de km au emisii 0 sau a masinilor cu motoare mici gandite pentru un consum cat mai mic, gen VW 1L.
    Asta pentru cei care "pierd" la loterie.
    12 3
  • @LauCalin
    Ce spuneti voi cu masinile second-hand n-ar functiona in China, pentru ca acolo totul e controlat strict .

    Importul de masini Second-Hand in China e INTERZIS prin lege.

    Ramane o imensa masa de oameni, cu un parc auto limitat si cativa norocosi de "loterie". Multi vor ramane pe dinafara. Crezi ca daca schimba masinile intre ei in interiorul tarii, le creste mobilitatea? In niciun caz!
    7 4
  • Nu ai inteles. Nu ma refeream la sh. Ma refeream la faptul ca o varianta, in cazul se pune problema de poluare... hai sa nu zicem de consum pentru ca nu se scrie in stire, desi stim ca in mod normal este o problema globala (sau ar trebui sa fie), poate ca o solutie ar fi masinile de care am scris mai sus. Desi poate ca e o problema general valabila in acea lume: reticenta fata de astfel de masini.
    8 1
  • @LauCalin
    Ok greseala mea. Dar China nu e reticenta deloc la masini electrice, ba din contra, intentioneaza sa faca un set de legi special pt electrice. Legi care vin cu subventii consistente. Pana in 2020 cel putin. Au tot interesul pentru ca petrolul ii arde la "buzunarul" guvernamental. Dupa aceea isi iau mana de pe ele, dar impulsul cred ca va fi suficient pt a juca de la egal la egal cu masinile conventionale. Vei gasi mereu articole ca astea pe internet:

    "China’s Quest to Adopt Electric Vehicles
    The Chinese government’s effort to create an electric vehicle industry is a bold experiment..."

    "China understands that embracing electric vehicles could help it not only to manage its energy dependency and environmental challenges but also to build a car industry that could leapfrog its global competitors in this emerging sector.

    Despite setbacks, electric vehicles continue to offer China enormous potential to achieve industry leadership and reduce the country’s dependency on imported oil and its environmental impact. A phased introduction of electric vehicles—starting with more cost-effective and less technologically sophisticated extended-range, plug-in hybrids—and fostering their early adoption in public fleets could play to China’s strengths and put the industry back on course to success."

    sursa-mckinsey.com
    11 3
  • Bine ar fi sa fie asa. Cred ca atunci cand cele mai mari piete sunt mai "open mind" (gen SUA si China), influentele asupra pietelor mai mici (precum Europa) pot avea ceva efecte. La inceput mai mici, dar e un inceput sau inca un impuls, inca o dovada ca se poate si asa.
    7 0
  • Cand va lovi criza China-credeti-ma ca se va intampla!!!- o sa vedeti conditia umana adusa la valori de subzero.Socul mondial va fi cu adevarat seismic iar tragediile umane ,pe masura! Spania invita bogatii lumii ca, pt. 500000 de euro, sa-si cumpere cetatenia. China ce va oferi! Si ....cui!Doar atunci sporul demografic chinez va deveni negativ.
    4 2
  • Criza va lovi China doar daca elita mondiala in frunte cu SUA va dori acest lucru (eventual sa faca si un razboi mondial dupa, ca asa au procedat mereu).

    Atata timp cat in China firmele de toate felurile realizeaza 70-80% din productie (inclusiv firmele auto care folosesc piese made in China si se dau drept nemtesti, frantuzesti etc cand un european isi achizitioneaza un automobil) nu cred ca se va ajunge la criza.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru