În urmă cu șase ani, Citroen dădea naștere liniei sale premium, botezate DS. Intenția francezilor a fost bine primită de public, iar brandul a devenit unul de sine stătător în 2015. La rândul lor, francezii de la Renault au lansat în urmă cu un an echiparea cu accente premium denumită Initiale Paris.
Trendul transformării unor modele de volum în adevărate mașini cu pretenții elitiste pare să fi luat avânt. În anul 2013, cei de la Ford se înscriau în trend și anunțau oficial că vor să le ofere clienților și o alternativă premium la câteva modele importante din gamă. La doi ani de atunci, linia Vignale a devenit realitate și a ajuns în România.
Botezat după un vechi carosier italian, Alfredo Vignale, nivelul de echipare de top vrea să schimbe complet percepția publicului despre modelele Ford. Clientul va interacționa nu doar cu o mașină nouă, dar și cu un consilier de vânzări altfel antrenat, cu un showroom separat și cu servicii pe care abia dacă le găsești la Triada germană premium.
Echipare premium pe un model de volum
Disponibilă momentan doar pe Mondeo, linia Vignale promite în primul rând o echipare superioară față de Titanium. Este cam tot ce îți poți dori de la un Ford și este așteptată în viitor atât pe S-Max, cât și pe Edge.
Schimbările încep de la nivel exterior, unde avem elemente cromate din abundență, jante unice de 18 inch, culori de caroserie speciale, lumini LED adaptive și oglinzi încălzite și acționate electric. Interiorul dispune și el de o tapițerie din piele care îmbracă scaunele Windsor, cusături speciale, scaune cu memorie și reglare electrică pe 10 direcții, ajustare lombară, sistem de sunet Sony, sistem de acces și pornire fără cheie, senzori de parcare față și spate și cameră pentru marșarier.
Pentru tot acest pachet de dotări estetice și tehnologice, clienții vor trebui să scoată din buzunar 36.600 de euro.
Asta înseamnă cu 7300 de euro mai mult decât echiparea Titanium a aceleiași versiuni: 2.0 TDCI de 180 de cai putere și cutie manuală cu șase trepte. În funcție de motorizare și de tipul de caroserie ales, crește nivelul de echipare și prețul de achiziție.
Ford Mondeo Vignale |
||
Varianta de caroserie | Motor |
Prețuri în România (euro cu TVA) |
Mondeo Sedan | 2.0 TDCI 180 CP |
36.600 |
Mondeo Sedan | Hybrid | 41.540 |
Mondeo Wagon Ecoboost | 2.0 Ecoboost 240 CP |
43.470 |
Mondeo Wagon Diesel | 2.0 TDCI 180 CP Powershift |
45.470 |
Servicii personalizate care îți oferă timp
Indiferent de mașina aleasă, toți clienții Vignale au parte și de servicii specializate, menite să valorifice timpul. Fiecare client va sta de vorbă cu un Relationship Manager, dedicat exclusiv acestei mărci. În plus, va exista și un consultant Vignale One Call, disponibil 24 de ore pe zi, pentru asistență suplimentară.Clienții pot suna pentru a afla răspunsul la o întrebare tehnică, pentru stabilirea unei vizite într-o locație FordStore, pentru soluționarea unei probleme sau programarea unei operațiuni service.
De asemenea, în cazul unei defecțiuni, clientul Vignale va primi ca mașină de înlocuire tot un Vignale. Fiecare vizită făcută la dealerul specializat va presupune o spălare gratuită a mașinii.
Deci unde sunt acele lucruri pe care BMW nu le are????
de cai putere oferă dieselul de 180 de cai putere. ????
Pentru mai mult ...trebuie biturbo ...care probabil e mai scump si mai putin fiabil.
E de vazut daca vor avea succes. Preturile sunt chiar mai mici decat in cazul modelelor omoloage de Passat cu echipari/motorizari asemanatoare deci teoretic au un as mare in maneca, mai ales ca 2016 va fi un an foarte slab pentru VW la nivel mondial.
... de ce credeti voi ca Audi a tinut sa mentioneze cu "bold" ca noul A4 este conceput de la zero, fiind diferit de tot ce mai are VAG in gama ?
Dar sa vi cu aceasi masina cu cateva ornamente mai frumoase si sa-mi spui ca mi-o speli gratuit cand vin cu ea la service.....
Deci da, se poate si la noi!
Adevărul e ca de-asta un Seria 3 nu ar fi premium la 35000 de euro pe lângă acest model. Sorry, Ford nu a inteles reteta castigatoare a lui DS. Masina asta la 35000 de euro poate sa arate cam la fel ca un Mondeo de 20 000 de euro. Sa vedem ce va face Renault. Desi deja preconizez un deznodamant. Nu spun care, ca unii de pe-aici sunt mai sensibili si se aprind repede.
Renault merge pe reteta lui Vignale si chiar mai putin. Citroen a fost mai inteligent si a dezvoltat o marca aparte. Pana la urma. Dar Renault nu cred ca va face pasul asta prea curand
Si i-a spune de cand are Seria 3 laser lights ???
@Pana, habar nu ai ce inseamna notiunea de premium omule. Uita-te la calitatea materialelor din Mondeo si apoi arunca privirea in varianta Vignale si vei vedea diferenta. Vignale are insertii de piele de la un capat la altul inclusiv pe bord, cu curaturi detaliate si bine imbinate in orice coltisor al habitaclului. Un BMW seria 3 nu are asa ceva nici in varianta de TOP . Uita-te la dotarile din Vignale si ai sa vezi ca sunt identice cu cele de pe masini premium. Uita-te la trenul de rulare, motoare, transmisii si ai sa pricepi ca totul este PREMIUM. Evident nu se compara cu Renault Talisman Initiale Paris, dar asta e o alta poveste. Cel din urma vine cu sisteme avansate de pe clase de lux, cum ar fi 4Control cu sistem Activ de handling si alte exemple.
nu vreau sa incep un fight dar:
- "premiera" lui 4 control au avut-o japonezii cu Honda Prelude...am comentat la articolul cu Talisman
- sistemul Activ a fost inceput (daca nu ma inseala memoria) odata cu lansarea lui BMW serie 8 in 1989
Da, bre, asa e. Dar nu au fost puse pe o masina de clasa medie si cu dotari multe care sunt plăcute si sa lase impresie de Mercedes. De-asta acel Renault va avea tendinte sau va fi premium. Pentru ca dotari cool. :)) Stai linistit ca tocmai ai început un fight. :))
@vianu, nu despre asta era vorba aici.
Si comparatia cu Loganul am facut-o ca sa-ti demonstrez ca o masina care nu a fost proiectata ca una premium, nu are cum sa fie asa punand dotari multe si care lasa impresia de calitate. Vorbim de insonorizare, de tren de rulare, tinuta de drum, chiar si feeling-ul transmis de masina. Nu e vorba de dotari. M-as mira ca un Mondeo care apropo, nu are cea mai noua si performanta platforma tehnica (masina se vinde de vreo 3-4 ani in State), sa stea pe viraje la fel de bine ca un Seria 3 sau Clasa C. Desi Seria 3 sau Clasa C nu ar avea dotările lui Mondeo.
Este o prostie in opinia mea sa dai atatia bani pe o masina ce isi doreste a fi (premium) ce nu este, bazandu-se pe dotari.
PS: Te rog sa mă ierti ca scriind de pe telefon nu ai capacitatea sa intelegi mesajul meu. Se pare ca esti singurul.
Daca vrei o poti spala in fiecare zi.
Acum ceva timp o fatuca de la Vw imi trimitea emailuri kilometrice incercand sa ma convinga ca Vw este o marca "premium", cu argumente cam ca cele mentionate de tine, ca asa i-au spu ei cei de la Vw, ca marca este premium:)). Iti spun asta pentru a-ti dovedi ca nu orice spun angajatii producatorului este litera de lege, dimpotriva.
Am postat insa pentru ca am constatat ca oamenii se "cearta" pe aceasta tema far sa aiba de fapt un motiv de disputa.
Daca ar citi cu atentie ar vedea, inca din titlul articolului, ca Ford nu sustine ca este un producator Premium, ci ca a lansat o linie de echipare Premium. Cred ca toata lumea este de accord ca este o diferenta intre linie de echjipare si producator.
Personal eu cred ca in Romania nu o sa aiba mare success aceasta linie de echipare datorita preturilor. Un wagoon la 45,5 mii euro, la care mai poti adauga cel putin 5mii euro pe alte optionale gen scaune ventilate si cu masaj, te duce in final la pretul unui VW cu aceleasi dotari (poate nu la fel de "premium")+ iti mai ramane d'un Golf pentru sotie. Asta ca sa nu spun ca daca vrei premium, iti iei un Jaguar de banii astia si atunci chiar dai un mesaj ca ai masina premium.
Probabil ca si cei de la Ford sunt constienti de aceasta realittate, de aceea nu s-au grabit cu lansarea
@Pana...... Mai sa fie felicitari . In sfarsit pot spune ca ai priceput si tu ceva. Tocmai asta era ideea , GT86 nu-i o masina premium si are un interior net inferior, dar in schimb ''i-a virajele'' mai bine decat niste modele ''premium'' care ''i-au virajele mai bine'' decat un Mondeo Vignale intelegi ? Si ce sa vezi ? Are si un diferential cu alunecare limitata, lucru la care un Seria 3 si un C class nu au , desi ele sunt ''premium'' . Si acum ca sa raspund si la aberatiile unuia de sus. Si Logan ar fi premium daca s-ar bucura de asemenea nivel superior ca si Vignale, dar din pacate nu e.
@zic si eu- Pai cine a zis ca Passat este un model premium ? M-ai auzit pe mine afirmand vreodata aberatia asta ? Passat nu ofera decat iluzia unei masini premium si un pret umflat cu pompa. Ca sa fiu finut si sa nu pornesc un ''fight'' cu puristii marcii, am sa zic ca ofera dar un sentiment de premium in varianta de varf, atat . In rest am mai zis-o si o mai zic : Sa cred sutele de specialisti/ingineri/proiectanti care au lucrat la lansarea acestei echipari si care au afirmat ca este premium, sau niste ''meseriasi'' de pe AM care balesc printre comentarii ca e non-premium desi el chiar pt premium a fost creat ? Sa inteleg ca ce ziceti voi e litera de lege , iar echipa intreaga care au proiectat acest model ar trebui sa se angajeze la Fast Food ? Penibili baietasi.......
Nu puterea/performantele sunt un indicativ al clasei de masini "premium", un EVO poate avea 400 de cai si pretul unei masini premium... dar tot nu pretinde nimeni, nici macar producatorul, ca ar fi o masina premium. Acelasi lucru si cu GT86, care se tine pe viraje mult mai bn decat un Seria 3 si C class , si cu toate astea nu are ''platforma tehnica premium'' .
Premium inseamna : Tinuta de drum confortabila si lipsita de ''greierasi'' , un sistem de sunet de inalta fidelitate , materiale interioare bine imbinate si finisate cu insertii de piele ori lemn ( dupa caz ) , confortul scaunele de la interior ( suport lombar, sprijin lateral bun , incalzite, etc ) , si intr-un final pretul. Asta defineste Vignale ca fiind premium.
@pana- BLING , felicitari maestre, inca odata ti s-a aprins becul verde. Ma uimesti ! GT86 nu-i o masina premium tocmai asta-i si ideea. In rest, exact : Daca Logan s-ar bucura de inalta calitate din Vignale cu siguranta ar fi premium....acum i-a loc si mai citeste niste reviste auto :))))
Ca o paranteza, asta ca probabil ca mai sunt pe aici unii care sunt pasionati de tehnica militara (istorica sau actuala), in al doilea razboi mondial nemtii au avut niste tancuri cu performante excelente la toate capitolele culminand cu Panther, Tiger si King Tiger. Cel mai mare minus al lor a fost insa complexitatea foarte mare din care au rezultat fiabilitate scazuta si productie mica. T-34 a fost exact opusul. Un tanc simplu cu fiabilitate mare care putea fi produs in cantitati foarte mari. Valabil si pentru Sherman-ul american. Nemtii produceau 1 tanc, rusii 5 si americanii 4 :-)
Dar te intreb o chestie: poti sa pui egal intre acest Mondeo si un Lexus IS? Si te rog sa-ti motivezi raspunsul.
Nu sunt de acord cu ideea ca o complexitate mai mare = fiabilitate mai mica. Lucrez in domeniul Aparatura Medicala si crede-ma ca exista aparate de o complexitate (pe partea de electronica) la care masinile "premium" vor ajunge poate in 15-20 de ani si functioneaza de ani buni fara cea mai mica problema. Nesimtirea, lacomia si tupeul producatorilor este problema.
Subaru Impreza WRX STI 4-doors si EVOX 4-doors sunt a fel ca si seria 3 si C class , adica niste sedanuri de familie. Ele nu-s premium. si nu au platforma tehnica ''premium'', dar in schimb se comporta pe viraje si macadam mai bn decat cele doua ''premium'' ........ Argumentul cu Gt86 nu l-ai inteles. Acum aduci in discutie Divizia de Performanta de la BMW . Si daca eu acum aduc in discutie divizia de performanta de la Nissan care e NON-Premium si care ofera un intreg ansamblu tehnic non-premium pe Juke R , dar ce sa vezi matale ? Juke-R este mai performant decat orice M Autentic premium. Spui in ultima faza ca ''BMW seria 3 NU a fost gandit pt a aborda virajele '' dar sus spui ca platforma tehnica este atat de ''premium'' incat abordeaza mai bn virajele decat o masina non-premium , pai cum vine asta mestere ?Mai sus strigai in gura mare ca acesta este ATUUL unei masini premium, iar acum te sucesti la 180 de grade ? :)))))
Te intreb si eu o ''chestie'' : Tu stii care-i notiunea de premium sau nu ? Te rog sa explici
verde pentru exemple...germanii finisau cordoanele de sudura si eliminau bavurile. Obsesii si timpi pierduti...:)
@auto_Blender
verde pentru contraexemplu. In WW2 cam toata tehnologia era noua, presiunea razboiului, necesitatea de a arunca in lupta top-notch, presiunea sefilor scelerati, lipsa materiilor prime facea ca nemtii sa incerce sa fac putin si bun. Rusilor li se rupea in paishpe ca mureau mii de tanchisti erau alte mii in rezerva si oricum valurile de tancuri era strategia de baza. Americanii asijderea...aveau materie prima non-limits.
dar lucurile astea nu pot fi un argument cu ce se intampla in automotive in prezent....
Apoi tu nu intelegi niste lucruri. Impreza WRX STI si Lancer EVO au fost gandite DIFERIT fata de un Seria 3 de baza. Au fost gandite si pentru circuit. Nu sunt pemium si nici nu s-a dorit asta. Dar tu le bagi in aceiasi oala. Daca vrei ceva dela BMW care sa se pună cu ele te uita la divizia M. Simplu. Si totusi, acest Vignale se ridica la nivelul unui Lexus IS?
Total de acord. Mondeo 2.0 EcoBoost 240CP Aut Titanium costa 31.050 euro in varianta cu ''de toate'' . Pe cand un Vignale costa vreo 40 mii dotat cu acelasi propulsor. Diferenta este perceputa doar de nivelul de calitate si finisaje superioare.
@Pana, e clar cu tine. Daca chiar tot te consideri atat de abil , te las pe tine sa definesti notiunea de premium. E clar ca stii mai bn decat sutele de proiectanti care au asistat la dezvoltarea lui Vignale si care au creat aceasta varianta fix pt categoria premium. Mai sus te bateai cu pumnii in piept spunand ca ''nu are cea mai noua si performanta platforma tehnica'' si ca '' nu sta pe viraje la fel de bine ca un Seria 3 sau Clasa C''. Iar mai sus eu ti-am demonstrat mai sus ca nu acesta e reperul care defineste o masina premium, drept dovada ti-am dat exemplu de GT86 si de Juke-R cu motor de 600HP care ofera performante superioare oricarei BMW M ''premium'' . Acum ai lasat impresia sa se inteleaga altceva, probabil ti-ai dat seama ca ai spus o mare bazaconie. E OK, lasa asa, te-ai facut orikum destul de ras. Mai bine spune cateva idei ce defineste notiunea de premium. Eu am clasificat mai sus, iar mai corect de atat nu exista. Inca odata eu nu sunt fan Ford, nu imi face nici o placere sa-l laud. Dar sa spui ca nu-i premium......... pai atunci specialistii care au zis asta ar trebui sa se angajeze la KFC nu ?
Si vad ca intentionat eviti răspunsul referitor la Vignale vs Lexus IS. Spui ca Vignale e premium. Poti sa o pui lângă Lexus? Si de ce.
Pai in primul rand nu, e mai simplu, premiumul este o chestie strict legata de vanzari si dictata de piata libera. Un produs premium are cumparatori care platesc mai mult decat pentru un produs similar din aceeasi categorie ( drept urmare Vignale ) . De asta premium inseamna ca ai un produs facut cu resusrse mai scumpe sau, teoretic, ai un produs targetat pentru o anumita nisa definita by default ca premium.
In al doilea rand, premium la o masina se defineste prin : Tinuta de drum confortabila si lipsita de ''greierasi'' , un sistem de sunet de inalta fidelitate , materiale interioare bine imbinate si finisate cu insertii de piele ori lemn ( dupa caz ) , confortul scaunele de la interior ( suport lombar, sprijin lateral bun , incalzite, etc ) , si intr-un final pretul.
Si acum sa citam din greselile tale si sa le rectificam :
1. ''ambianta interioara mai primitoare, atentie mai mare la detalii (de exemplu imbinari) si la atmosfera interioara '' ~ Pai acest lucru il ofera Vignale : ambianta mai primitoare fata de un Mondeo obisnuit si atentia mai mare la detalii fata de un Mondeo obisnuit.
2. ''prestanta pe care masina o emana '' . Ce-a fost in capul tau cand ai spus o asemenea bazaconie ? Prestanta ???? Ca sa pari cat mai ''cool si jmeker'' sa inteleg nu ? Pai sorry, dar Vignale nu este acea masina ''premium'' Germana cu care sa asculti manele de ''prestanta'' . Tocmai am cumparat din targ un ZAZ , ii pun sigla AMG pe caroserie si ti-l vand cu 60k euro.........pomana vere, si are si ''prestanta'' NU ?
3.'' o performanta dinamica mai buna raportat la putere'' . Aici din nou repeti aceeasi greseala . Pai GT86 are o dinamica mai buna raportat la performanta decat un Seria 3 si nu-i nici premium, ba mai mult are si diferential cu alunecare limitata pt a accentua performantele cat mai bn . Iar cum tu spui ca GT86 a fost facut pt altceva, acelasi lucru iti zic si eu : Vignale a fost facut pt altceva decat un Mondeo simplu, adica ~ pentru a fi PREMIUM.
4. ''Cine a mers cu 150 CP de pe Clasa C de exemplu, parca s-au simtit mai multi ca la... Opel Insignia sa zicem'' ..... Bay esty nebun ? :)))))) Eu cred ca au facut pui si s-au inmultit peste noapte :)))) . Probabil Mercedes scapase printre caii aia si cateva iepe care au nascut pui vii, NU geniule ? Bun. Lasand gluma la o parte. Aici nu-i vorba de ''premium vs volum'' , asa cum am zis un EVO poate scoate 400CP si are o platforma tehnica NON-PREMIUM . Aici e vorba si de felul in care norma de poluare Euro5 sau Euro6 ii forteaza pe producatori sa niveleze demarajul si sa optimizeze astfel consumul. Asta inseamna demaraje mai lenese si perforante mai reduse desi ai teoretic putere si cuplu mai mari sau asemanatori. Lucrul asta tinde de constructia fiecarei masini si pentru ce a fost ea gandita ~ ori pt economie , ori pt performante . Chiar tu ziceai mai sus ( am ajuns sa te citez iar ) ca ''ca GT86 a fost facut pt altceva'', acelasi lucru il voi spune si eu: C class de 150CP a fost creat pentru altceva , decat pt economia cu care a fost conceput un Opel Insignia .Dar Opel Insignia este premium cumva ? Apropo de asta ? Vad ca tu esti cel care compari mere cu pere, nu eu .
5. ''Mie aceasta masina mi se pare un Mondeo cu multe dotari si atât'' . Nu exista un Mondeo cu mai multe dotari. E practic acelasi Titanium, doar ca insonorizarea, sistemul audio, finisajele, respectiv imbinarile suna a premium la Vignale.
6.'' Uite o alternativa serioasa la 35000 de euro pentru un Mondeo: Volvo S60'' ~ Volvo S60 este deja o masina depasita si imbatranita. Nu ofera nici macar guri de ventilatie CENTRALE pentru locurile spate pt anul 2015 , iar spatiul interior este execrabil de inghesuit. Nici Mondeo nu este o masina chiar noua ( e aparuta drept Fusion de 3 ani in State ) , dar finisajele si multitudinea insertiilor de piele sunt demne de premium si asta fiindca avem un produs targetat cu costuri inalte . Altceva domnule ''specialist'' auto ?
''Chiar tu ziceai mai sus ( am ajuns sa te citez iar ) ca ''GT86 a fost facut pt altceva'', acelasi lucru il voi spune si eu: C class de 150CP a fost creat pentru altceva , decat pt economia cu care a fost conceput un Opel Insignia. Dar Opel Insignia este premium cumva ? Apropo de asta ? Vad ca tu esti cel care compari mere cu pere, nu eu ''
''Iar cum tu spui ca GT86 a fost facut pt altceva si nu are legatura comparatia lui cu Seria 3, acelasi lucru iti zic si eu : Vignale a fost facut pt altceva decat un Mondeo simplu, adica ~ pentru a fi PREMIUM''
''Pai in cazul asta fiecare model premium a fost proiectat diferit, oferind feedback propriu de premium: C class a fost proiectat pt confort sporit si finisaje superioare, iar Seria 3 pentru dinamicitate si performante ridicate, lucru care vine in sprjinul ca si Vignale este o masina premium care ofera un feedback diferit de cele doua''